11.03.2025 / 13:55
StoryEditor

Stylówka z dyskontu. Dlaczego ubrania dla fanów Biedronki i Lidla są aż tak popularne?

Modowe kolekcje sieci handlowych nie odniosłyby sukcesu, gdyby nie były to oferty limitowane (fot. mat. prasowe)

Mówi się, że w modzie było już wszystko. Jednak ostatnio obserwujemy w niej zjawisko nietypowe – rosnącą popularność odzieży i dodatków sygnowanych markami sieci handlowych, które nie kojarzą się ani z branżą fashion, ani z prestiżem.

Biedronka i Lidl, dwie najpopularniejsze sieci dyskontowe w Polsce, od kilku lat wprowadzają do sprzedaży limitowane serie ubrań i dodatków z własnymi logotypami, utrzymanych w ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.12.2025 / 11:03
StoryEditor
KGS przejmie 750 sklepów Carrefour? Ministerstwo Aktywów studzi entuzjazm branży spożywczej
KGS przejmie 750 sklepów Carrefour? Ministerstwo Aktywów studzi zapał (fot. Shutterstock + MAP)

Minister rolnictwa chciałby, aby sklepy Carrefour trafiły w państwowe ręce. Chce do tego wykorzystać Krajową Grupę Spożywczą. Ale KGS podlega pod Ministerstwo Aktywów Państwowych. Znamy oficjalne stanowisko MAP wobec planów przejęcia Carrefoura przez KGS.

W artykule przeczytasz:

  • Stanowisko ministerstwa rolnictwa: KGS powinna przejąć 750 sklepów Carrefour
  • Jak Ministerstwo Aktywów Państwowych podchodzi do pomysłu zakupu sieci Carrefour przez KGS?
  • Eksperci o trudnym rynku handlu spożywczego w Polsce
  • Dlaczego minister rolnictwa chce przejęcia sklepów Carrefour przez KGS?
  • Kto kupi Carrefoura? Lista potencjalnych inwestorów

Stanowisko Ministerstwa Rolnictwa: KGS powinna przejąć 750 sklepów Carrefour

Ministerstwo rolnictwa potwierdziło 28 listopada 2025 roku, że rekomenduje przejęcie sieci Carrefour przez KGS. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi uważa, że 750 sklepów i 40 centrów dystrybucji sieci Carrefour powinna przejąć Krajowa Grupa Spożywcza. Jednak resort rolnictwa może o to tylko zabiegać, bowiem nadzór nad KGS sprawuje Ministerstwo Aktywów Państwowych (MAP).

Jak Ministerstwo Aktywów Państwowych podchodzi do pomysłu zakupu sieci Carrefour przez KGS?

Ewentualne przejęcie sieci Carrefour przez KGS może wpisywać się w jeden z trzech priorytetów MAP, czyli repolonizację. Resort rozumie to jako udział komponentu krajowego w projektach inwestycyjnych realizowanych przez spółki z udziałem Skarbu Państwa.

– Mamy taki czas, w którym wszyscy musimy być patriotami gospodarczymi i szukać rozwiązań, które będą wspierały polską gospodarkę – mówił Wojciech Balczun, minister aktywów państwowych, podsumowując 100 dni swoich rządów. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.12.2025 / 09:40
StoryEditor
Walmart dostarcza zamówienia do klientów dronami. Pomaga... firma od Google‘a
Czy dostawy dronami to przyszłość handlu i logistyki? (fot. Wing)

Walmart uruchomił w amerykańskiej Atlancie pierwszą w regionie komercyjną usługę dostaw dronami. Zainaugurowany na początku grudnia projekt obejmuje sześć sklepów. Partnerem handlowego giganta jest firma Wing, należąca do Alphabetu, czyli właściciela m.in. Google‘a.

Wing i Walmart już teraz planują wejście do pięciu kolejnych dużych metropolii w Stanach Zjednoczonych oraz rozszerzenie współpracy o ponad 100 nowych sklepów do 2026 roku. Zdan...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08. grudzień 2025 15:03