30.05.2025 / 09:58
StoryEditor

Trzecia rewolucja w e-grocery. Pożre własne dzieci, czy na trwałe odmieni rynek spożywczy w Polsce? Jaki udział ma w niej MCI?

Tomasz Czechowicz, polski biznesmen, inwestor private equity. Jest założycielem MCI Capital SA, grupy private equity w Europie Środkowej i Wschodniej

W Polsce różne formy e-grocery rozwijają się od lat, wciąż jednak handel żywnością online stanowi margines całego rynku, a firmy z tego segmentu mają problemy z uzyskaniem trwałej rentowności. Ale ewolucja trwa i być może jesteśmy świadkami narodzin e-grocery 3.0.

Handel żywnością online to najtrudniejszy biznes w branży detalicznej. Wyzwań jest mnóstwo: szeroki i bardzo zróżnicowany asortyment, skomplikowana i kosztowna logistyka, często...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.05.2025 / 09:00
StoryEditor
Handel w Polsce z impetem rozpoczął 2025 rok. Na rynek wchodzą nowe marki. Co napędza wzrost?
Na początku 2025 roku widać silną aktywność deweloperską i inwestycyjną (fot. Shutterstock)

Rynek handlowy w Polsce kontynuuje dynamiczny rozwój, nie tylko w największych aglomeracjach, ale przede wszystkim w mniejszych miejscowościach. Dane za pierwszy kwartał 2025 roku pokazują, że inwestorzy i deweloperzy z dużą pewnością spoglądają w przyszłość sektora retail. Powierzchnie handlowe rosną, inwestorzy wracają, a na polskim rynku debiutują nowe marki. Co napędza ten wzrost i jakie formaty dominują w nowych inwestycjach?

Na koniec pierwszego kwartału 2025 r. w fazie budowy znajdowało się ponad 545 tys. m kw. (GLA) powierzchni handlowej. Największy udział w tej liczbie przypadł na inwestycje zlok...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.05.2025 / 09:00
StoryEditor
Kontrowersyjny test Allegro. Gigant e-commece wraca do sprzedaży alkoholu
Allegro testuje sprzedaż alkoholu (fot. Shutterstock)

Allegro niespodziewanie rozszerzyło ofertę o kategorię alkoholową, choć jeszcze kilka miesięcy temu wycofało się z podobnego pomysłu. Nowe rozwiązanie wdrażane jest w ramach zamkniętego pilotażu, bez szerokiej komunikacji do użytkowników. Czy Allegro ma plan na kontrolę sprzedaży alkoholu online?

Allegro zdecydowało się na powrót do tematu sprzedaży alkoholu. Od kilku dni pojawiają się niepokojące doniesienia w tym temacie. – Kategoria jest mocno ukryta i wstępu do niej ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. maj 2025 14:09