11.03.2019 / 15:48
StoryEditor

Żabka rozbudowuje współpracę z DHL w zakresie dostaw paczek do sklepów

(fot. mat. prasowe)
Od początku marca br. klienci  DHL Parcel mogą korzystać we wszystkich sklepach Żabka z usługi odbioru paczek za pobraniem. Taka forma opłaty za przesyłkę wybierana jest niemal co trzeciego kupującego przez Internet.

- Możliwość odbioru i nadania paczek w naszej sieci cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów o czym świadczą liczby - tylko w ub. roku sklepy Żabka obsłużyły ponad ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31.10.2025 / 18:42
StoryEditor
Franczyza Fly Park to 600 tys. zł na start. A kiedy pojawią się zyski?
Franczyza Fly Park to 600 tys. zł na start. A kiedy pojawią się zyski? (fot. Fly Park)

FlyPark to sieć nowoczesnych parków trampolin, a jednocześnie pomysł na biznes w modelu franczyzowy. Na czym polega taka franczyza? Na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca? I ile kosztuje uruchomienie takiego parku rozrywki?

W artykule przeczytasz:

  • Jaka jest oferta Fly Park?
  • Gdzie już działają Fly Parki w Polsce?
  • Jak powstają hale Fly Park?
  • Jakie wsparcie otrzymuje franczyzobiorca Fly Park?
  • Jakie są koszty franczyzy Fly Park?
  • Czy inwestycja w franczyzę Fly Park się opłaca?

Model franczyzowy Fly Park oferuje rzeszowska spółka Fly Park In. Jak na razie hale z tym logo działają w sześciu miastach, a wkrótce sieć ma rozrosnąć do dziesięciu punktów.

Jaka jest oferta Fly Park?

Parki rozrywki Fly Park oferuje klientom aktywne spędzenie czasu i to niezależnie od wieku. Modelowy obiekt posiada m.in. tory ninja, boiska multisportowe, tyrolkę, baseny z gąbkami, areny z trampolinami, batuty, dmuchane parki zabaw oraz strefy workoutu. Jednak każdy franczyzobiorca może zaprojektować indywidualnie dodatkowe atrakcje. Mogą to być chociażby ścianki wspinaczkowe, sale zabaw z krainy głębin, strefy dla dzieci, a nawet tory gokartowe.

Klientami Fly Park mogą być zarówno rodziny z dziećmi, jak i zorganizowane grupy, które w takim obiekcie mogą ćwiczyć akrobatykę, parkour lub fitness na trampolinach. Franczyzobiorcy parków rozrywki mają w ofercie także imprezy urodzinowe oraz wyjścia integracyjne dla firm. Kolejną z usług jest trening personalny.

Gdzie już działają Fly Parki w Polsce?

 Fly Park In, czyli spółka, która jest franczyzodawcą podaje, że najlepszym miejscem na ulokowanie parku trampolin jest centrum miast o dużym natężeniu ruchu, np. w galeriach handlowych. Chociaż niektóre podobne parki znajdują się na terenach przemysłowych i radzą sobie całkiem nieźle.

Obecnie punkty Fly Park działają m.in. w:

  • Rzeszowie,
  • Kielcach,
  • Tarnowie,
  • Radlinie,
  • Poznaniu,
  • Bytomiu.

Spółka zamierza w najbliższym czasie uruchomić kolejne parki trampolin w Bełchatowie, Brzegu, Radomsku oraz Sanoku.

Jak powstają hale Fly Park?

Żeby uruchomić nowy punkt Fly Park należy dysponować odpowiednim obiektem. Fly Park In podaje, że hala powinna mieć powierzchnię minimum 1000 mkw., a jej wysokość powinna przekraczać 6 metrów wysokości do najniższego punktu konstrukcji dachu. Dodatkowo obiekt musi być ogrzewany, ocieplony i wentylowany oraz skanalizowany. Istotna jest także dość duża ilość miejsc parkingowych przy budynku. Franczyzobiorca musi także sprawdzić, czy hala ma przeznaczenie usługowo-rekreacyjne lub czy istnieje możliwość zmiany sposobu użytkowania.

Kolejny etap to proces projektowania nowego parku trampolin. Rozpoczyna się on od wyboru i rozmieszczenia atrakcji, a następnie wykonania profesjonalnych wizualizacji 3D. Dzięki wizualizacji można zobrazować funkcjonalność obiektu i uniknąć błędów podczas produkcji oraz montażu. Natomiast sam etap montażu wszystkich elementów Fly Parku trwa zazwyczaj od 3 do 6 miesięcy.  

Jakie wsparcie otrzymuje franczyzobiorca Fly Park?

Spółka Fly Park In zapewnia franczyzobiorcy wsparcie na etapie wyboru lokalizacji pod halę Fly Park oraz podczas jej projektowania i przygotowania kosztorysu. Sieć wspiera partnerów również podczas negocjacji warunków czynszu lub najmu hali. Spółka pomaga franczyzobiorcy też przy zatrudnieniu personelu i szkoleniach oraz zapewnia wsparcie marketingowe.

Jakie są koszty franczyzy Fly Park?

Natomiast franczyza Fly Park wymaga dość dużego kapitału na start. Jak podaje spółka, franczyzobiorca musi liczyć się z nakładami inwestycyjnymi minimum 600 zł za każdy metr kwadratowy. A skoro najmniejsza hala powinna mieć 1000 mkw, to minimalny wkład własny wynosi 600 tys. zł. Jednak należy przyjąć, że te koszty będą jeszcze wyższe, bowiem niektóre hale Fly Park mają niemal 3 tys. mkw.

Do tego należy doliczyć jednorazową opłatę licencyjną w kwocie 10 tys. zł.

Franczyzobiorca ponosi także na rzecz sieci koszty stałe już po uruchomieniu parku, w tym:

  • opłata franczyzowa – 7% od obrotu netto miesięcznie.
  • opłata marketingowa – 2% od obrotu miesięcznie.

Dodatkowo także koszty operacyjne jak czynsz, media czy wynagrodzenia dla pracowników.

Czy inwestycja w franczyzę Fly Park się opłaca?

Chociaż nakłady początkowe są wysokie, to firma zapewnia, że franczyzobiorca może liczyć na wysokie przychody. Fly Park In twierdzi, że zwrot z inwestycji może nastąpić już w ciągu 12 miesięcy od rozpoczęcia działalności.

Jednak ostateczna opłacalność zależy od lokalizacji, kosztów wynajmu i siły lokalnego rynku.

image

Xtreme Fitness Gyms wchodzi do dużych miast. Na pierwszy ogień poszła Warszawa

30.10.2025 / 09:15
StoryEditor
Zamiast etatu wybrali franczyzę. Ruszył nowy sklep Bricomarché w Myszkowie
Zamiast etatu wybrali franczyzę. Ruszył nowy sklep Bricomarché w Myszkowie (fot. Grupa Muszkieterów)

Sieć Bricomarché powiększyła się o kolejny market. Tym razem nowym sklep powstał w Myszkowie w woj. śląskim. Market poprowadzi para przedsiębiorców, którzy właśnie dołączyli do Grupy Muszkieterów i zrezygnowali z pracy na etacie.

W artykule przeczytasz:

  • Nowy sklep Bricomarché w Myszkowie już otwarty
  • Zrezygnowali z etatu, żeby poprowadzić Bricomarché w Myszkowie
  • Sklep Bricomarché w Myszkowie na prawie 4 tys. mkw. powierzchni
  • Sieć Bricomarché chce zwiększyć udziały w rynku do 20 procent

Nowy sklep Bricomarché w Myszkowie już otwarty

29 października 2025 r. w Myszkowie (woj. śląskie) Grupa Muszkieterów otworzyła nowy sklep Bricomarché. To już osiemnasty market DIY tej sieci na Śląsku i jednocześnie 223. placówka w Polsce.

– Dla Grupy Muszkieterów poszerzenie zespołu o kolejne dwie pełne pasji osoby, nowy punkt sprzedaży i zarazem kolejny krok na drodze do osiągnięcia masy krytycznej – podkreśla spółka franczyzowa.

Zrezygnowali z etatu, żeby poprowadzić Bricomarché w Myszkowie

Nowym sklepem Bricomarché w Myszkowie zarządzają Emilia Andrysiak-Jachowska i Krzysztof Jachowski, przedsiębiorcy, którzy niedawno dołączyli do Grupy Muszkieterów. Dla nich to na pewno odważny krok, ponieważ oboje wcześniej pracowali na etatach.

– Nasze analizy nie pozostawiały wątpliwości, że mieszkańcy Myszkowa potrzebują miejsca, które zapewni im dostęp do najwyższej jakości, sprawdzonych materiałów oraz produktów do domu i ogrodu. Cieszymy się, że uruchomiona przez nas placówka Bricomarché znajduje się w obrębie dużego parku handlowego i uzupełnia jego ofertę o produkty budowlane – mówi Krzysztof Jachowski – Nasza inwestycja to również nowe miejsca pracy na lokalnym rynku – dodaje.

Sklep Bricomarché w Myszkowie na prawie 4 tys. mkw. powierzchni

Bricomarché w Myszkowie znajduje się przy ul. Jesionowej 4d w ramach parku handlowego. Market ma powierzchnię 1890 mkw. oraz niemal 2 tys. mkw. ogrodu i wiaty budowlanej. W markecie klienci znajdą asortyment około 32 tys. produktów w czterech działach tematycznych: ogród, dekoracja, majsterkowanie i artykuły budowlane.

Dodatkowo w placówce można dokonać zakupów z wykorzystaniem bonów Pluxee (dawne Sodexo) i Grupy Muszkieterów, skorzystać z płatności na raty, a także z usług transportowych czy cięcia materiałów na miejscu.

Za sprzedaż i obsługę klienta odpowiada kadra 24 osób.  Sklep Bricomarché w Myszkowie będzie czynny od godz. 7:00 do 20:00 od poniedziałku do soboty. Natomiast w niedziele handlowe będzie otwarty od godz. 9:00 do 18:00.

Sieć Bricomarché chce zwiększyć udziały w rynku do 20 procent

Sklep Bricomarché w Myszkowie to kolejny element do realizacji strategicznych celów całej sieci. Zarząd Bricomarché chce zwiększyć udziały spółki w rynku DIY w Polsce z obecnych 12 proc. do 20 proc. w 2030 roku.

– Obroty Bricomarché w 2005 roku, czyli po pięciu latach działalności, wynosiły 300 milionów złotych. Natomiast w 2025 roku prawdopodobnie osiągniemy pułap 4,5 miliarda złotych – mówi Marek Sawa, prezes sieci Bricomarché w Polsce. – Natomiast w 2028 roku planujemy przekroczyć poziom 5,8 miliarda złotych i przygotowujemy sieć do kolejnego etapu rozwoju, który obejmuje ambitne inwestycje w logistykę, technologie i nowe formaty – zapowiada Marek Sawa.

W tym celu Bricomarché planuje znaczny rozwój sieci placówek. Do tego stopnia, że rocznie sieć będzie otwierać po około 40 nowych sklepów. Oznacza to, że w 2030 roku Bricomarché może mieć 400 marketów DIY.

03. listopad 2025 01:42