REKLAMAMLEKOVITA - Święta Śmietanka - Baner Główny (14-19.12.2019)

W sieci Społem trwają prace nad stworzeniem pełnoprawnego, ogólnopolskiego e-sklepu z żywnością - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Z naszych informacji wynika, że uruchomienie testowej wersji projektu powinno nastąpić już za kilka tygodni.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl/HW)

Warto podkreślić, że niektóre spośród 240 spółdzielni spożywców zrzeszonych w KZRSS Społem posiadają już własne, lokalne sklepy internetowe - przykładem jest PSS Społem Bielsko-Biała. Jednak każda spółdzielnia zaangażowana w tego typu działalność organizuje e-sklep na własną rękę, swoimi siłami. Teraz ma się to zmienić, gdyż centrala Społem przygotowuje sklep internetowy, którego zadaniem będzie "spinanie" sprzedaży prowadzonej online w różnych regionach kraju, przez różne spółdzielnie.

W e-sklepie, którego wersja testowa jest już praktycznie na ukończeniu, klienci po wpisaniu swojego kodu pocztowego będą zapoznawać się z ofertą produktów dedykowaną ich regionowi. Asortyment będzie mocno zróżnicowany w poszczególnych miastach, podobnie jak zróżnicowana jest oferta w sklepach stacjonarnych Społem. Klienci będą mogli kupować przez internet głównie żywność - w tym produkty sprzedawane pod marką własną spółdzielców - ale także asortyment przemysłowy.

Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, pilotaż e-sklepu Społem obejmie co najmniej Warszawę i Wrocław. Do projektu początkowo przystąpią minimum trzy spółdzielnie. Publiczne testy przewidziane są na rok 2020. Później, po pełnoprawnym starcie, do sklepu internetowego Społem będą mogły przystępować kolejne spółdzielnie z całej Polski. Wiele z nich już teraz zgłasza chęć dołączenia do projektu.

Rozwój e-sklepu to jeden z celów, jakie wyznaczone zostały zarządowi KZRSS Społem na lata 2020-2023 podczas listopadowego, 50. ogólnopolskiego zjazdu spółdzielców. Zarząd KZRSS zobowiązany został do poszukiwania możliwie najszerszego grona partnerów chętnych do włączenia się w ten projekt.

Uruchomienie sklepu internetowego to element strategii Społem, która zakłada mocniejsze otwarcie się na młodszego konsumenta. Dziś typowy klient sklepów Społem ma powyżej 40 lat; potrzeba poszukiwania młodych konsumentów jest więc ogromna. W przyciąganiu młodych Polaków do sklepów nie pomaga wizerunek sieci dedykowanej osobom starszym, dorastającym w okresie PRL. Społem zamierza więc poszukać nowego grona klientów tam, gdzie owi klienci bardzo często przebywają - czyli w sieci.

Społem rozwijając się na rynku e-grocery chce wykorzystać atut, którego brakuje niektórym innym graczom działającym w tym kanale. Spółdzielnie spożywców rozrzucone są po całej Polsce; sklepy Społem można znaleźć również w średnich i mniejszych miejscowościach, w których zrobienie zakupów spożywczych przez internet graniczy z cudem. Przedstawiciele Społem są przekonani, że nawet tam znajdą się Polacy chętni do składania zamówień online, jeśli tylko udostępni się im taką możliwość. Wierzą też, że będzie to opłacalne.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 8
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony