REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)

(fot. materiał partnera)

Polscy konsumenci kupują coraz bardziej świadomie i trend ten dotyczy wszystkich segmentów rynku spożywczego. Nie inaczej jest także w kategorii soków. Na znaczeniu zyskują warianty naturalne i te tworzone bez użycia koncentratu.

Soki wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem polskich konsumentów. Razem z nektarami ta kategoria warta jest blisko 2,5 mld złotych. W Polsce, jak wynika z wyliczeń Krajowej Unii Producentów Soków, pije się rocznie ok. 820 mln litrów soków, co daje ponad 21 litrów w przeliczeniu na mieszkańca. To więcej niż we Włoszech czy Hiszpanii, ale wyraźnie mniej niż np. w Niemczech czy Francji. Rynek rośnie w tempie kilku procent rocznie, co jest tendencją odwrotną do tego, co obserwujemy w przypadku średniej dla krajów Unii Europejskiej. Tu w latach 2009-2017 konsumpcja soków spadła, aż o 18 proc.

Na polskim rynku możemy wyróżnić kilka najistotniejszych trendów, które wpływają na zmiany w całej kategorii. Trend prozdrowotny to od lat jedna z najbardziej istotnych tendencji na rynku. Na jego popularność składa się przynajmniej kilka przyczyn. Po pierwsze Polacy są coraz bardziej świadomi – szeroki dostęp do danych i wiedzy na temat poszczególnych produktów powoduje, że konsumenci dwa razy zastanowią się i uważnie przeczytają etykietę, zanim ostatecznie włożą go do koszyka. Dane agencji Nielsena pokazują, że ponad 54 proc. konsumentów z uwagą czyta etykiety produktów spożywczych, a niemal połowa często sprawdza zawartość cukru na etykietach żywieniowych.

Największym trendem występującym ogólnie w branży FMCG jest trend czystej etykiety i prostego składu – mówi Aleksandra Zapalska, Brand Manager w firmie Premium Rosa, specjalizującej się w produkcji soków NFC i Bio, syropów oraz suplementów diety. Producent posiada również w portfolio syropy i konfitury pod marką Nasze Domowe.

 – W kategorii soków, syropów i napojów pojawia się coraz więcej nowych marek. Niestety większość oferowanych przez nich produktów jakościowo odbiega od tego, co proponuje nasza firma. Premium Rosa od początku skupia swoją działalność na produktach z najlepszych surowców, o bardzo naturalnym składzie. Wciąż idziemy tą drogą, rozwijając portfolio o kolejne kategorie produktowe z owoców i ziół – podkreśla Zapalska.

NFC mocno w górę

Eksperci podkreślają, że to właśnie soki NFC przyczyniają się do największych wzrostów sprzedaży w kategorii soków. Ten segment rośnie zarówno wartościowo (o blisko jedną piątą rok do roku), jak również wolumenowo. Od 2010 roku do 2017 roku spożycie soków NFC w Polsce wzrosło o ponad 400 proc., przy czym należy pamiętać o niskiej bazie. Co ciekawe, ponad połowa wartości sprzedaży soków NFC koncentruje się w dyskontach.   

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony