11.02.2020 / 12:13
StoryEditor

Allegro wskoczyło do grona 10 największych platform e-commerce na świecie! Obok giganci tacy jak Amazon, eBay i AliExpress

Francois Nuyts, prezes Allegro (fot. materiały prasowe, Allegro)
Allegro znalazło się na liście 10 największych witryn e-commerce na świecie pod względem liczby odwiedzin miesięcznie. Polska firma e-commerce przyjmuje prawie 194 miliony odwiedzających miesięcznie, co stanowi nieco mniej niż liczba osób odwiedzających, porównywalnie do singapurskiej platformy Shopee i chiński detalista internetowy Tmall – podaje ecommercenews.eu.

Internetowy portal informacyjny zauważa, że e-commerce w Polsce wciąż rośnie. Internetowy rynek detaliczny rozwijał się w dwucyfrowym tempie przez ostatnie dwa lata i jest obecnie wart 11,75 mld euro (50 mld zł).

Allegro jest nie tylko największą internetową platformą sprzedaży w Polsce, ale według danych zebranych przez SimilarWeb, ale także dziesiąta co do wielkości platforma e-commerce na świecie pod względem miesięcznych odwiedzin.

Liderami rankingu są Amazon i eBay. Na liście znalazło się też wiele chińskich platform, ale Allegro jest jedyną firmą w tej pierwszej dziesiątce, która działa tylko w Europie.

Allegro obecnie jest główną platformą e-commerce w Polsce, na której ponad 140 000 firm sprzedaje swoje produkty, często zamiast otwierać własny sklep internetowy. 

W tekście przypomniano, że Allegro również samo sprzedaje produkty, budząc obawy, że może nadużywać swojej dominującej pozycji w Polsce. Jest to nawiązanie do wszczętego postępowania, które Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął w grudniu 2019 r. przeciwko Allegro. UOKiK podejrzewa, że serwis wykorzystuje pozycję kosztem sklepów internetowych, a pośrednio również konsumentów.
 

10 największych platform e-commerce na świecie (w mln odsłon w miesiącu)

Amazon 4600
eBay 1800
AliExpress 865,2
Mercado Libre 634,2
Rakuten 384,9
Walmart 282,2
JD 264
Tmall 202,5
Shopee 195,4
Allegro 193,9
23.10.2025 / 21:39
StoryEditor
Carrefour wciąż traci sklepy w Polsce. Placówek convenience zostało niewiele ponad 500
Carrefour traci w Polsce głównie franczyzowe sklepy convenience (fot. Robert Way/Shutterstock)

Na koniec trzeciego kwartału 2025 r. Carrefour miał w Polsce już tylko 759 sklepów. To o dziewięć placówek handlowych mniej niż na koniec czerwca. Liczba sklepów francuskiego operatora w naszym kraju topnieje regularnie od wielu kwartałów.

Carrefour Polska - wystawiony na sprzedaż, o czym donosiły niedawno jako pierwsze francuskie media - na koniec trzeciego kwartału miał 95 hipermarketów, 145 supermarketów, 512 s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.10.2025 / 18:20
StoryEditor
L’Oréal kupuje od Kering dział beauty za 4 mld euro. Nowy CEO stawia na redukcję długu i modę
Kering sprzedaje dział beauty L’Oréal za 4 mld euro. Nowy CEO stawia na redukcję długu i modę (fot. Shutterstock)

Koncern Kering, zdecydował się na sprzedaż swojego działu kosmetycznego firmie L’Oréal za 4 mld euro. Transakcja ta jest jednym z pierwszych dużych ruchów nowego prezesa Luci de Meo, który dąży do zmniejszenia zadłużenia i powrotu do głównej działalności w sektorze mody.

Francuski koncern Kering, właściciel marek takich jak Gucci czy Bottega Veneta, podpisał umowę sprzedaży swojej działalności kosmetycznej na rzecz L’Oréal za 4 mld euro (4,66 ml...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. październik 2025 11:37