28.06.2022 / 07:57
StoryEditor

Janusz Filipiak, Comarch: By ograniczyć emisję CO2, mniej zarabiający nie powinni żreć tyle mięsa

Ludzie mniej zarabiający ”nie powinni tyle żreć”? (Shutterstock)
Prof. Janusz Filipiak, prezes Comarchu – jednej z największych firm informatycznych w Polsce – w rozmowie z serwisem Forum IBRiS, przedstawiał swoje poglądy na sposoby ograniczenia emisji CO2 do atmosfery. Postulował m.in. ograniczenie pasażerskiego ruchu lotniczego oraz radykalne zmniejszenie spożycia mięsa przez „ludzi mniej zarabiających”, na przykład poprzez drastyczne podniesienie cen.

W rozmowie z serwisem Forum IBRiS prof. Janusz Filipiak, naukowiec i menedżer, prezes Comarchu, znany jako najlepiej zarabiający menedżer w kraju, bronił swoich postaw pro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.12.2025 / 11:03
StoryEditor
KGS przejmie 750 sklepów Carrefour? Ministerstwo Aktywów studzi entuzjazm branży spożywczej
KGS przejmie 750 sklepów Carrefour? Ministerstwo Aktywów studzi zapał (fot. Shutterstock + MAP)

Minister rolnictwa chciałby, aby sklepy Carrefour trafiły w państwowe ręce. Chce do tego wykorzystać Krajową Grupę Spożywczą. Ale KGS podlega pod Ministerstwo Aktywów Państwowych. Znamy oficjalne stanowisko MAP wobec planów przejęcia Carrefoura przez KGS.

W artykule przeczytasz:

  • Stanowisko ministerstwa rolnictwa: KGS powinna przejąć 750 sklepów Carrefour
  • Jak Ministerstwo Aktywów Państwowych podchodzi do pomysłu zakupu sieci Carrefour przez KGS?
  • Eksperci o trudnym rynku handlu spożywczego w Polsce
  • Dlaczego minister rolnictwa chce przejęcia sklepów Carrefour przez KGS?
  • Kto kupi Carrefoura? Lista potencjalnych inwestorów

Stanowisko Ministerstwa Rolnictwa: KGS powinna przejąć 750 sklepów Carrefour

Ministerstwo rolnictwa potwierdziło 28 listopada 2025 roku, że rekomenduje przejęcie sieci Carrefour przez KGS. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi uważa, że 750 sklepów i 40 centrów dystrybucji sieci Carrefour powinna przejąć Krajowa Grupa Spożywcza. Jednak resort rolnictwa może o to tylko zabiegać, bowiem nadzór nad KGS sprawuje Ministerstwo Aktywów Państwowych (MAP).

Jak Ministerstwo Aktywów Państwowych podchodzi do pomysłu zakupu sieci Carrefour przez KGS?

Ewentualne przejęcie sieci Carrefour przez KGS może wpisywać się w jeden z trzech priorytetów MAP, czyli repolonizację. Resort rozumie to jako udział komponentu krajowego w projektach inwestycyjnych realizowanych przez spółki z udziałem Skarbu Państwa.

– Mamy taki czas, w którym wszyscy musimy być patriotami gospodarczymi i szukać rozwiązań, które będą wspierały polską gospodarkę – mówił Wojciech Balczun, minister aktywów państwowych, podsumowując 100 dni swoich rządów. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.12.2025 / 10:54
StoryEditor
Sieć Blumiś z Wrocławia debiutuje w Warszawie. Czy rzuci wyzwanie Żabce?
Założona w 2017 roku sieć Blumiś działa przede wszystkim we Wrocławiu, ale też w Krakowie i Warszawie (fot. Blumiś/Facebook)

Wrocławska sieć delikatesów osiedlowych Blumiś najpierw zaczęła ekspansję w Krakowie, a teraz wchodzi do Warszawy. Gdzie w stolicy jest jej pierwszy sklep. Czym sklepy Blumiś chcą konkurować z Żabką?

W artykule przeczytasz:

  • Gdzie sieć Blumiś otworzyła sklep w Warszawie?
  • Czym sklepy Blumić chcą konkurować z Żabką?

  • Kto jest właścicielem sieci Blumiś?

Sieć sklepów Blumiś rośnie we Wrocławiu i Krakowie

- Nie ma potrzeby jeżdżenia do supermarketów i stania w gigantycznych kolejkach do kas. Jesteśmy blisko - tak reklamuje się wywodząca z Wrocławia sieć delikatesów Blumiś.

Sieć powstała w 2017 roku a jej nazwa nawiązuje do logo - niebieskiego misia. W stolicy Dolnego Śląska prowadzi aż 24 delikatesy. Jakiś czas temu rozszerzyła działalność o kolejne wielkie miasto - Kraków - gdzie ma już cztery punkty: przy ul. Lema, Ciesielskiego, Fredry i Bochenka. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. grudzień 2025 23:07