08.02.2018 / 13:51
StoryEditor

Tesco zagrożone 4 mld funtów odszkodowań za nierówności płacowe

ID ZDJĘCIA: 1361 (fot. materiały prasowe, Tesco Polska)
Brytyjskie Tesco zostało pozwane przez kancelarię prawniczą, reprezentującą blisko 100 pracowników sklepów, głównie kobiet, które twierdzą, że zarabiały nawet 3 funty na godzinę mniej niż mężczyźni wykonujący podobne prace w magazynach sieci. To samo może dotyczyć nawet do 200 tys. osób zatrudnionych w sklepach, a w przypadku uznania roszczeń przez sąd firma może być zmuszona do wypłaty wyrównania wynagrodzeń za co najmniej sześć lat, w kwocie nawet do 20 tys, funtów na osobę – informuje The Guardian.

Jak wynika z pozwu, pracownicy magazynowi zarabiają w Tesco od 8,5 do ponad 11 funtów na godzinę, podczas gdy pracownicy sklepów mają płacę podstawową w wysokości ok. 8 funtów z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Przegląd prasy
08.12.2025 / 09:54
StoryEditor
Sieć Blumiś z Wrocławia debiutuje w Warszawie. Czy rzuci wyzwanie Żabce? [GALERIA]
Pierwszy sklep sieci Blumiś w Warszawie
Pierwszy sklep sieci Blumiś w WarszawieBartosz Tesławski
Pierwszy sklep sieci Blumiś w Warszawie
Założona w 2017 roku sieć Blumiś działa przede wszystkim we Wrocławiu, ale też w Krakowie i Warszawie (fot. Blumiś/Facebook)Blumiś/Facebook
Pierwszy sklep sieci Blumiś w Warszawie
Pierwszy sklep sieci Blumiś w WarszawieBartosz Tesławski
Pierwszy sklep sieci Blumiś w Warszawie
Pierwszy sklep sieci Blumiś w WarszawieBartosz Tesławski
Pierwszy sklep sieci Blumiś w Warszawie
Pierwszy sklep sieci Blumiś w Warszawie
Pierwszy sklep sieci Blumiś w Warszawie
Pierwszy sklep sieci Blumiś w Warszawie

Wrocławska sieć delikatesów osiedlowych Blumiś najpierw zaczęła ekspansję w Krakowie, a teraz wchodzi do Warszawy. Gdzie w stolicy jest jej pierwszy sklep. Czym sklepy Blumiś chcą konkurować z Żabką?

W artykule przeczytasz:

  • Gdzie sieć Blumiś otworzyła sklep w Warszawie?
  • Czym sklepy Blumić chcą konkurować z Żabką?

  • Kto jest właścicielem sieci Blumiś?

Sieć sklepów Blumiś rośnie we Wrocławiu i Krakowie

- Nie ma potrzeby jeżdżenia do supermarketów i stania w gigantycznych kolejkach do kas. Jesteśmy blisko - tak reklamuje się wywodząca z Wrocławia sieć delikatesów Blumiś.

Sieć powstała w 2017 roku a jej nazwa nawiązuje do logo - niebieskiego misia. W stolicy Dolnego Śląska prowadzi aż 24 delikatesy. Jakiś czas temu rozszerzyła działalność o kolejne wielkie miasto - Kraków - gdzie ma już cztery punkty: przy ul. Lema, Ciesielskiego, Fredry i Bochenka. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.12.2025 / 13:44
StoryEditor
Kongres Retail Trends powraca w 2026 r.
Kongres Retail Trends powraca w 2026 r.

Świat handlu detalicznego zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Nowe technologie, rosnące oczekiwania klientów, presja kosztowa i globalne zawirowania sprawiają, że dziś kluczowe jest nie tylko nadążanie za zmianami, lecz także ich przewidywanie i dogłębne zrozumienie. Rośnie niepewność i nieprzewidywalność otoczenia gospodarczego i politycznego, a także zachowań konsumentów. Podczas kolejnej edycji kongresu Retail Trends zaadresujemy te zagadnienia i poszukamy wspólnie odpowiedzi jak kierować biznesem retailowym w trudnym otoczeniu 2026 roku i dalej.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze NAN% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. grudzień 2025 04:13