14.11.2017 / 12:23
StoryEditor

Dobra koniunktura dla detalu, ale handlowców czekają też trudne wyzwania [RAPORT]

Sytuacja gospodarcza w Europie jest coraz lepsza, a wraz z nią poprawiają się perspektywy koniunktury w sektorze handlu i usług. Jednak zdaniem ekspertów banku DNB Bank Polska S.A. dynamiczny rozwój handlu online i technologii cyfrowych wprowadzi do branży liczne zmiany. Najwięcej zyskają ci, którzy ekspansję online połączą z budową silnej społeczności klientów skupionych wokół ich marki.

W pierwszym półroczu 2017 roku wzrost polskiego PKB przekroczył 4,0 proc. i był to jeden z najlepszych wskaźników w krajach UE. Pozytywne trendy wzmacniają także nakłady inwesty...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.09.2025 / 11:23
StoryEditor
Polskie sklepy ogarniają rynek! Ponad 300 placówek konsoliduje się i przejmuje hurtownię
Lokalne sieci sklepów spożywczych otwierają nowe sklepy

W cieniu doniesień o planowanym wyjściu sieci Carrefour z Polski (sprzedaż ok. 800 sklepów i 40 centrów handlowych), 50 lokalnych operatorów handlowych zrządzających siecią ponad 300 placówek z południa kraju oraz województw łódzkiego i mazowieckiego składa do UOKiK wniosek o koncentrację. Celem: powołanie spółki detaliczno-hurtowej, która wzmocni pozycję małych detalistów w walce z dyskontami i luką po francuskiej sieci.

Detaliści przejmują inicjatywę: nowa spółka zakupowa

Grupa 50 właścicieli sklepów ogólnospożywczych, dysponujących łącznie ponad 300 placówkami, złożyła wniosek o koncentr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.09.2025 / 13:06
StoryEditor
H&M rośnie mimo cięć i niepewności. CEO mówi o ekspansji w Ameryce i sile cyfrowej transformacji
Sklep marki H&M (fot.Shutterstock)

H&M nie zwalnia tempa, mimo że branża odzieżowa wciąż balansuje na cienkiej linie między inflacją a ostrożnością konsumentów. Wyniki za trzeci kwartał 2025 roku pokazują, że szwedzki gigant znalazł sposób, by rosnąć w trudnych czasach i jednocześnie kształtować przyszłość handlu. Co stoi za tym sukcesem i jakie kierunki rozwoju wyznacza sobie marka, która od lat definiuje masową modę?

Trzeci kwartał roku obrotowego 2025 pokazał, że strategia H&M oparta na rentowności i optymalizacji przynosi wymierne efekty. Zysk operacyjny wyniósł 4,914 mln SEK, co oznacza w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. październik 2025 22:37