09.05.2022 / 09:09
StoryEditor

Mamy zwycięzcę w konkursie na najbardziej irytującą reklamę roku — Subiektywny Przegląd Tygodnia

Pomysły lewicy na sprzedaż alkoholu, znikające z półek rosyjskie produkty i ta reklama, która spędza nam sen z powiek w negatywnym sensie. Na Subiektywny Przegląd Tygodnia zaprasza Michał Kokoszkiewicz.
  • Lewica, a konkretnie partia Razem chce walczyć z nadmiernym spożywaniem alkoholu przez Polaków. Na jej celowniku znalazły się między innymi bardzo popularne oferty na sprzedaż piwa 12+12, które znamy ze świąt i długich weekendów.
  • Rosyjskie produkty znikają z półek polskich sklepów. Naprawdę! Badania CMR pokazują, że liczba rosyjskich produktów na półkach sklepów w Polsce zmniejszyła się od momentu inwazji Rosji na Ukrainę.
  • Wszyscy ją słyszeliśmy i nie potrafimy jej "odsłyszeć". Najbardziej irytująca reklama tego roku promuje debiut nowego marketplace'a w Polsce. Czy Shopee zdobędzie przychylność naszych rodaków i czy przebije się dzięki niej na rynku mocno "zaopiekowanym" przez Allegro, Amazon czy AliExpress?

27.06.2025 / 08:49
StoryEditor
Sieć handlowa zarządzana przez Polaków rośnie jak szalona. W rok 208 sklepów
Sieć handlowa zarządzana przez Polaków rośnie jak szalona. W rok 208 sklepów (fot. Studenac)

Sieć handlowa Studenac osiągnęła imponujący wzrost sprzedaży poprawiając wyniki o 22 proc. To po części efekt otwarcia 140 nowych sklepów, ale też wzrostu sprzedaży LFL. Studenac jednak nie zatrzymuje się i chce w tym roku otworzyć kolejne 160 sklepów. Ile punktów sieć chce mieć do 2028 roku?

Z artykułu dowiesz się:

  • Sieć Studenac z dużym wzrostem sprzedaży, także LfL
  • Ogromy wzrost liczby sklepów w Studenac
  • Ile sklepów planuje mieć sieć Studenac do 2028 roku?
  • Polacy w zarządzie chorwackie sieci 

Sieć Studenac z dużym wzrostem sprzedaży, także LfL

Chorwacka sieć handlowa Studenac imponuje tempem rozwoju. Obecnie jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

W 2024 roku Studenac osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 816,5 mln EUR w 2024 r. Jest to aż o 22 proc. więcej niż w roku poprzednim. Warto także dodać, że przychody ze sprzedaży pro forma wzrosły o 24 procent w porównaniu do 2023 roku i wyniosły 871 milionów euro.

To po części efekt akwizycji i rozwoju sieci sklepów chorwackiego detalisty. Ale na uwagę zasługuje  też znaczny Wzrost sprzedaży "like-for-like" (LfL). W 2024 roku w porównaniu do wcześniejszego okresy było to aż 11 proc. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 82% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.06.2025 / 20:16
StoryEditor
Strategie cenowe w sektorze dóbr konsumenckich w 2025 r. Kto pokazał prawdziwą siłę w sytuacji kryzysu? [RAPORT]
Ceny w dół (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Niemal 50 proc. firm z sektora dóbr konsumenckich planuje w tym roku podwyżki cen na poziomie inflacji, jednak 24 proc. z nich zamierza przekroczyć ten poziom - wynika z raportu "State of Pricing 2025" firmy Simon-Kucher.

Analiza firmy Simon-Kucher rzuca światło na kluczowe trendy i wyzwania, przed którymi stoją firmy w kontekście obranych strategii cenowych, zwłaszcza w obliczu utrzymującej się ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2025 06:40