26.09.2018 / 16:00
StoryEditor

P.A. Nova przebuduje magazyn w Jankach dla Ikea Property Poland

(fot. materiały prasowe)
Społka P.A. Nova poinformowała o podpisaniu z Ikea Property Poland umowy, której przedmiotem  jest wykonanie robót ogólnobudowlanych polegających na przebudowie wraz z nadbudową sklepu Praktiker dla potrzeb Magazynu Odbioru Towarów (EMPU) w Jankach.

Prace mają się zakończyć najpóźniej 31 stycznia 2019 r. Za wykonanie przedmiotu umowy, P.A. Nova otrzymać ma od Ikea Property Poland 16,28 mln zł.

Zawarcie umowy nastąpi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 39% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.08.2025 / 13:21
StoryEditor
Gdzie Biedronka chodzi doić roślinne mleko? Marki własne dyskontera liderami rynku w kategorii roślinnych alternatyw

Coraz więcej polskich konsumentów sięga po napoje roślinne, a sprzedaż tej kategorii w naszym kraju dynamicznie rośnie – co potwierdzają również wyniki sprzedaży w sklepach sieci Biedronka. W okresie styczeń – lipiec 2025 sieć zanotowała wzrost sprzedaży o 11 proc. w tej kategorii, a w przypadku marek własnych aż o 27,5 proc.

Badanie ProVeg „Evolving appetites: an in-depth look at European attitudes towards plant-based eating” pokazuje, że co drugi Polak (50 proc.) sięga przynajmniej okazjonalnie po ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.08.2025 / 12:08
StoryEditor
Baby Boomers bardziej eko podczas zakupów żywności niż Zetki! Dla kogo ważna jest cena?
Eksperci sprawdzili jak Zetki, Millenialsi, X i Baby Boomers kupują żywność. Dla kogo ważne jest cena, a dla kogo skład i środowisko? (fot. Canva)

To nie Zetki najczęściej dokonują proekologicznych zakupów. Najnowsze badani obalają ten mit. Badania pokazują też, dla którego pokolenia ważny jest skład i kraj pochodzenia produktu. Zaskakujące też, kto najbardziej zwraca uwagę na cenę żywności.

W artykule przeczytasz: 

  • Najbardziej ekologiczna grupa konsumentów? Na pewno nie Zetki
  • Baby Boomers nie marnują żywności
  • Kto zwraca uwagę na jakość, skład czy kraj pochodzenia żywności?
  • Zetki podczas zakupów bardziej kierują się opinią innych niż wpływem na środowisko
  • Jakość, cena i zachowanie rozwagi – to wpływa na decyzje zakupowe Polaków
  • Kobiety są bardziej świadomymi konsumentkami
  • Klient z dyplomem mniej emocjonujący się 
  • Co zrobić, aby zakupy żywności nie wiązały się z jej marnowaniem?

Naukowcy z Akademii Leona Koźmińskiego i Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego (SGGW) w Warszawie przeprowadzili badania nad związkiem pomiędzy pokoleniami a żywnościowymi i proekologicznymi zachowaniami konsumpcyjnymi. Niektóre z tych wyników zaskoczyły samych ekspertów.

Badanie zostało przeprowadzone pośród przedstawicieli czterech pokoleń:

  • Baby Boomers (BB), czyli powojennego wyżu demograficznego – osoby urodzone od 1946 a 1964 r.
  • Pokolenie X – osoby urodzone w latach 1965–1979,
  • Pokolenie Y (tzw. Millenialsi) – osoby urodzone w latach 1980 a 1994  
  • Pokolenie Z - osoby urodzone w latach 1995-2012.

Najbardziej ekologiczna grupa konsumentów? Na pewno nie Zetki

W badaniu uwzględniono codzienne nawyki proekologiczne konsumentów. Pod uwagę wzięto chociażby segregacje śmieci, korzystanie z toreb wielorazowych, oszczędzanie energii i wody, rezygnacja z jazdy samochodem, unikanie plastiku, ograniczanie zakupów odzieży i mięsa. Na podstawie średniej liczby deklarowanych proekologicznych zachowań najwyższy wynik uzyskało pokolenie 60+.

–  Był to dla mnie zaskakujący wynik. Głównie dlatego, że powszechnie uważa się pokolenie Z za generację, która jest najbardziej świadoma ekologicznie, aktywna w działaniu – tłumaczy dr Marta Makowska z Akademii Leona Koźmińskiego. – Tymczasem to najstarsi, generacja powojennego wyżu demograficznego prowadzą bardziej zrównoważoną konsumpcję. Można ich uznać za najbardziej odpowiedzialnych spośród wszystkich pokoleń – dodaje.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28. sierpień 2025 21:22