30.05.2025 / 09:58
StoryEditor

Trzecia rewolucja w e-grocery. Pożre własne dzieci, czy na trwałe odmieni rynek spożywczy w Polsce? Jaki udział ma w niej MCI?

Tomasz Czechowicz, polski biznesmen, inwestor private equity. Jest założycielem MCI Capital SA, grupy private equity w Europie Środkowej i Wschodniej

W Polsce różne formy e-grocery rozwijają się od lat, wciąż jednak handel żywnością online stanowi margines całego rynku, a firmy z tego segmentu mają problemy z uzyskaniem trwałej rentowności. Ale ewolucja trwa i być może jesteśmy świadkami narodzin e-grocery 3.0.

Handel żywnością online to najtrudniejszy biznes w branży detalicznej. Wyzwań jest mnóstwo: szeroki i bardzo zróżnicowany asortyment, skomplikowana i kosztowna logistyka, często...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.10.2025 / 12:13
StoryEditor
Biedronka wprowadza nowe zasady parkowania przy sklepach. System kamer naliczy nawet 3,5 tys. zł kary
Nowy system kamer na parkingach Biedronki. Nawet 3,5 tys. zł kary za parkowanie (fot. Shutterstock)

Biedronka testuje nowoczesny system kontroli parkowania oparty na kamerach, który ma usprawnić korzystanie z parkingów przy sklepach sieci. Zmiana budzi jednak emocje, bo wraz z automatyzacją pojawiły się również wysokie kary dla kierowców.

Biedronka rozpoczęła testy automatycznego systemu nadzoru parkowania pod swoim sklepem przy ul. Bacciarellego we Wrocławiu. Rozwiązanie opiera się na kamerach rejestrujących num...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.10.2025 / 12:30
StoryEditor
Ranking TOP 20 sieci spożywczych w Polsce 2025. Oto najwięksi detaliści
Zobacz ranking największych spożywczych sieci handlowych w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl; mat. prasowe; Shutterstock; Magda Wygralak/Shutterstock; Elninho/Shutterstock; Łukasz Rawa; Karolis Kavolelis/Shutterstock)

Krajobraz polskiego detalu spożywczego jest wyjątkowy na tle rynków europejskich. Ranking największych sieci handlowych odzwierciedla blisko cztery dekady ewolucji branży, w której kluczowe procesy to z jednej strony nieustanna ekspansja wielkich graczy międzynarodowych, a z drugiej – dojrzewanie i stopniowa konsolidacja rodzimego handlu z sektora MŚP.

Po niemal 35 latach transformacji polskiej gospodarki krajobraz detalu spożywczego należy obecnie do najbardziej urozmaiconych w Europie. Mimo postępującej od dekad kon...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 99% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. październik 2025 07:03