REKLAMAInpost - baner główny 14.08-14.09

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Na tę decyzję największy wpływ miało to, że mniejsze sklepy działające pod szyldem Tesco notują lepsze wyniki. Największe hipermarkety zostaną przekształcone w tzw. format hipermarketu kompaktowego.

REKLAMA

Firma Tesco Polska przekazała pracownikom szczegóły planu dotyczącego skoncentrowania swoich działań w Polsce na formatach mniejszych sklepów, które notują lepsze wyniki.

Decyzja ta oznacza przebudowę największych hipermarketów w Polsce do formatu tzw. hipermarketu kompaktowego, który funkcjonował będzie obok istniejącego formatu supermarketów.

Poza przebudowami, Tesco potwierdziło, iż jest na etapie finalizacji umów sprzedaży ośmiu dużych hipermarketów zlokalizowanych hipermarketów w Bydgoszczy (ul. Toruńska), Gdyni (ul. Nowowiczlińska), Gorzowie Wielkopolskim (ul. Słowiańska), Piastowie (ul. Tysiąclecia), Rzeszowie (al. Powstańców Warszawy), Tychach (ul. Towarowa), Warszawie (ul. Fieldorfa) i Żarach (ul. Broni Pancernej).

Pierwszy etap zmian we wszystkich pozostałych dużych hipermarketach zaplanowany jest na sierpień i wiąże się z redukcją asortymentu w największych sklepach, aby zakupy dla klientów były prostsze i bardziej przyjazne. Jednocześnie nowa oferta będzie także prostsza do zarządzania dla pracowników w sklepach. W hipermarketach kompaktowych oraz supermarketach gama produktów spożywczych również zostanie odpowiednio dopasowana i uproszczona.

- Nasza decyzja, by skupić się na mniejszych formatach sklepów odzwierciedla zmieniające się oczekiwania polskich klientów i trendy na rynku detalicznym. Nasze hipermarkety kompaktowe i supermarkety będą cały czas oferować bogaty wybór produktów spożywczych, wraz z popularną marką odzieżową F&F czy sezonowymi produktami przemysłowymi – wyjaśnia Matt Simister, prezes Tesco w Europie Środkowej.

Tesco poinformowało również pracowników o zmianach organizacyjnych związanych z nowym modelem prowadzenia biznesu.

- Zmiany te są częścią naszej pracy na rzecz poprawy konkurencyjności biznesu w Polsce i kontynuacją wcześniejszych pozytywnych doświadczeń z dopasowywaniem asortymentu i zmniejszaniem powierzchni największych hipermarketów. Najbliższe tygodnie to dla nas okres pełen wyzwań, wierzę jednak, iż nasi klienci docenią tę zmianę – dodaje Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Tesco zarządza obecnie w Polsce siecią ok. 350 hiper- i supermarketów.

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ TAKŻE:

Tesco w Polsce stawia na mały format. Przebudowa obiektów rusza w sierpniu

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 15

  • 9
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (8)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~beengood_bee 8 17 dni temuocena: 100% 

    Scenariusz "wyjścia po angielsku" jest już napisany. Zmiana strategii/formatu jest dla odwrócenia uwagi. Idą właśnie na sprzedaż własne, najlepsze nieruchomości w dużych miastach. Kasa liczona w mld złotych. Reszta portfolio to najmy - można podzielić, sprzedać po kawałku lub zamknąć co się da. To co zostanie razem z biurem i pracownikami (którzy w najlepsze będą pracować nad nową strategią) powtórzy los sklepów Tesco w USA. Nowy właściciel z nowym logo rozpłynie się w krótkim czasie. Pozbycie się biznesu w Polsce to same korzyści - poprawi wskaźniki Tesco PLC, wzrośnie kurs akcji, dywidendy dla akcjonariuszy i premie dla zarządu, a przecież o to toczy się gra.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Gość 7 18 dni temuocena: 100% 

    Jak zaczynają też zamykać dobre sklepy gdzie są klienci to pewnie mają zamiar wyjść z Polski.

    oceń komentarz
  • ~Gość 6 18 dni temu

    Jak zaczynają też zamykać dobre sklepy gdzie są klienci to pewnie mają zamiar wyjść z Polski.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ryba 5 18 dni temu

    Tesco na Fieldorfa!? Przecież tam powinni mieć super wyniki, bo choć w pobliżu jest kilka innych to przecież oprócz optymalnej powierzchni mają dobrze skomercjalizowany pasaż. Czy na tej ulicy jest inne Treści?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ren 4 18 dni temuocena: 100% 

    Poznańskie Tesca, to tragedia. Ludzie od dawna omijają obiekty tej sieci.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Mikey 3 18 dni temu

    Na liscie do sprzedazy jest Piastow kolo Warszawy (za TVN). Ten sklep jest zawsze calkiem zatloczony i nie ma hipermarketowej konkurencji bezposrednio blisko (Skorosze i Nowa Stacja maja male markety a i te sa kawalek drogi). Wiec jesli ten sklep sie Tesco nie oplaca to tragicznie musza zarzadzac w Polsce...

    oceń komentarz
  • ~+Analityk 2 19 dni temu

    Teraz już tylko zwolnić połowę pracowników :) rudy na końcu zwolni się sam.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ABB 558 1 19 dni temu

    Sklepy w Bydgoszczy i Gdyni zostały sprzedane a Sosnowiec będzie zamknięty.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony