REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)
Wafle i batony nie należą do artykułów pierwszej potrzeby, dlatego ich producenci robią wszystko, aby konsument miał wystarczająco dużo argumentów do sięgnięcia na półkę z impulsami i wybrał właśnie ten, a nie inny produkt. Kampanie wizerunkowe i tworzenie okazji do korzystnych zakupów mają mu ten wybór ułatwić.
REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Producenci najpopularniejszych wafli impulsowych, czyli Mondelez Polska (Prince Polo), Nestlé Polska (Princessa) i Jutrzenka Colian (Grześki), mimo wysokiej rozpoznawalności swych brandów, systematycznie podejmują działania komunikacyjne. Właśnie trwają (lub lada moment ruszą) kampanie wizerunkowe trzech najsilniejszych marek.

Błyszczyki, koncerty, reklamy

Od stycznia trwała promocja Princessy pod hasłem „Baw się, smakuj, błyszcz!”, w której do wygrania było 300 błyszczyków marki L’Oréal. Finał akcji odbył się pod koniec maja, jej głównym celem było wzmocnienie kobiecego wizerunku marki i dodanie jej dynamizmu.

Od kilku miesięcy szeroko zakrojone wsparcie marketingowe mają Grześki. Kampania pod hasłem „Zero bujdy” opiera się na trzech spotach internetowych. Producentowi zależy na zmianie wizerunku marki na bardziej nowoczesny oraz na odmłodzeniu grupy docelowej. Działania te zbiegają się z modyfikacją logo i odświeżeniem opakowań. Kolejne odsłony promocji Grześków obejmują ogólnopolski konkurs oraz animacje sprzedażowe w wybranych hipermarketach. Kampania, która trwała do końca kwietnia br., zakończyła się rywalizacją o bilety na koncert zespołu Depeche Mode.

W kwietniu rozpoczęła się wizerunkowa kampania „Prince Polo ma w sobie to coś”. Spotom telewizyjnym towarzyszą inne działania reklamowe. Marka pozostaje liderem rynku wafli w czekoladzie, z wartościowym udziałem na poziomie 10 proc. (źródło: Mondelez Polska za Nielsenem, 2012). – Wariant Prince Polo Classic XXL jest najpopularniejszym artykułem w segmencie impulsów. Aż cztery produkty występujące pod tym brandem znajdują się wśród 25 najlepiej rotujących wafli i batonów w Polsce – podkreśla Katarzyna Krauze z Mondelez Polska. W ramach edycji limitowanej, w kwietniu do sprzedaży trafił kokosowy wafel Prince Polo w mlecznej czekoladzie w formacie XXL.

Batony: tu liczy się marka

Wafle impulsowe niezmiennie notują dobre wyniki sprzedażowe, do czego walnie przyczynia się rosnące znaczenie dyskontów w obrocie tymi produktami. – Podobnie jak w większości kategorii, w trudniejszych czasach na znaczeniu zyskują marki prywatne i wyroby z niższego segmentu cenowego – przyznaje Maja Kołodziejczyk z działu słodyczy Nestlé Polska.

Nieco inaczej zachowują się amatorzy pokrewnej kategorii impulsowej, jaką są batony. – Tu marka ma priorytetowe znaczenie – mówi Michał Forowicz z działu słodyczy Nestlé Polska. Nie oznacza to jednak, że cena nie gra roli. Gra, o czym świadczy rosnąca popularność wariantów powiększonych (np. Lion dwupak), które mają niższą cenę za kilogram niż standardowe i są postrzegane jako „korzystniejszy zakup”. Format XXL odpowiada już za blisko jedną piątą rynku batonów czekoladowych (źródło: Nestlé Polska za Nielsenem, wartościowo, styczeń­‑listopad 2012). Podążając za tym trendem, w kwietniu br. Nestlé wprowadził nowy wariant batona Kit Kat – Chunky Xtra, który w stosunku do standardowego jest dłuższy o jedną kostkę. Nowość skierowana jest przede wszystkim do średnich i dużych sklepów spożywczych oraz do punktów na stacjach paliw. Także w kwietniu ofertę batonów wzbogacił Mondelez Polska. Była to limitowana edycja 3Bit Pina Colada o smaku ananasa, rumu i kokosa.

Za mniej niż złotówkę

Obie marki batonów z portfolio Nestlé są aktywnie wspierane. Od połowy marca trwa ogólnopolska akcja marketingowa dla Liona, obejmująca telewizję i Internet. Grupę docelową spotu „Uwolnij swoją dziką naturę” stanowią przede wszystkim uczniowie i studenci. Z kolei w kwietniu rozpoczęła się kampania telewizyjno­‑internetowa batonów Kit Kat, która miała wzmocnić wizerunek marki jako „idealnej na przerwę”.

Akcję promującą sprzedaż batonów nadziewanych zorganizował też Wawel. Maciek, Jacek, Adaś, Ikar i Studencki są dostępne w obniżonej cenie – 0,99 zł. Promocja, komunikowana na opakowaniach, ma silnie wsparcie w punktach sprzedaży. Producent zapowiedział też, że na rynek wprowadzi batony w odświeżonych opakowaniach, z szatą graficzną spójną z całą linią produktów Wawelu. – W odpowiedzi na oczekiwania konsumentów nie wykluczamy ponadto wprowadzenia nowych smaków – zapowiada Katarzyna Turlej, reprezentująca Wawel. Jednocześnie przypomina, że w ub.r. portfolio produktów impulsowych krakowskiego producenta wzbogacił baton Krówkowy w mlecznej czekoladzie, który okazał się hitem, co potwierdzają nie tylko bardzo dobre wyniki sprzedaży, ale również liczne nagrody.

Zbożowe na fali

Rosnąca świadomość w zakresie wartości prozdrowotnych ma znaczący wpływ na wzrost znaczenia batonów zbożowych. – Konsumenci bardziej racjonalnie wybierają produkty i trend ten dotyczy również słodyczy – twierdzi Piotr Pichalski, reprezentujący firmę Sante. Podkreśla, że batony Crunchy i Musli oraz słodzone fruktozą wafelki Dietto jego firma kieruje do osób, które oprócz smaku cenią sobie walory zdrowotne słodkich przekąsek. Producent ma w planach rozszerzenie oferty o batony dla osób uprawiających sport.

Od jesieni 2012 roku batony zbożowe znajdują się również w ofercie Bakomy. – Batoniki 7 zbóż skierowane są do osób prowadzących zdrowy styl życia, a ich wprowadzenie na sklepowe półki to naturalne rozszerzenie linii jogurtów 7 zbóż – mówi Tadeusz Malinowski z Bakomy. Batoniki zbożowe tej firmy w polewie jogurtowej dostępne są w trzech smakach – truskawkowym, brzoskwiniowym i śliwkowym.

Katarzyna Chorąży


Wiadomości Handlowe, Nr 6-7 (126) Czerwiec - Lipiec 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony