24.01.2025 / 10:50
StoryEditor

Handel gra z WOŚP. Co Biedronka, Lidl czy Aldi oraz inni przedstawiciele branży przygotowali na 33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy?

Handel gra z WOŚP. Co Biedronka, Lidl czy Aldi oraz inni przedstawiciele branży przygotowali na 33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy? (fot. WOŚP)

33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie się 26 stycznia 2025 roku, a przygotowania do niego idą pełną parą. Tegoroczna zbiórka środków na rzecz onkologii i hematologii dziecięcej zaangażowała m.in. Biedronkę, Lidl czy Aldi, wiele centrów handlowych i jak co roku Allegro. W jaki sposób wsparły one tę szlachetną inicjatywę?

Sieć sklepów Biedronka ponownie odgrywa kluczową rolę w zbiórce jako sponsor główny Finału WOŚP. Już od grudnia klienci mogą wesprzeć akcję, przekazując dowolne kwoty przy kasach samoobsługowych i tradycyjnych. W zamian otrzymują oni paragon z charakterystycznym serduszkiem WOŚP. Na sklepowych półkach pojawiły się także licencjonowane gadżety, w tym t-shirty za 49,99 zł, kolorowe skarpety za 24,99 zł czy magnesy w cenie 14,99 zł.

Na aukcji charytatywnej WOŚP prowadzonej na Allegro, można również wylicytować ubranie robocze Ryszarda Petru, który niedawno przepracował w nim Wigilię w 2024 roku.

image
FOTO: Allegro

– Wspieranie działań Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy to dla nas nie tylko zaszczyt, ale i obowiązek, który wpisuje się w naszą strategię zrównoważonego rozwoju. W okresie świątecznym, gdy szczególnie odczuwamy potrzebę wspólnoty i dzielenia się dobrem, pomaganie zyskuje jeszcze głębszy wymiar. Jesteśmy dumni, że po raz kolejny możemy zachęcić naszych klientów, by razem z nami wsparli tak szczytny cel, jakim jest pomoc dzieciom w walce z ciężkimi chorobami. Wierzymy, że każda złotówka przekazana przy kasie, to krok w kierunku zapewnienia lepszej przyszłości małym pacjentom – mówi Agnieszka Koc, dyrektorka ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju w sieci Biedronka.

Lidl – kolejny rok gry z Orkiestrą

W sklepach Lidl również nie brakuje akcentów związanych z WOŚP. W ofercie znalazły się t-shirty, skarpetki, kubki oraz kalendarze, zysk z ich sprzedaży przekazano na cel Finału. Sieć zorganizowała także tradycyjną zbiórkę pieniędzy do puszek w swoich sklepach. Podczas ubiegłorocznej edycji Lidl wsparł WOŚP kwotą ponad 5 mln złotych, a oczekiwania na tegoroczne wyniki są równie wysokie.

– Cieszymy się, że Lidl Polska gra z nami już tyle lat i jesteśmy za to ogromnie wdzięczni. Co roku przekonujemy się o wielkich sercach oraz solidarności Polaków. Przez ostatnie 15 lat dzięki zaangażowaniu klientów i pracowników Lidl Polska udało się zebrać ponad 49 milionów złotych! Grajmy razem do końca świata i o jeden dzień dłużej – mówi Jerzy Owsiak, prezes zarządu Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.

Aldi zbiera datki w ponad 350 sklepach

Aldi, po raz drugi bierze udział w Finale WOŚP. Sieć zorganizowała zbiórkę pieniędzy w swoich ponad 350 sklepach. Datki można było wrzucać do specjalnych puszek od 7 do 26 stycznia. – Podczas ostatniej edycji udało się zebrać ponad 191 tys. złotych. Liczymy, że w tym roku wynik ten będzie jeszcze lepszy – podkreśla Luiza Urbańska z Biura Prasowego Aldi Polska.

– W zeszłorocznej edycji zbiórki Aldi udało się zebrać ponad 191 tys. zł, które trafiły na konto Fundacji i zostały przeznaczone na zakup nowoczesnego sprzętu medycznego. Tegoroczny cel to pobicie tego wyniku i jeszcze większe wsparcie dla polskich szpitali i placówek medycznych.  Aktualna edycja ma szansę być jeszcze większym sukcesem – podsumowuje Luiza Urbańska, reprezentantka biura prasowego Aldi Polska.

Weekend z Rafałem Brzoską

Nie mogło zabraknąć aukcji WOŚP na platformie Allegro, gdzie można kupić niezwykłe przedmioty i przeżycia. Jedną z ofert jest tak jak w ubiegłym roku, golfowy weekend z prezesem InPostu, Rafałem Brzoską i Omeną Mensah w Hiszpanii. W zeszłym roku wylicytowano go za niemal 225 tys. złotych.

image
FOTO: Allegro

Ciekawostką jest również płaszcz z torby IKEA zaprojektowany przez Paulinę Surmę i Sebastiana Tokarczyka, symbol mody cyrkularnej, który ponownie trafił na licytację WOŚP. W ubiegłym roku został kupiony za 3050 zł.

image
FOTO: Allegro

Należy również pamiętać, że wymienione licytacje i wiele innych jest prowadzonych na Allegro. Sama platforma od lat wspiera Wielką Orkiestrę Świątecznej pomocy, zapewniając możliwość przeprowadzania aukcji charytatywnych. Dzięki taj współpracy licytacje stały się nieodłącznym elementem działalności fundacji. 

Wielki but koszykarza

Na licytację WOŚP trafił też but, niestety tylko jeden marki Shaq. But został wykonany dokładnie w rozmiarze znanego koszykarza NBA i twórcy marki sportowego obuwia Shaquill‘a O‘Neala. W ubiegłym roku CCC podpisało umowy licencyjne na sprzedaż produktów marki należącej do Authentic Brands Group.

image
FOTO: materiały prasowe

Centra handlowe grają z Orkiestrą

Równie ważną rolę jak co roku odgrywają galerie handlowe, organizując liczne wydarzenia i aktywności. W galerii Focus w Bydgoszczy 18 stycznia odbędzie się 8-godzinna próba bicia rekordu Polski w wiosłowaniu, podobne wydarzenia będą się odbywać w wielu innych miastach w Polsce, m.in. w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Wrosławiu czy Krakowie.

Również w Centrum Handlowym Bonarka stanęła największa w Krakowie stacjonarna skarbonka WOŚP. W centru odbędzie się również impreza taneczno-muzyczna, podczas której kwestować będą nawet "merdające psiaki" z Golden Retrievery WOŚP Kraków.

Centra handlowe należące do Unibail-Rodamco-Westfield również grają z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. W Westfield Arkadia oraz Westfield Mokotów na klientów czekać będą m.in.: sportowe atrakcje dla dzieci, gigantyczne puszki WOŚP do ozdabiania i otwarty trening z Dzikami Warszawa. W Galerii Wileńskiej będzie można spotkać się z uroczymi golden retrieverami i zrobić sobie z nimi zdjęcie.

Finał WOŚP to jednodniowa zbiórka publiczna, organizowana przez Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Od wielu lat Finałom WOŚP towarzyszą także akcje internetowe i wydarzenia zamknięte, które rozpoczynają się już na początku grudnia. W ciągu 32 Finałów WOŚP zebrała blisko 2,3 miliardy złotych i kupiła 74,5 tysiąca urządzeń. Ostatnią zbiórkę - w styczniu 2024 roku - dedykowano chorobom płuc. Obecny, 33. Finał WOŚP dotyczy onkologii i hematologii dziecięcej, a motywem przewodnim wydarzenia, jak mówi fundacja, jest bezpieczeństwo i zdrowie dzieci.

 

***

Ruszyła rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.

28.10.2025 / 10:59
StoryEditor
PepsiCo Polska uruchomi w Grodzisku Mazowieckim nowy inteligentny magazyn. Jakie korzyści osiągnie firma dzięki inwestycji?
Wizualizacja magazynu PepsiCo (mat. prasowe)

PepsiCo Polska realizuje strategię automatyzacji logistyki. Firma uruchomi nowy inteligentny magazyn w Grodzisku Mazowieckim. Inwestycja pozwoli firmie połączyć produkcję i wysyłkę ze zautomatyzowanym systemem zdolnym do pracy w trybie 24/7, zwiększając wydajność operacyjną i zmniejszając emisję CO2.

PepsiCo Polska planuje uruchomienie w trzecim kwartale 2026 roku w Grodzisku Mazowieckim nowego automatycznego magazynu z technologią Mecalux. Instalacja została z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.10.2025 / 12:55
StoryEditor
Tarczyński rezygnuje z emisji akcji. Skąd król kabanosów weźmie pieniądze na inwestycje?
Tarczyński rezygnuje z emisji akcji. Skąd król kabanosów weźmie pieniądze na inwestycje? (fot. wiadomoscihandlowe.pl + materiały prasowe)

Spółka Tarczyński, polski potentat w produkcji kabanosów, rezygnuje z przeprowadzenia oferty publicznej akcji. I to pomimo pełnego pokrycia księgi popytu. Z czego wynika ta decyzja? W jaki sposób producent zamierza zdobyć środki na inwestycje

W artykule przeczytasz:

  • Tarczyński planował emisję 2 mln akcji
  • Dlaczego spółka Tarczyński zrezygnowała z nowej emisji akcji?
  • Na co Grupa Tarczyński miała przeznaczyć fundusze z emisji akcji?
  • Skąd Grupa Tarczyński pozyska środki na inwestycje?

Tarczyński planował emisję 2 mln akcji

Na 22 października spółka Tarczyński zaplanowała zakończenie procesu budowy księgi popytu (book-building) na 2 mln nowo emitowanych akcji zwykłych serii G. Emisję prowadzono w trybie subskrypcji prywatnej, bez obowiązku sporządzania i zatwierdzania prospektu emisyjnego. W procesie book-buildingu mogli uczestniczyć inwestorzy kwalifikowani oraz ci, którzy obejmą akcje o wartości co najmniej 100 tys. euro.

Jednak 23 października zarząd firmy poinformował, że spółka odstępuje od przeprowadzenia oferty publicznej akcji. Dlaczego?

Dlaczego spółka Tarczyński zrezygnowała z nowej emisji akcji?

Zarząd przedsiębiorstwa wskazuje, że podjął taką decyzję ze względu na nieuzyskanie w procesie budowy księgi popytu satysfakcjonującej proponowanej ceny emisyjnej akcji. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 72% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. październik 2025 13:24