18.04.2023 / 16:24
StoryEditor

Produkty markowe w sklepach mocno podrożały. Ranking najtańszych sieci otwiera Auchan, a Biedronka nie chce być z tyłu

Biedronka produkty suche
Biedronka bardzo wzięła sobie do serca badanie ASM Sales Force Agency ze stycznia, w którym sieć handlowa uplasowała się na trzecim miejscu od końca. Teraz, w 11 na 14 sieci uwzględnionych w raporcie, ceny badanych produktów w marcu były wyższe niż w lutym br. Jak podaje firma badawcza, spadek cen odnotowano jedynie w sklepach sieci Biedronka (4,23 proc.), Auchan (3,44 proc.) i Carrefour (0,34 proc.).

O 21 proc. wzrosła średnia cena koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency w marcu 2023 roku w porównaniu z rokiem ubiegłym. W pięciu sieciach handlowych cena przekroczyła już 30...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.06.2025 / 14:56
StoryEditor
Podatek handlowy do zmiany! Sieci franczyzowe i sprzedawcy internetowi mogą zapłacić tę daninę?

Ministerstwo Finansów chce nowelizacji ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej. Na razie bada stanowiska przedsiębiorców, ale wiele wskazuje na to, że docelowo zamierza objąć daniną podmioty, które dziś jej nie płacą. Wiemy, jakie grupy firm mogą zostać objęte podatkiem.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Ile firm płaci podatek handlowy?
  • Jakie są wpływy do budżetu państwa z tytułu podatku od sprzedaży detalicznej?
  • Co w sprawie podatku handlowego rekomenduje Ministerstwo Finansów?
  • Jakie nowe grupy podmiotów mogą zostać objęte podatkiem?
  • Co o najnowszych pomysłach ministerstwa sądzą przedstawiciele branży handlowej?
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.06.2025 / 10:20
StoryEditor
Obiecali nowoczesne targowiska w każdym mieście. Teraz ministerstwo się tłumaczy z jednego ze "100 konkretów"
Nowoczesne targowiska miały (wciąż mają?) powstać w każdym mieście... (fot. Shutterstock)

Jednym z tzw. 100 konkretów na 100 pierwszych dni rządu Donalda Tuska, obiecanym w kampanii przez Platformę Obywatelską, było uruchomienie programu budowy nowoczesnych targowisk w każdym mieście. Zrealizować obietnicy się jednak nie udało. Jak rząd tłumaczy się z tego niepowodzenia?

Posłanka Lidla Czechak w zgłoszonej przez siebie interpelacji napisała, że "brak nowoczesnej infrastruktury targowisk miejskich za kilka lat spowoduje upadek lub zanik tych dzi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 18:12