REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

(Żabka Polska)

Żabka pracuje nad bardziej zautomatyzowanym konceptem nadawania i odbierania przesyłek kurierskich w swoich sklepach. Firma nie zdradza jak rozwiązanie będzie wyglądać i w jaki sposób działać.

REKLAMA

Anna Grabowska, wiceprezes spółki Żabka Polska zapowiedziała, że nowy „system” zostanie wdrożony jeszcze w tym roku i pomoże rozładować sklepom sieci pik zamówień, który ma miejsce tuż przed świętami Bożego Narodzenia.

Anna Grabowska podkreśliła, że prace nad nowym, innowacyjnym rozwiązaniem dostosowanym do powierzchni i potrzeb sklepów sieci Żabka są już zaawansowane. Dotychczas paczki (ze względu na ich niewielką liczbę) były składowane na „zapleczu” sklepu. Teraz wraz z ich rosnącą liczbą przesyłek firma musi znaleźć nowe efektywne rozwiązania.

Wiceprezes Żabki nie chciała zdradzić szczegółów projektu. Przeglądając jednak rozwiązania dostępne już na rynku można się domyślić, że będzie to rodzaj urządzenia nadawczo-odbiorczego, które usprawni obsługę odbiorów i zwrotów bez angażowania załogi w punktach click&collect. Skrytki odciążają załogę sklepu w godzinach szczytowych pracy sklepu. Maszyny tego typu zwykle przypominają szafy ze skrytkami, z których klient może samodzielnie lub z pomocą personelu nadać lub odebrać przesyłkę.

W przypadku Żabki potężnym wyzwaniem będzie stworzenie urządzenia, które będzie można zainstalować w sklepie convenience, którego średnia powierzchnia wynosi 65 mkw. Dlatego wyzwaniem w tym wypadku nie jest to jak będzie działała maszyna do odbioru i nadawania paczek, ale gdzie zostanie umieszczona wewnątrz sklepu. Można założyć, że firma pracuje nad rozwiązaniem, które będzie wykorzystywało miejsce dostępne w przypadku tego typu placówek, a które nie jest aktywnie wykorzystywane do codziennego handlu.

Żabka pracuje nad nowym rozwiązaniem prawdopodobnie z firmą Pointpack.pl, która specjalizuje się w nowych technologiach i integruje współpracę sieci handlowych z firmami kurierskimi.

Stworzenie urządzenia optymalnego dla sklepu convenience będzie ważnym krokiem w rozwoju usług w sklepach Żabki, m.in. dlatego, że tego typu urządzenia mogą działać również na potrzeby wewnętrzne sieci sklepów, np. dla e-grocery i click&collect, tworząc integralny element usług i sprzedaży w sklepie.

Żabka pracuje także nad integracją systemów kasowych, terminali płatniczych i kas fiskalnych tak, aby jak najbardziej skrócić czas nadania i odbioru paczki w sklepie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Grzegorz_765 3 6 miesięcy temu

    Zależy od miesiąca, ale ani razu nie było tak, żeby mi brakowało, a zwykle zostaje.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~2_Rik_2 2 6 miesięcy temuocena: 0% 

    A dobrze ty na tej franczyzie zarabiasz?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Grzegorz_765 1 6 miesięcy temu

    Mnie jako franczyzobiorcę bardzo to cieszy, bo taki klient co po paczke przychodzi też zwykle chociaż puszkę picia kupi.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony