21.05.2025 / 13:08
StoryEditor

MediaMarkt odpala marketplace w Polsce. Rynek wart co najmniej 6 mld USD

MediaMarkt uruchomia własny marketplace w Polsce. Koncern liczy na szybkie zdobycie znacznych udziałów w rynku. A na platformie znajdziemy nie tylko elektornikę. Co jeszcze chce sprzedawać MediaMarkt przez platformę marketplace?

Z artykułu dowiesz się:

  • MediaMarkt rusza ze swoim marketplacem w Polsce 
  • Dlaczego grupa MediaMarkt i Saturn inwestuje w e-commerce w Polsce?
  • Jakie produkty będą na platformie marketplace MediaMarkt w Polsce?
  • Jak ma wyglądać połączenie pracy marketplace i sklepów stacjonarnych MediaMarkt i Saturn?

MediaMarkt rusza ze swoim marketplacem w Polsce już w czerwcu

– Polska staje się jednym z najbardziej dynamicznych rynków e-commerce w Europie. A MediaMarkt i Saturn wkraczają we właściwym czasie – przekonuje Valerie Dichtl, ekspertka ds. rynku online w Europie.

MediaMarkt ma uruchomić swój marketplace w najbliższym czasie. Niewykluczone, że nastąpi to już 22 maja! Wskazuję na to przygotowana już oddzielna zakładka "Marketplace" na stronie głównej strony MediaMarkt oraz informacje w mediach społeczenościowych.

Jest to zgodne z informacją jako podał Paweł Ptasznik, dyrektor Marketplace w MediaMarkt Polska w wywiadzie dla wiadomoscihandlowe.pl na początku kwietnia. Wówczas zapowiadał, że koncern planuje uruchomić swoją platformę marketplace w Polsce jeszcze w II kwartale 2025 r. 

Gigant zamierza wprowadzić markeplace w Polsce na podobnych zasadach jak niedawno zrobił to w Holandii i Belgii. Warto również dodać, że marketplace’y grupy MediaMarkt i Saturn działają także w Niemczech, Austrii, Włoszech i Hiszpanii.

–Naszym celem jest osiągnięcie dwucyfrowego udziału marketplace w sprzedaży online w ciągu najbliższych kilku lat – mówi Paweł Ptasznik, dyrektor Marketplace w MediaMarkt Polska.

Dlaczego grupa MediaMarkt i Saturn inwestuje w e-commerce w Polsce?

Jak podkreśla Valerie Dichtl, z najnowszych analiz wnika, że tylko w 2025 roku sprzedaż online w Polsce ma osiągnąć ponad 30 miliardów dolarów. Co więcej, prognozy wskazują, że e-commerce w naszym kraju ma rozwijać się w tempie ok. 9 proc. rocznie i do końca 2029 roku może osiągnąć wartość aż 44 mld USD.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 60% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.05.2025 / 22:40
StoryEditor
Sprzedaż w centrach handlowych pod presją efektu kalendarzowego, ale przebudzenie konsumentów nadchodzi

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) opublikowała dane dotyczące funkcjonowania centrów i parków handlowych w marcu 2025 roku. W porównaniu do analogicznego okresu 2024 r. wzrósł wskaźnik konwersji, natomiast zanotowano spadki zarówno pod względem odwiedzalności, jak i wartości sprzedaży.

Wpływ na wyniki centrów handlowych miały istotne czynniki kalendarzowe, w tym brak niedzieli handlowej i przesunięcie Wielkanocy na kwiecień. Wzrost sprzedaży detalicznej o 7,6 ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.06.2025 / 16:28
StoryEditor
Aldi znacząco ogranicza emisję. Czy to ekologiczny przełom dla sieci?
Dyskont sieci Aldi Nord (fot. materiały prasowe)

W najnowszym podsumowaniu działań środowiskowych Aldi Polska przedstawiono konkretne liczby, które pokazują skalę efektów zastosowania opakowań wielokrotnego użytku IFCO. Dyskonter osiągnął zauważalną redukcję emisji CO2 i znaczące oszczędności w zużyciu zasobów naturalnych. Jakie dokładnie wyniki udało się uzyskać i co oznaczają one dla branży handlowej?

W 2024 roku Aldi Polska kontynuowało współpracę z IFCO – dostawcą opakowań wielokrotnego użytku (PWU) dla świeżej żywności. Efektem tego partnerstwa jest uzyskanie prestiżowego ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. czerwiec 2025 16:52