08.05.2019 / 14:47
StoryEditor

Ahold Delhaize rośnie dzięki e-commerce

Sklep sieci Delhaize (fot. L.Bolks/domena publiczna)
W pierwszym kwartale bieżącego roku holenderska firma handlowa Ahold Delhaize zwiększyła sprzedaż o 1,5 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Motorem wzrostów okazała się sprzedaż w kanale e-commerce.

Ahold Delhaize, jedna z największych grup handlu detalicznego na świecie, specjalizująca się zarówno w supermarketach, jak i w handlu elektronicznym, poinformowała w komun...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 83% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.08.2025 / 10:21
StoryEditor
Skok Żabki na miasteczka i wsie. To już ponad 50 proc. sklepów. Czym kusi klientów?

Choć sklepy sieci Żabka kojarzą się z lokalizacjami o dużym natężeniu ludzkiego ruchu, to ponad połowa z nich działa w małych miastach i na wsiach. – Projekt przeznaczony dla małych miast radzi sobie bardzo dobrze – zapewnia Adam Manikowski, prezes Żabka Polska. Czym Żabka kusi klientów na wsiach i w miasteczkach?

W artykule przeczytasz:

  • Ponad 50 proc. sklepów Żabki w małych miejscowościach
  • Klient spoza aglomeracji wielce pożądany
  • Żabka na wsi i miasteczku kusi klientów ofertą street food
  • Sieci fast foodów nie wejdą do małych miasteczek. Żabka to wykorzystuje
  • Jak Żabka zachęca franczyzobiorców do otwierania sklepów w miasteczkach?

Ponad 50 proc. sklepów Żabki w małych miejscowościach

Sklepy sieci Żabka Polska są usytuowane głównie w lokalizacjach o dużym przepływie ludzi – w centrach miast, na osiedlach. Ale największa w Polsce sieć franczyzowa coraz chętniej otwiera nowe placówki na terenach wiejskich i w miastach do 20 tys. mieszkańców. Spółka podaje, że ponad 50 proc. sklepów Żabki znajduje się w małych miejscowościach.

– Osiem lat temu, gdy dołączyłem do firmy, pracowaliśmy nad konceptem dostosowanym właśnie do specyfiki mniejszych miejscowości. Wówczas sklepy sieci Żabka znajdowały się przede wszystkim w dużych miastach. Ten projekt przeznaczony dla małych miast już funkcjonuje i radzi sobie bardzo dobrze. I to niezależnie od tego, czy jest to miejscowość licząca 5, czy 10 tysięcy mieszkańców – zapewnia Adam Manikowski, prezes Żabka Polska w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.08.2025 / 08:17
StoryEditor
Action na fali. Dyskonter pokazał spore wzrosty. Za chwilę otworzy kluczowy obiekt w Polsce
Sklep sieci Action (fot. Konrad Kaszuba)

Dyskonter znacząco podniósł swoje zyski w Polsce i nie zamierza się zatrzymywać.

Przychody Action w Polsce w zeszłym roku wyniosły 5,1 mld zł wobec 3,5 mld rok wcześniej, a zysk z działalności operacyjnej zwiększył się ze 120,7 mln do 184 mln zł. Dało to zys...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. sierpień 2025 09:20