REKLAMAMLEKOVITA - Święta Masło - Baner Główny (03-07.12.2019)
Tesco zorganizowało spotkanie dla swoich polskich dostawców

Tesco zorganizowało spotkanie dla swoich polskich dostawców (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)

Polski oddział sieci Tesco zorganizował spotkanie dla swoich polskich dostawców. Firma chciała uspokoić współpracujące z nią przedsiębiorstwa, które mogły być zaniepokojene głęboką restrukturyzacją biznesu w naszym kraju. Jednocześnie Tesco wskazało nowe priorytety i pokazało strategię ukierunkowaną na dwa formaty.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Przypomnijmy, że kilka miesięcy temu ze struktury Tesco w Europie Centralnej został wyodrębniony i usamodzielniony dział zakupów dla polskich sklepów sieci. Nowa komórka miała opracować asortyment dopasowany do nowej strategii operacyjnej firmy, która została oparta na dwóch formatach - supermarketów i hipermarketów kompaktowych. Oznaczało to ostrą restrukturyzację oferty i wyeliminowanie wszystkich produktów, które są słabiej rozpoznawalne lub kanibalizują sprzedaż lepiej sprzedających się towarów.

Dave Lewis, szef Grupy Tesco zapowiedział kilkanaście dni temu, że firma przystępuje do daleko idącej racjonalizacji asortymentu w hipermarketach kompaktowych. Z obecnych 41 tys. SKU w ofercie pozostanie od 11 do 13 tys. SKU. Z kolei w sieci supermarketów asortyment ograniczony zostanie o połowę, z ok. 8 do 4 tys. SKU. Podkreślił, że to potężna zmiana, która jest reakcją na zmieniające się oczekiwania konsumentów w całej Europie Środkowej. Jednym z głównych punktów spotkania przedstawicieli Tesco z dostawcami było wyjaśnienie koncepcji restrukturyzacji sieci sklepów i asortymentu. Nacisk położono także na wyjaśnienie, jakie zalety będzie miał model oparty na supermarketach i hipermarketach kompaktowych.

W trakcie spotkania handlowcy z Tesco podkreślali, że mogą podejmować samodzielne decyzje dotyczące tego, co dzieje się na półkach polskich sklepów sieci i jak półka ma docelowo wyglądać. Uzyskana autonomia pozwoliła im stworzyć ofertę asortymentową dla dwóch formatów sklepów. Z informacji portalu wiadomościhandlowe.pl wynika, że w grudniu i listopadzie dojdzie - na podstawie informacji zwrotnej ze sklepów i na podstawie reakcji klientów - do weryfikacji i oceny wdrożonej strategii asortymentowej, a następnie zostaną wprowadzane odpowiednie korekty.

Dostawcy utyskiwali, że zmiany w asortymencie sprawiły, że liczba produktów oferowanych przez niektórych – często topowych - dostawców została obcięta o 30, a nawet 40 proc. Firma wyeliminowała wszystkie kanibalizujące się produkty, a także wiele produktów które się duplikowały - zajmowały miejsce na półce nie generując sprzedaży. Co na to producenci? „Nie mamy wyboru, jeśli chcemy być obecni w sklepach sieci” – komentowali przedstawiciele dostawców.

W trakcie spotkania przez wszystkie przypadki była odmieniana profitowość. Firma pogodziła się ze spadkiem sprzedaży w Polsce o ponad połowę, do prognozowanego 4,8 mld zł (z ok. 12 mld w czasach najlepszej prosperity). Teraz głównym celem firmy nie jest wzrost sprzedaży, ale uzyskanie marży operacyjnej na poziomie 3 proc. Temu celowi będą w najbliższych miesiącach podporządkowane wszystkie działania firmy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 17

  • 9
    BARDZO PRZYDATNY
  • 4
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Ob serwator 3 miesiąc temu

    Który na Gocławiu? Ten po Leader Price czy ten duży z pasażem? Solidariusz, podaj precyzyjne adresy tych sklepów z założeniem, że na Stalowej było 1 Tesco a na Gocławiu 2

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Solidariusz 2 miesiąc temu

    Zamknęli lub zamierzają 2 dochodowe hipery w Warszawie - na Gocławiu i na Pradze Płn. (ul. Stalowa). Wygląda to nie ba plan restrukturyzacji, a wycofania się.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Solidariusz 1 miesiąc temuocena: 0% 

    Zamknęli lub zamierzają 2 dochodowe hipery w Warszawie - na Gocławiu i na Pradze Płn. (ul. Stalowa). Wygląda to nie ba plan restrukturyzacji, a wycofania się.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony