04.06.2020 / 12:17
StoryEditor

Polacy kupują w Internecie średnio dwa razy w miesiącu. I uważnie patrzą na cenę [RAPORT]

. (fot. Pixabay CC0)
Ponad 30 proc. badanych deklaruje, że robiło zakupy przez Internet raz w tygodniu w 2019 roku – wynika z raportu 2020 Trendy e-commerce, przygotowanego przez Photoslurp.Polacy chętnie porównują także ceny, spore znaczenie ma również rekomendacja innych użytkowników.

Najpopularniejszymi kategoriami produktów kupowanych online były odzież (49,7 proc. respondentów), urządzenia AGD i artykuły dla domu (47,7 proc) oraz obuwie (46,7 proc.). Artyk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.10.2025 / 09:52
StoryEditor
Właściciel Biedronki rośnie w siłę. Jerónimo Martins przejmuje owocowego giganta
Właściciel Biedronki rośnie w siłę. Jerónimo Martins przejmuje owocowego giganta Luís Vicente (fot. Canva + Biedronka)

Grupa Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka, przejęmuje portugalską firmę Luís Vicente – jednego z większych producentów owoców i warzyw w Europie. Oznacza to, że sieć detaliczna coraz mocniej rozwija działalność w segmencie produkcji rolno-spożywczej.

W artykule przeczytasz:

  • Jerónimo Martins przejmuje Luís Vicente, producenta owoców i warzyw
  • Właściciel Biedronki coraz bardziej wchodzi w produkcję rolno-spożywczą
  • Pogłębianie integracji między Jerónimo Martins i Luís Vicente
  • Sprzedaż Luís Vicente to element nowej strategii NuviGroup
  • ​Przejęcie Luís Vicente przez Jerónimo Martins jeszcze nie jest przesądzone

Jerónimo Martins przejmuje Luís Vicente, producenta owoców i warzyw

Grupa Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka w Polsce i sieci supermarketów Pingo Doce w Portugalii potwierdziła portugalskim mediom, że przejmuje firmę Luís Vicente. Jest to ogromny producent owoców i warzyw, który do tej pory należał do holding NuviGroup.

Jak na razie obie strony nie podały jaka będzie wartość tej transakcji.

Właściciel Biedronki coraz bardziej wchodzi w produkcję rolno-spożywczą

Właściciel Biedronki konsekwentnie wzmacnia ekspansję w segmencie produkcji rolno-spożywczej. Formalnie Luís Vicente zostanie przejęty przez spółkę Jerónimo Martins Agroalimentar (JMA). Jest to firma, która specjalizuje się w produkcji rolniczej.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.10.2025 / 18:16
StoryEditor
Producent kultowych Tiki-Taków i Kasztanków inwestuje. Na co Wawel wyda 96 mln zł?
Wawel przeznaczy 96 mln zł na inwestycje. W co dokładnie? (fot. Krakowski Park Technologiczny)

Firma Wawel, legendarny polski producent słodyczy wyda niemal 96 mln zł na inwestycje w swoje zakłady w Małopolsce. Na co spółka przeznaczy fundusze?

W artykule przeczytasz:

  • Wawel inwestuje blisko 96 mln zł w zakłady produkcyjne w Małopolsce
  • Wawel inwestuje w robotyzację i automatyzcję w  obszarze pakowania
  • Wsparcie od Krakowskiego Parku Technologicznego

Wawel jest znany z takich produktów jak Michałki z Wawelu, Mieszanka Krakowska, czekoladki Malaga, Tiki-Taki i Kasztanki. Spółka jednak dalej zamierza się rozwijać i właśnie rozpoczyna jedną z największych inwestycji ostatnich lat.

Wawel inwestuje blisko 96 mln zł w zakłady produkcyjne w Małopolsce

Firma Wawel planuje zainwestować w zakłady produkcyjne zlokalizowane w Dobczycach i Niezdowie w powiecie myślenickim (województwo małopolskie). Spółka szacuje, że na rozbudowę i modernizację obu fabryk przeznaczy 95,9 mln zł. Inwestycja ma potrwać do końca 2027 roku.

– Ta decyzja jest dla nas bardzo ważna z uwagi na to, że przemysł spożywczy wymaga bardzo dużych nakładów inwestycyjnych. A to wszystko jest niezbędne po to, żeby utrzymać konkurencyjność naszej firmy – mówi Dariusz Orłowski, prezes Wawel S.A. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. październik 2025 19:41