08.02.2018 / 13:51
StoryEditor

Tesco zagrożone 4 mld funtów odszkodowań za nierówności płacowe

ID ZDJĘCIA: 1361 (fot. materiały prasowe, Tesco Polska)
Brytyjskie Tesco zostało pozwane przez kancelarię prawniczą, reprezentującą blisko 100 pracowników sklepów, głównie kobiet, które twierdzą, że zarabiały nawet 3 funty na godzinę mniej niż mężczyźni wykonujący podobne prace w magazynach sieci. To samo może dotyczyć nawet do 200 tys. osób zatrudnionych w sklepach, a w przypadku uznania roszczeń przez sąd firma może być zmuszona do wypłaty wyrównania wynagrodzeń za co najmniej sześć lat, w kwocie nawet do 20 tys, funtów na osobę – informuje The Guardian.

Jak wynika z pozwu, pracownicy magazynowi zarabiają w Tesco od 8,5 do ponad 11 funtów na godzinę, podczas gdy pracownicy sklepów mają płacę podstawową w wysokości ok. 8 funtów z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.06.2025 / 11:48
StoryEditor
Lidl rusza z budową swojej największej inwestycji w Polsce. Marcin Stopa: To kolejny krok w długofalowej strategii ekspansji sieci
Centrum dystrybucji Lidl (mat. prasowe)

Lidl Polska rozpoczyna budowę nowoczesnego centrum dystrybucyjnego w Skawinie, niedaleko Krakowa. Otwarcie obiektu planowane jest na wiosnę 2027 roku. Będzie to największy magazyn Lidl w Polsce i kolejny krok w długofalowej strategii ekspansji sieci.

Inwestycja o powierzchni zabudowy wynoszącej około 74,5 tys. mkw. będzie pełnić kluczową rolę w optymalizacji łańcucha dostaw i zwiększeniu efektywności operacyjnej sieci, umożl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.06.2025 / 10:30
StoryEditor
Tarczyński tuczy się na kabanosach. Na czym polega strategia wzrostu grupy?
Julia Żugaj w reklamie parówek Tarczyńskiego (źródło: kadr ze spotu Tarczyńskiego)

Grupa Tarczyński osiągnęła w pierwszym kwartale 2025 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 519 mln zł. Oznacza to wzrost o 9,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W pierwszych trzech miesiącach br. zysk netto wyniósł 29,3 mln zł w porównaniu z blisko 44,3 mln zł rok wcześniej.

Tarczyński zwiększy moce produkcyjne

Akcjonariusze firmy Tarczyński podczas walnego zgromadzenia zwołanego na 12 czerwca 2025 roku decydować będą o emisji nie więcej niż 2 m...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 14:02