REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL SOFT) - Baner Główny - 31.01 - 29.02.2020

(fot. wiadomoscihandlowe.pl/KK)

Zysk netto Grupy Eurocash w III kwartale br. wyniósł 37,5 mln zł wobec 61,7 mln zł w analogicznym okresie 2016 r. Narastająco po dziewięciu miesiącach tego roku znormalizowany zysk netto wyniósł 75 mln zł wobec blisko 117 mln zł przed rokiem. Firma tłumaczy, że negatywny wpływ na ten wynik miały wyższe koszty finansowe wynikające ze wzrostu zadłużenia.

REKLAMA

W III kwartale 2017 r. skonsolidowana sprzedaż Grupy Eurocash wyniosła prawie 6,2 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 7% w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. Narastająco za trzy kwartały br. skonsolidowane przychody wyniosły niemal 17,5 mld zł i były o 10% wyższe niż przed rokiem.

- Wzrost ten wynikał głównie z konsolidacji wyników spółek przejętych na przełomie 2016 i 2017 r. oraz rozwoju nowych projektów o znaczeniu strategicznym - tłumaczy Eurocash w komunikacie.

EBITDA Grupy Eurocash, czyli wynik operacyjny powiększony o amortyzację, wyniosła w III kwartale 2017 r. ponad 101 mln zł wobec 123 mln zł przed rokiem. Narastająco za trzy kwartały 2017 r. znormalizowana EBITDA (tj. bez uwzględnienia jednorazowego obciążenia dot. potencjalnych zobowiązań z tytułu VAT ujętego w wynikach za I półrocze) wyniosła 259 mln zł i była o 8% niższa niż rok wcześniej.

Jak twierdzi grupa, niższy poziom EBITDA "wynika przede wszystkim ze spadku rentowności w formacie Cash&Carry oraz w segmencie dystrybucji papierosów i produktów impulsowych, a także dalszych inwestycji w rozwój innowacyjnych formatów detalicznych oraz w projekt dystrybucji artykułów świeżych".

Trzeci kwartał br. był kolejnym z rzędu, w którym Grupa Eurocash zanotowała silne dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. Sięgnęły one 215 mln zł (z wyłączeniem jednorazowych zdarzeń), co odpowiada ponad 2-krotności EBITDA w tym okresie.

Inwestycje w segment sprzedaży detalicznej spowodowały, że Detal to obecnie najdynamiczniej rosnący segment działalności Grupy Eurocash. Sprzedaż tego segmentu w ciągu trzech kwartałów 2017 r. przekroczyła 1,6 mld zł, a w samym trzecim kwartale wyniosła 561 mln zł. To ponad 2-krotnie więcej niż w analogicznych okresach ubiegłego roku.

EBITDA segmentu Detal za pierwsze dziewięć miesięcy tego roku sięgnęła 28 mln zł wobec 21 mln zł rok wcześniej, a w samym trzecim kwartale wyniosła blisko 8 mln zł i była na porównywalnym poziomie r/r.

– Głównym motorem dynamicznego wzrostu sprzedaży w segmencie detalicznym są akwizycje zrealizowane na przełomie 2016 i 2017 r., a w szczególności przejęcie blisko 250 supermarketów EKO. Kontynnujemy integrację tych placówek z Delikatesami Centrum, tak aby docelowo stworzyć ogólnopolską sieć supermarketów, z silną marką, obejmującą placówki franczyzowe oraz własne. Rozwój własnego detalu ma strategiczne znaczenie dla przyszłości Grupy Eurocash i naszych klientów. To oni będą beneficjentami rozwiązań, które wypracujemy we własnych sklepach, zarówno w kontekście efektywnej logistyki, marketingu, jak i odpowiedniej skali, która umożliwi uzyskanie konkurencyjnych warunków zakupowych i w efekcie pozwoli wspólnie mierzyć się z dyskontami – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony