19.09.2019 / 09:03
StoryEditor

Czy Amazon manipuluje wyszukiwarką, by promować swoje bardziej rentowne produkty?

(fot. Konrad Kaszuba)
Amazon zaczął w ubiegłym roku zmieniać wyniki wyszukiwań produktów ze swojej oferty, tak aby priorytetem była zyskowność dla firmy, a nie zgodność z zapytaniem klienta (relevance). Tak wynika z doniesień The Wall Street Journal. Koncern najpierw w niezbyt jasny sposób zaprzeczył tym doniesieniom, a potem wystosował bardziej stanowcze dementi – relacjonuje portal The Verge.

Jak przekonują dziennikarze WSJ, modyfikacja algorytmów wyszukiwania nastąpiła na żądanie działu sprzedaży detalicznej i marek własnych giganta z Seattle. Skutkiem zmian miałoby...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.04.2025 / 14:22
StoryEditor
Handel detaliczny coraz śmielej korzysta z AI. Co jest największym wyzwaniem dla firm? [RAPORT]

Sektor handlu detalicznego wkracza w nową erę dzięki sztucznej inteligencji, która automatyzuje kluczowe procesy i usprawnia zarządzanie łańcuchem dostaw. Przynosi to większą efektywność operacyjną oraz poprawę wyników finansowych. Przedsiębiorstwa, które skutecznie wdrażają technologie oparte na AI, osiągają wyższy zwrot z inwestycji i zyskują przewagę konkurencyjną. Jak wynika z najnowszego raportu KPMG, 56 proc. firm działających w handlu detalicznym korzysta z AI od ponad trzech lat, co świadczy o ich większym doświadczeniu na tle innych branż.

Autorzy raportu "Intelligent Retail. A Blueprint for Creating Value Through AI-Driven Transformation" podkreślają, że sztuczna inteligencja rewolucjonizuje handel de...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.04.2025 / 15:03
StoryEditor
Zwolnienia grupowe w Carrefourze. Francuska sieć pod coraz większą presją związków zawodowych w Polsce. Czy operator się ugnie?
(fot. Carrefour Polska + Alfred Bujara/Facebook)

Związkowcy z "Solidarności" protestowali przed ambasadą Francji przeciwko działaniom Carrefour Polska. W ramach zwolnień grupowych w Carrefourze pracę straci kilkaset osób. Związkowcy uważają, że sieć handlowa stosuje podwójne standardy wobec pracowników. Jak się tłumaczy francuska sieć?

O czym przeczytasz w artykule?

  • „Solidarność” prosi ambasadę Francji o mediacje w sprawie zwolnień grupowych w Carrefourze
  • Związkowcy zarzucają sieci stosowanie podwójnych standardów wobec pracowników
  • Dlaczego Carrefour redukuję załogę?
  • Carrefour Polska: postulaty związkowców były niemożliwe do zaakceptowania
  • Skala zwolnień grupowych w Carrefourze będzie mniejsza niż planowano 

„Solidarność” prosi ambasadę Francji o mediacje w sprawie zwolnień grupowych w Carrefourze

We wtorek 15 kwietnia 2025 roku związkowcy z sekcji Banków, Handlu i Ubezpieczeń NSZZ "Solidarność" udali się pod ambasadę Republiki Francuskiej. Tam, na ręce przedstawicieli dyplomatycznych tego kraju złożyli petycję dotyczącą zwolnień grupowych w Carrefourze w Polsce. Związkowcy poprosili francuskiego ambasadora o zaangażowanie się w mediacje między załogą i związkowcami a zarządem sieci handlowej.

W swoim piśmie związkowcy z sekcji handlowej "Solidarności" wskazują, że takie działanie sieci handlowej może wpłynąć także na postrzeganie samej Francji przez Polaków. W opinii działaczy, sieć sklepów jest jedną z wizytówek Republiki Francuskiej w naszym kraju. A co za tym idzie, reputacja firm takich jak Carrefour Polska bezpośrednio przekłada się na sposób postrzegania Francji przez Polaków.

image
"Solidarność" prosi ambasadę Francji o mediacje w sprawie zwolnień grupowych w Carrefourze (fot. Alfred Bujara/Facebook)
FOTO: fot. Alfred Bujara/facebook

Związkowcy zarzucają sieci stosowanie podwójnych standardów wobec pracowników

– W ostatnim czasie kierownictwo Carrefour Polska podejmuje działania, które stoją w sprzeczności ze standardami, jakie Carrefour stosuje na rynku francuskim. Podczas gdy we Francji firma uchodzi za pracodawcę dbającego o dialog społeczny i społeczną odpowiedzialność biznesu, w Polsce postępuje w sposób daleki od tych wartości. Proces restrukturyzacji i zwolnień grupowych prowadzonych przez Carrefour Polska jest dowodem na stosowanie podwójnych standardów – można przeczytać w piśmie przekazanym francuskiej ambasadzie.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. maj 2025 05:24