06.09.2023 / 14:22
StoryEditor

Kiedy warto zdecydować się na wirtualne biuro? Podpowiadamy!

Zakładasz własną firmę i potrzebujesz adresu, który wskażesz we wniosku CEIDG? Nie musisz umieszczać tam danych swojego mieszkania, zwłaszcza że nie zawsze będzie to możliwe. Idealnym rozwiązaniem jest wirtualne biuro. Warszawa i jej bogaty rynek będą dzięki temu na wyciągnięcie ręki.

Zakładasz firmę? Sprawdź, jakich adresów potrzebujesz!

Rejestracja jednoosobowej działalności gospodarczej jest naprawdę prosta. Potrzebujesz jedynie podstawowych informacji na temat swojego biznesu, aby móc przystąpić do działania. Sporo miejsca we wniosku CEIDG-1 poświęcono kwestiom adresowym. 

Zasadniczo możesz (a w dwóch przypadkach musisz) wskazać aż trzy adresy:

  • Twój adres zamieszkania: pozwoli między innymi rozliczać się z odpowiednim urzędem skarbowym,
  • Adres do doręczeń: to tam będzie trafiać urzędowa korespondencja, musisz go wskazać podczas rejestracji firmy,
  • Adres stałego miejsca wykonywania działalności: oczywiście swoją działalność możesz wykonywać w innym miejscu. Istnieje możliwość wprowadzenia kilku takich adresów, jednak wcale nie trzeba ich wskazywać.

Firma pod adresem zamieszkania – czy to dobry pomysł?

Tak naprawdę kluczową rolę odgrywa adres do doręczeń. Adres zamieszkania jest istotny przede wszystkim ze względu na prawidłowe oznaczenie odpowiedniego urzędu skarbowego dla rozliczenia podatków, a stałe miejsce wykonywania działalności w ogóle nie musi być wprowadzone we wniosku CEIDG-1. 

Bardzo często przedsiębiorcy decydują się więc na wykorzystanie w tym celu prywatnego adresu. To nie zawsze optymalne rozwiązanie. Po pierwsze: musisz posiadać tytuł prawny do każdej nieruchomości, którą wprowadzasz do CEIDG. Oznacza to, że musisz być jej właścicielem, współwłaścicielem lub np. posiadać umowę najmu czy dzierżawy. Rzecz jasna właściciel musi wyrazić również zgodę na prowadzenie działalności gospodarczej w lokalu, a nie musi być temu przychylny. 

Nawet w sytuacji, w której możesz zarejestrować działalność w należącej do Ciebie nieruchomości, nie musisz chcieć tego robić. Przede wszystkim trudno wówczas o rozdzielenie życia prywatnego od zawodowego, a liczba korespondencji trafiającej do firmy może przytłoczyć. Poza tym Twój prywatny adres będzie widniał w dostępnej publicznie CEIDG. Istnieje jednak proste rozwiązanie tego problemu.

Na czym polega biuro wirtualne? 

Tradycyjne biuro kojarzy się z dużymi powierzchniami, wieloma stanowiskami pracy i ludźmi skupionymi na wykonywaniu swoich zadań. Rzecz jasna adres takiego obiektu może być również wskazany w CEIDG jako adres do doręczeń. Ale może to działać również na zupełnie innej zasadzie. Sprawdźmy, jak wygląda to na przykładzie wirtualnego biura w Warszawie od Biznes Centrum.

Tak naprawdę w ramach usługi dostajesz adres wirtualny firmy. Możesz wskazać go, rejestrując działalność (albo w późniejszym czasie, jeżeli chcesz dokonać zmiany wpisu). Będzie tam również trafiać korespondencja, w tym ta urzędowa, a pracownicy biura wirtualnego zajmą się przesyłkami. Załatwisz więc wszystkie formalności bez konieczności wykorzystywania i publikowania prywatnego adresu.

Wirtualne biuro w Warszawie – prestiż i oszczędności

Oczywiście to rozwiązanie ma zdecydowanie więcej zalet. Wirtualne biuro w Warszawie na Śródmieściu lub w innej rozpoznawalnej części miasta to także ważny element budowania profesjonalnego wizerunku przedsiębiorcy. Wcale nie oznacza to konieczności przeprowadzki do stolicy. Już za kilkadziesiąt złotych miesięcznie możesz dzięki temu uzyskać bardzo atrakcyjny adres, z którym będzie kojarzona Twoja marka.

03. maj 2024 10:20