REKLAMAVitakraft - Baner główny - Poesie (sierpień 2019)
Potrzeby logistyczne sieci spożywczych bardzo się różnią. Choćby dlatego, że niektóre mają jeden magazyn centralny, a inne kilka albo kilkanaście.
REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Dziś sieci oczekują od operatorów logistycznych przede wszystkim terminowości, elastyczności oraz tego, aby korzystały z zaawansowanych rozwiązań informatycznych. Ponadto operator powinien podporządkować się oknom czasowym – towar musi być dostarczony w godzinach ustalonych przez sieć.

Ani minuty dłużej…

Godziny dostaw bywają bardzo różne. Jedna sieć może wymagać dowozu towaru do godz. 11, inna z kolei dopiero po 23. Zdarza się też, że samochód z towarem musi być na miejscu w ciągu jednej, konkretnej godziny w trakcie dnia. To dla operatora łamigłówka, bo okna czasowe są sztywne i oznaczają, że towar nie może być dostarczony ani przed czasem, ani po czasie. A trzeba przecież pilnować kosztów. Możliwość dostarczenia przesyłek dopiero po 23 oznacza konieczność przechowywania towarów w magazynie (dodatkowy koszt). Z kolei dostawa do godz. 11 do kilkunastu centrów dystrybucyjnych wymaga dobrego zarządzania kompletowaniem towaru i wyjazdami samochodów. Dlatego kluczem do zaspokojenia potrzeb wszystkich klientów jest przede wszystkim elastyczność.

Doświadczonym łatwiej znaleźć klienta

Sieci handlowe oczekują też, że operator logistyczny będzie korzystał z zaawansowanych rozwiązań informatycznych, najlepiej żeby miał zintegrowany z siecią handlową system IT. Standardem jest również, że sieć chce być na bieżąco informowana o swoich przesyłkach: o tym, co będzie dostarczone, w jakiej ilości, czy towar będzie dowieziony w oznaczonym oknie czasowym i na jakim etapie jest dostawa. Tylko dostęp do pełnej informacji się liczy – wybiórcze dane to za mało.

Jeśli współpraca z siecią układa się pomyślnie, operator może ją wykorzystać jako atut w rozmowie z potencjalnymi klientami. Kto ma już doświadczenie z jedną siecią handlową, łatwiej zrozumie potrzeby kolejnej. Pracownicy i kierowcy dokładnie wiedzą, jak powinno wyglądać przyjęcie towaru, zapakowanie i etykietowanie palety, wiadomo też, jakie informacje muszą się znaleźć w liście przewozowym oraz które z nich są szczególnie istotne dla sieci. Wszystkie te czynniki mają wpływ na terminowość.



Jacek Łubniewski, dyrektor ds. kluczowych klientów w DB Schenker

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony