REKLAMADESIGNATURE - baner główny 17-20.10
Tesco Supermarket w Łodzi przy ul. Retkińskiej, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

Tesco Supermarket w Łodzi przy ul. Retkińskiej, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych (fot. Konrad Kaszuba)

Tesco podjęło decyzję o przemodelowaniu sieci placówek i ograniczeniu się do dwóch formatów kompaktowych hipermarketów i supermarketów. W pierwszym półroczu firmie udało się zredukować straty na polskim rynku. Celem jest osiągnięcie marży operacyjnej rzędu ok. 3 proc., przy sprzedaży rzędu 1 mld funtów rocznie.

REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)

Tesco zamknie część z 63 hipermarketów w Polsce, a w pozostałych znacząco zredukuje powierzchnię sprzedaży i asortyment, przekształcając je w hipermarkety kompaktowe. Docelowo sieć ma liczyć 97 hipermarketów kompaktowych i 216 standardowych supermarketów. Łączna powierzchnia sprzedaży jaką Tesco zarządza w Polsce, zmniejszyła się w pierwszym półroczu o ok. 33,5 tys. mkw.

Tesco Polska rozpoczęło rok finansowy 2018/19 z liczbą 353 placówek. W ciągu pierwszego półrocza zamkniętych zostało 8 sklepów, pozostało ich 345. W ciągu nadchodzącego półrocza Tesco zredukuje powierzchnię sprzedaży w Polsce o ok. 115 tys. mkw.

W hipermarketach kompaktowych asortyment zostanie zredukowany z ok. 41 tys. SKU do 11-13 tys. SKU. W supermarketach asortyment zostanie zmniejszony o połowę – z ok. 8 do ok. 4 tys. SKU.

W pierwszym półroczu wygenerowały one sprzedaż w wysokości 4,09 mld zł, czyli 841 mln funtów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 22

  • 11
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 4
    OBOJĘTNY
  • 4
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Krakus 3 16 dni temuocena: 100% 

    Wg mnie olbrzymia ekspansja wcześniejsza w mniejsze formaty, po całej Polsce, nietrafione ,nieprzemyślane lokalizacje , to powód obecnych problemów. Teraz okrawa lub sprzedaje się najlepsze lokalizacyjnie hipery... Chyba osoby zarządzające się nie sprawdziły

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Cię 2 17 dni temuocena: 100% 

    Wystarczyło wcześniej ściągnąć najemców, rozrysować, pokroić powierzchnię. Wystarczyło powiadomić najemców o planach, biliby się o powierzchnię ( może nie wszyscy jak np. Zara ale są sieci, które chętnie otworzyłyby kilka sklepów). Teraz jest już za późno bo Tesco wizerunkowo wygląda katastrofalnie. Jak to się stało, że osoby odpowiedzialne za komercjalizację tego nie zrobiły? Prosty ruch. Zmniejszamy niepotrzebną powierzchnię, wynajmuje, uatrakcyjnianiamy obiekt. I nawet chcąc wyjść z Polski sprzedaliby za większe pieniądze, bo wzrosła by wartość obiektów.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~beengood_bee 1 17 dni temuocena: 67% 

    Model zero-formatowy to jedyna koncepcja, która sprawdzi się w przypadku Tesco Polska.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony