24.09.2018 / 11:10
StoryEditor

Ameryce grozi drożyzna? Setki detalistów protestują przeciwko wojnie celnej Trumpa

(fot. Pixabay CC0)
Były prezes Walmarta Bill Simon zapowiedział w piątek, że największy detalista świata będzie zmuszony podnosić ceny detaliczne na wiele produktów, ze względu na eskalację wojny handlowej pomiędzy USA i Chinami. Target ostrzega, że „zdrożeje wszystko”. Setki amerykańskich detalistów protestują przeciwko wojnie celnej z Chinami, rozpętanej przez prezydenta Donalda Trumpa – relacjonuje serwis CNBC.

Walmart i Target są wśród setek sieci handlowych i innych biznesów, które ślą listy do Roberta Lighthizera, szefa U.S. Trade Representative (agencji rządowej, odpowiedzialnej za...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.06.2025 / 10:41
StoryEditor
Michał Kołodziejczak odchodzi z rządu. „W ministerstwie hegemonem jest biurokracja”
Michał Kołodziejczak odchodzi z ministerstwa rolnictwa i krytykuje Czesława Siekierskiego (fot. MRiRW)

Michał Kołodziejczak, wiceminister rolnictwa odchodzi z rządu. W liście otwartym krytykuje Czesława Siekierskiego, szefa resortu rolnictwa. Zarzuca chociażby, że w ministerstwie rolnictwa jedynym hegemonem jest biurokracja. A ta ma hamować zmiany na polskiej wsi.

W artykule przeczytasz:

  • Michał Kołodziejczak już nie jest wiceministrem rolnictwa
  • Kołodziejczak mówi o sukcesach w resorcie rolnictwa
  • Lider Agrounii krytykuje ministra Siekierskiego
  • Jakie ma plany Michał Kołodziejczak po odejściu z rządu?

Michał Kołodziejczak już nie jest wiceministrem rolnictwa

W środę 18 czerwca 2025 roku Michał Kołodziejczak, wiceminister rolnictwa, lider Agrounii oraz poseł Koalicji Obywatelskiej ogłosił, że rezygnuje ze stanowiska sekretarza stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

– Teraz po wyborach prezydenckich i przegłosowaniu votum zaufania dla rządu jest dobry moment, aby ogłosić decyzję o opuszczeniu rządu – powiedział Michał Kołodziejczak podczas konferencji prasowej.

Decyzja o opuszczenia przez Michała Kołodziejczaka miała być uzgodniona z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów. Jednak Polsat News podaje, że o zdymisjonowanie Kołodziejczak wcześniej wnioskował minister Siekierski a ogłoszenie rezygnacji z funkcji ma być tylko ruchem wyprzedzającym polityka Agrounii.

Michał Kołodziejczak mówi o sukcesach i dlaczego odchodzi z ministerstwa rolnictwa

– Na prośbę premiera Donalda Tuska wspierałem ministra Siekierskiego w działaniach w resorcie rolnictwa. Pomagałem jak mogłem. Zarówno w rozmowach w cztery oczy, jak i w mediach – mówi Michał Kołodziejczak podczas konferencji prasowej

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.06.2025 / 10:12
StoryEditor
Marki własne rozpychają się w całej Europie. Jaką pozycję wywalczyły sobie w Polsce?
Udział marek własnych w rynku FMCG w krajach Europy Wschodniej wzrósł w ub.r. o 0,3 proc. (fot. Bartek Banaszak)

Konsumenci w Polsce, ale też w całej Europie, coraz częściej wybierają produkty sygnowane markami własnymi detalistów. Z danych NielsenIQ, na które powołuje się PLMA wynika, że w 2024 udziały marek własnych w europejskim rynku FMCG po raz kolejny wzrosły, przy czym w dziewięciu krajach był to wzrost znaczący.

Zgodnie z danymi NielsenIQ, przytoczonymi przez PLMA (Private Label Manufacturers Association), udziały marek własnych w całej Europie wzrosły w 2024 r. w porównaniu z 2023 r. o...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. lipiec 2025 09:36