MediaMarkt rusza ze swoim marketplacem w Polsce już w czerwcu
– Polska staje się jednym z najbardziej dynamicznych rynków e-commerce w Europie. A MediaMarkt i Saturn wkraczają we właściwym czasie – przekonuje Valerie Dichtl, ekspertka ds. rynku online w Europie.
MediaMarkt ma uruchomić swój marketplace w najbliższym czasie. Niewykluczone, że nastąpi to już 22 maja! Wskazuję na to przygotowana już oddzielna zakładka "Marketplace" na stronie głównej strony MediaMarkt oraz informacje w mediach społeczenościowych.
Jest to zgodne z informacją jako podał Paweł Ptasznik, dyrektor Marketplace w MediaMarkt Polska w wywiadzie dla wiadomoscihandlowe.pl na początku kwietnia. Wówczas zapowiadał, że koncern planuje uruchomić swoją platformę marketplace w Polsce jeszcze w II kwartale 2025 r.
Gigant zamierza wprowadzić markeplace w Polsce na podobnych zasadach jak niedawno zrobił to w Holandii i Belgii. Warto również dodać, że marketplace’y grupy MediaMarkt i Saturn działają także w Niemczech, Austrii, Włoszech i Hiszpanii.
Dlaczego grupa MediaMarkt i Saturn inwestuje w e-commerce w Polsce?
Jak podkreśla Valerie Dichtl, z najnowszych analiz wnika, że tylko w 2025 roku sprzedaż online w Polsce ma osiągnąć ponad 30 miliardów dolarów. Co więcej, prognozy wskazują, że e-commerce w naszym kraju ma rozwijać się w tempie ok. 9 proc. rocznie i do końca 2029 roku może osiągnąć wartość aż 44 mld USD.