15.06.2020 / 13:29
StoryEditor

Biedronka z piwem, mlekiem i sokami za 1 zł. Sieć nakręca spiralę promocji

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Ledwo Polacy wrócili z wyjazdów na długi weekend, a Biedronka już stara się ściągnąć ich z powrotem do swoich sklepów. W poniedziałek, wtorek i środę w placówkach portugalskiego dyskontera za jedynie złotówkę będzie można nabyć mleko, olej, soki, czy piwo.

Warunek? Klienci muszą dokonać w dyskoncie sieci należącej do Jeronimo Martins zakupów innych produktów za minimum 99 zł (nie wliczają się w to napoje alkoholowe, wyroby tytonio...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.11.2025 / 12:56
StoryEditor
Wiceprezes Dawtony zwróci działkę pod CPK. Jaką kwotę ustalono z KOWR?
Wiceprezes Dawtony zwróci działkę pod CPK. Jaką kwotę ustalono z KOWR? (fot. KOWR + Dawtona)

Piotr Wielgomas, wiceprezes spółki Dawtona zwrócić do KOWR działkę w Zabłotni o powierzchni 160 ha, przez którą ma przebiegać linia kolejowa do CPK. Jaką kwotę wynegocjowano?

W artykule przeczytasz:

  • Jak wiceprezes Dawtony kupił działkę w Zabłotni od KOWR?
  • Na jakich warunkach wiceprezes Dawtony zwróci działkę pod CPK?
  • Minister rolnictwa dziękuje Piotrowi Wielgomasowi
  • Jak Dawtona podchodzi do sprawy działki w Zabłotni?

W środę 5 listopada 2025 roku w centrali Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa zostało zawarte porozumienie w sprawie działki w Zabłotni. Nieruchomość tę niespełna dwa lata temu od KOWR kupił Piotr Wielgomas, wiceprezes spółki Dawtona, znanego przetwórcę warzyw.

Jak wiceprezes Dawtony kupił działkę w Zabłotni od KOWR

O działce w Zabłotni zrobiło się głośno po artykule w wp.pl, w którym opisano kulisy nabycia nieruchomości przez członka zarządu Dawtony. Krótko dla przypomnienia sprawy: tuż przed oddaniem władzy przez PiS w 2023 roku ówczesny minister rolnictwa, Robert Telus, wyraził zgodę na sprzedaż przez KOWR działki o powierzchni ok. 160 hektarów w miejscowości Zabłotna.

Nieruchomość kupił właśnie Piotr Wielgomas, wiceprezes Dawtony za kwotę 22,76 mln zł. Warto dodać, że już od 2008 roku dzierżawił te grunty od KOWR. Szkopuł w tym, że ta nieruchomość jest kluczowa do budowy Kolei Dużych Prędkości wchodzących w skład Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK). Według ekspertów, z tego właśnie powodu ta sama działka może wkrótce być warta aż 400 mln zł.

Więcej na ten temat w artykule: Gorąco wokół działki pod CPK. W tle ministerstwo rolnictwa i wiceprezes znanego producenta keczupu.

image

Gorąco wokół działki pod CPK. W tle ministerstwo rolnictwa i wiceprezes znanego producenta keczupu

Na jakich warunkach wiceprezes Dawtony zwróci działkę pod CPK?

Ujawnienie szczegółów zakupu nieruchomości w Zabłotni wywołało falę oskarżeń polityków z obu stron sceny politycznej. Jednak sprawa zaczęła przekładać się na wizerunek firmy Dawtona. Spółka nawet zwracała uwagę, że to nie ona jest stroną transakcji.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 61% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.10.2025 / 16:30
StoryEditor
Biedronka mistrzem promocji, Lidl ekspertem od innowacji. Co jeszcze pokazują Blix Awards?
W VI edycji programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów” rozdano 42 nagrody i 15 wyróżnień dla sieci handlowych (fot. materiały prasowe)

W VI edycji programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów” rozdano 42 nagrody i 15 wyróżnień dla sieci handlowych w pięciu dziedzinach. Organizatorzy podkreślają, że najważniejszą z nich pozostają niezmiennie promocje. Tu zwycięzcą w kategorii dyskonty okazała się Biedronka. Jej największy rywal – Lidl, był natomiast siecią dyskontową ocenioną najwyższej w obszarze innowacyjności. Jakie sieci zostały nagrodzone w dziedznach: zdrowa żywność, trendy i nowości oraz omnichanel?

Ponad 145 tys. Polaków wyraziło opinie na temat aktywności 121 sieci handlowych. Na podstawie ich głosów w programie „Blix Awards – Wybór Konsumentów” wręczono statuetki dla sie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12. listopad 2025 12:49