04.03.2016 / 00:26
StoryEditor

Orbico przejmie kolejnego dystrybutora

Firma dystrybucyjna  Orbico złożyła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o zgodę na przejęcie kontroli nad firmą hurtową Optimum Distribution, która ma spółki na terenie Czech i Słowacji oraz  Polski.

Orbico prowadzi działalność w zakresie hurtowej sprzedaży produktów spożywczych, produktów chemii gospodarczej, kosmetyków, zabawek, wyrobów tytoniowych, urządzeń elektronic...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 18:15
StoryEditor
Nestle zwolni 16 000 pracowników w ciągu dwóch lat. Prezes wyjaśnia, dlaczego to zrobi
Philipp Navratil Chief Executive Officer Nestlé S.A.

Nestlé, największa na świecie firma spożywcza, właściciel marek takich jak KitKat i Nesquik, ogłosiła plan redukcji około 16 000 miejsc pracy na całym świecie w ciągu najbliższych dwóch lat.

Cięcia w Nestle, stanowiące niemal 6% globalnej siły roboczej firmy, są wynikiem dążenia do obniżenia kosztów i osiągnięcia "efektywności operacyjnej", w tym poprzez automatyza...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 09:36
StoryEditor
Luksusowe marki z ogromną karą. Gucci, Chloé i Loewe muszą zapłacić 157 mln euro
Luksusowe marki z ogromną karą. Gucci, Chloé i Loewe muszą zapłacić 157 mln euro (fot. canva)

Komisja Europejska nałożyła ponad 157 mln euro kary na domy mody Gucci, Chloé i Loewe. Giganci rynku dóbr luksusowych mieli stosować praktyki, które prowadziły do zawyżania cen i ograniczania wyboru klientów. Jak luksusowe marki zareagowały na karę?

W artykule przeczytasz:

  • KE nakłada karę na Gucci, Chloé i Loewe 
  • Za co KE ukarała luksusowe marki?
  • Kiedy luksusowe domy mody naruszały prawo?
  • Jakie skutki dla konsumentów i rynku miały działania Gucci, Chloé i Loewe?
  • Jak kształtują się kary i dlaczego zostały obniżone?
  • Jak luksusowe marki zareagowały na karę KE

KE nakłada karę na Gucci, Chloé i Loewe 

14 października 2025 roku Komisja Europejska (KE) ogłosiła, że nałożyła kary na firmy modowe Gucci, Chloé i Loewe za zmowę cen odsprzedaży, co stanowi naruszenie unijnych przepisów dotyczących konkurencji.

– Dziś nałożyliśmy grzywny na trzy europejskie domy mody za ingerowanie w ceny ich niezależnych sprzedawców detalicznych, co stanowi naruszenie unijnych przepisów dotyczących konkurencji – mówi Teresa Ribera, wiceszefowa KE odpowiedzialna za konkurencję i transformację.

– W Europie wszyscy konsumenci, niezależnie od tego, co kupują i gdziekolwiek to robią – online czy offline – zasługują na korzyści płynące z prawdziwej konkurencji cenowej. Decyzja ta stanowi silny sygnał dla branży modowej i nie tylko, że nie będziemy tolerować tego rodzaju praktyk w Europie i że uczciwa konkurencja oraz ochrona konsumentów dotyczą wszystkich, w równym stopniu – dodaje Teresa Ribera.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. październik 2025 00:10