19.05.2024 / 20:14
StoryEditor

Właściciel 7 sklepów internetowych pracuje nad nową marką własną z branży FMCG

odkrywcyzabawek.pl
Spółka z rynku e-commerce E-Shopping Group wypracowała w I kwartale 2024 r. blisko 0,8 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Aktualnie firma pracuje nad nową marką własną z branży FMCG, której uruchomienie planowane jest jeszcze w tym roku. Spółka równolegle rozgląda się za nowym rynkiem zbytu, nie wyklucza także akwizycji.

- Od momentu rozpoczęcia działalności w e-commerce konsekwentnie zwiększamy nasze aktywa i przychody ze sprzedaży, co świetnie potwierdzają wyniki za I kwartał. W raportowanym okresie udało nam się zwielokrotnić rdr sprzedaż netto, z czego jestem bardzo zadowolony - mówi Maciej Nowak, prezes zarządu E-shopping Group SA.

I dodaje: - Nasz model biznesowy jest wyjątkowo prosty, elastyczny i nisko kosztowy dla sprzedawcy. To właśnie to w połączeniu z racjonalnym podejściem do działań operacyjnych i utrzymywaniem wysokiego poziomu obsługi klienta pozwala nam tak szybko realizować postawione sobie cele.

- Nie zwalaniamy jednak tempa I chcemy dalej focusować się na dynamicznym wzroście przychodów, osiągając sprzedaż z około 30 proc. marżą. Liczymy, że już pod koniec tego roku uda nam się uzyskać oczekiwaną rentowność. – mówi Maciej Nowak.

Kapitał własny spółki na dn. 31 marca 2024 r. wynosił ponad 0,6 mln zł.

E-shopping z marką własną FMCG

Wdrożenie elastycznego i efektywnego kosztowo modelu sprzedaży dropshipping, na bazie którego spółka prowadzi aktualnie 7 dobrze prosperujących sklepów internetowych, przekłada się na solidną sprzedaż spółki.

-Efektywnie wykorzystujemy potencjał synergii naszych kilku e-sklepów reprezentujących różne branże. Dzięki temu możemy skutecznie dzielić koszty marketingu i generować ruch na naszych platformach. W tym roku bardzo mocno stawiamy na zabawki, kosmetyki, suplementy oraz akcesoria dom&ogród. Pracujemy równolegle nad własnymi brandami z tych kategorii oraz prowadzimy zaawansowane rozmowy na temat współpracy z obszaru elektroniki użytkowej. Nie wykluczamy również akwizycji i rozglądamy się za ciekawymi brandami, które mogłyby zwiększyć skalę naszego biznesu – mówi prezes zarządu E-shopping Group SA.

Pierwszą markę własną spółki był uruchomiony w ubiegłym roku brand optyczny – Bentivolio. Obecnie firma pracuje nad koncepcją kolejnych marek własnych. Jedną z nich ma być marka pochodząca z branży FMCG, której uruchomienie planowane jest jeszcze w tym roku.

Oferta spółki obecnie dostępna jest także na zagranicznych platformach sprzedażowych – w Czechach i Słowacji, a niebawem ma się pojawić także na rynku rumuńskim oraz na Bliskim Wschodzie.

Jak działa E-Shopping Group?

E-Shopping Group to spółka notowana na rynku NewConnect, która dynamicznie rozwija się w obszarze e-commerce, prowadząc 7 sklepów internetowych w elastycznym, niskokosztowym i łatwym do wdrożenia modelu sprzedaży dropshipping.

Obecnie firma koncentruje się na zwiększaniu wartości koszyka zakupów i konsekwentnym wzroście przychodów ze sprzedaży, uzyskiwanych z działalności e-sklepów: Strefadomiogrod.pl, Narzedziowysklep.com.pl, OgrodCentrum.pl, Samezdrowe.pl, Kingofbeauty.pl, Odkrywcyzabawek.pl i Przemyslowahurtownia.pl oraz wprowadzonej niedawno na rynek pierwszej marki własnej – Bentivolio.

Celem spółki jest stworzenie rozpoznawalnego, multibrandowego huba, działającego w obszarze sprzedaży internetowej w Polsce oraz zagranicą, m.in. w USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz na Bliskim Wschodzie. W 2024 r. E-Shopping Group planuje wprowadzić nowy marketplace przeznaczony dla osób stawiających pierwsze kroki na rynku e-commerce.

08.10.2025 / 21:39
StoryEditor
Sieci handlowe i przemysł spożywczy na celowniku PE! Co ma się zmienić?

Parlament Europejski przyjął mandat do negocjacji w sprawie zmian wzmacniających pozycję rolników w łańcuchu dostaw żywności. Nowe przepisy obejmują obowiązkowe umowy, jaśniejsze zasady etykietowania, priorytet dla lokalnych produktów i ograniczenia dotyczące pestycydów w imporcie.

Nowe przepisy UE zwiększą siłę rolników w łańcuchu dostaw

Parlament Europejski przyjął mandat do negocjacji z państwami członkowskimi w sprawie przepisów, które mają prz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.10.2025 / 17:26
StoryEditor
Boimy się pestycydów i wysokich cen. Tak dziś kupują żywność Polacy [RAPORT PwC]
Jak Polacy kupują żywność? Cena, zdrowie i smak [RAPORT PwC] (fot. Canva)

Polski konsument boi się pestycydów, konserwantów i coraz wyższych cen żywności. Ale ma też coraz większe wymagania wobec producentów – zwraca uwagę na dobry skład i wpływ żywności na zdrowie. Tak wynika z najnowszego raportu PwC o wyborach konsumenckich Polaków. Jak te dane mogą wykorzystać firmy spożywcze, by ich produkty częściej trafiały do koszyków klientów?

W artykule przeczytasz: 

  • Cena to nie wszystko. Co skłania Polaków do zakupu żywności?
  • Co docenia polski konsument?
  • Przemysł spożywczy i rolnictwo zrównoważone w cenie
  • Polska jest bardziej „eko” niż Europa Zachodnia
  • Zmiana koszyka zakupowego Polaków: produkty świeże rosną w siłę
  • Jak producenci żywności i handel mogą zyskać nowych klienta?
  • Eksperci PwC: Zdrowie i wygoda to nowe trendy konsumenckie w Polsce

Czym Polacy kierują się przy zakupie żywności? Dane na ten temat można znaleźć chociażby w najnowszym raporcie PwC „Smak, cena, świadomość: Mapa wyborów konsumenckich Polaków 2025”. Autorzy raportu podają także, jak polski konsument wypada na tle innych klientów w Europie Zachodniej i Środkowej.

Cena to nie wszystko, ale wciąż wiele. Co skłania Polaków do zakupu żywności?

Polski konsument jest dość specyficzny. Z jednej strony to wciąż cena jest dla wielu konsumentów kluczowa przy wyborze produktów, ale jednocześnie rośnie apetyt na produkty zdrowe, świeże i innowacyjne.

Jak to wygląda w liczbach? Otóż aż 59 proc. Polaków uważa cenę za najważniejsze kryterium zakupu. Jednakże niemal połowa konsumentów (49 proc.) deklaruje, że zmieni markę dla lepszego smaku produktu. Natomiast 45 proc. respondentów zmieni markę żywności, którą wkłada do koszyka zakupowego ze względu na lepszy stosunek jakości do ceny. Zarówno producenci, jak i handel powinni zwrócić uwagę także na kolejną liczbę – aż 43 proc. badanych może zmienić markę żywności ze względu na ofertę promocyjną.

– Polscy konsumenci są wciąż bardzo wrażliwi na ceny, oczekują wysokiej jakości, a także zdrowych i łatwo dostępnych produktów. Ta zmiana stanowi zarówno wyzwanie, jak i szansę dla producentów i detalistów – zauważają eksperci PwC.

image
Czynniki, które mogą przyciągnąć
konsumentów do innej marki. Dane z raportu PwC "Smak, cena, świadomość: Mapa wyborów konsumenckich Polaków 2025"
FOTO: fot. Pwc

Polski konsument docenia innowacyjne oferty oraz angażujące treści o produkcie

Polacy (27 proc.) zwracają uwagę także na korzyści zdrowotne z kupowanej żywności. Co ciekawe w tym aspekcie bliżej nam do konsumentów z Europy Zachodniej niż Środkowej. Polaków za to wyróżnia otwartość na nowości: 20 proc. konsumentów zmieni markę na tę, która ma reputację prekursora czy pioniera w nowych produktach lub ofertach. Jest to aż cztery razy więcej niż w Europie Zachodniej (5%).

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. październik 2025 00:46