REKLAMAJACOBS - ZIARNA - BANER GŁÓWNY (01-15.10.2019)
Na zdj. Michał Opacki, dyrektor ds. cyfrowych rozwiązań konsumenckich w Żabce

Na zdj. Michał Opacki, dyrektor ds. cyfrowych rozwiązań konsumenckich w Żabce (fot. Żabka)

Sieć Żabka pracuje nad rozwiązaniami, które pozwolą jej klientom na dokonywanie zakupów z ominięciem kolejek do kasy. Jak ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl, taka opcja przewidziana będzie dla klientów korzystających z aplikacji Żappka, nad którą prace toczą się pełną parą.

REKLAMA

Największa sieć sklepów convenience w naszym kraju, licząca ponad 5,3 tys. placówek, testuje aktualnie Żappkę, nową aplikację mobilną dla klientów (inna aplikacja o tej samej nazwie, dedykowana franczyzobiorcom, istnieje od kilku lat). Z naszych informacji wynika, że pilotaż rozwiązania ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2019 r. Potem aplikacja zostanie szeroko udostępniona.

- Pierwsza, testowa wersja nowej aplikacji mobilnej Żabki, zostanie niebawem udostępniona naszym franczyzobiorcom, kasjerom i pracownikom (tzw. "Friends & Family"). Jest to standardowy proces uruchamiania tego typu rozwiązań; pozwala wyróżnić tych wszystkich, którzy wpływają na jego sukces, a jednocześnie poznać i uwzględnić ich opinie przed udostępnieniem aplikacji klientom - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Michał Opacki, dyrektor ds. cyfrowych rozwiązań konsumenckich w Żabce.

Klienci korzystający z Żappki otrzymywać będą spersonalizowane oferty promocyjne. Za zakupy w sklepach Żabki zgromadzą punkty (żappsy), które wymienią później na nagrody. Najbliższe aktualizacje aplikacji wprowadzą kolejne funkcjonalności, m.in. "materiały inspiracyjne" i tworzenie list zakupowych. Jak wynika z materiałów, które otrzymali pierwsi testerzy aplikacji - i do których dotarła redakcja wiadomoscihandlowe.pl - planowane jest także wprowadzenie możliwości "zakupów w formie grab&go".

- W ramach prac nad aplikacją stawiamy na jej ciągły rozwój i poszerzanie funkcjonalności. Jedną z rozważanych funkcji jest "grab&go", jednak dziś jest jeszcze o wiele za wcześnie by mówić o szczegółach - potwierdza nasze informacje Michał Opacki.

Model grab&go to nic innego, jak szybkie zakupy, bez konieczności stania w kolejce do "tradycyjnej" kasy. Tego typu rozwiązania da się wdrożyć na różne sposoby. Najdalej pod tym względem poszedł Amazon, który w sklepach Amazon Go w ogóle nie potrzebuje kasjerów, bowiem informacje o zdjętych z półki produktach sczytywane są automatycznie przez czujniki umieszczone przy wyjściu ze sklepu.

Podobne rozwiązania wdrożone zostaną wkrótce przez sieć Carrefour, w placówkach które otrzymają nazwę Carrefour Go. Pojawią się one na rynku na początku 2019 r., początkowo we Francji. Wszystko wskazuje na to, że w Polsce podobne technologie trafią w pierwszej kolejności (wśród sieci spożywczych) do Żabki - oczywiście o ile nikt nie zdąży jej ubiec.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 29

  • 16
    BARDZO PRZYDATNY
  • 6
    PRZYDATNY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 4
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~hyui 1 9 miesięcy temuocena: 0% 

    żabka to zło,ajenci maja jej dość

    oceń komentarz
REKLAMA
do góry strony