01.02.2016 / 15:49
StoryEditor

Orbico kupiło od Grupy Żywiec 80 proc. udziałów w Distribev

Grupa Orbico nabyła od Grupy Żywiec S.A. i jej spółki zależnej Distribev Holding 80 proc. udziałów w Distribev Sp. z o.o., firmie zajmującej się sprzedażą i dystrybucją na rynku detalu tradycyjnego i gastronomii. Grupa Orbico nabyła większościowy pakiet udziałów za cenę 96 milionów złotych, ale cena ta może zostać poddana mechanizmowi korekty.

Transakcja ta została zaakceptowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. W wyniku zawarcia umowy sprzedaży Grupa Żywiec S.A. i Distribev Holding posiadają łącznie pozos...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.06.2025 / 11:02
StoryEditor
Sieć Makro notuje w Polsce potężną stratę, ale zbliża się do granicy 7 mld zł przychodów
Hurtownia Makro C&C (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Spółka Makro Cash and Carry Polska wypracowała w roku obrotowym, kończącym się 30 września 2024 r., przychody w wysokości ponad 6,94 mld zł. Jednak całkowite koszty wyniosły niemal 7,17 mld zł, w związku z czym firma odnotowała stratę.

Strata netto wyniosła nieco ponad 250 mln zł. Po raz ostatni Makro Polska odnotowała zysk w roku obrotowym 2022 r. – było to 10,4 mln zł. Rok później strata wyniosła niemal 108 ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.06.2025 / 14:28
StoryEditor
Będzie zakaz reklamy piwa "zero"? Znamy opinię Ministerstwa Zdrowia
Czy reklamy piwa bezalkoholowego zostaną zakazane? (fot. Shutterstock)

W Polsce rośnie zjawisko reklamowania bezalkoholowych odpowiedników napojów alkoholowych pod tą samą marką i w niemal identycznej oprawie wizualnej co ich alkoholowe wersje. Taka praktyka budzi wątpliwości dotyczące skuteczności obowiązujących przepisów oraz ryzyka promowania alkoholu, zwłaszcza wśród młodzieży. Jak polskie prawo radzi sobie z tym wyzwaniem i czy zapowiadane zmiany w regulacjach przyniosą rozwiązanie?

Obowiązujące w Polsce przepisy ograniczają reklamę alkoholu i mają na celu minimalizowanie negatywnych skutków społecznych wynikających z jego spożycia. Jednak w ostatnich latac...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. czerwiec 2025 03:30