16.06.2025 / 08:58
StoryEditor

Współpraca Poczty Polskiej i Temu budzi obawy. „Musiało się to odbyć poza wiedzą rządu”

Współpraca Poczty Polskiej i Temu budzi obawy (Fot. Poczta Polska)

Izba Gospodarki Elektronicznej apeluje do rządu o zablokowanie porozumienia Poczty Polskiej z chińską platformą Temu. Dlaczego organizacja zrzeszająca polski e-commerce jest tak zaniepokojona tym partnerstwem?

W artykule przeczytasz:

  • Poczta Polska i Temu zacieśniają współpracę
  • Patrycja Sass-Staniszewska:  współpraca Poczty Polskiej i Temu poza wiedzą rządu?
  • Dlaczego e-izba tak obawia się współpracy Poczty Polskiej i Temu?
  • Poczta Polska broni decyzji o zacieśnianiu współpracy z Temu

Poczta Polska i Temu zacieśniają współpracę

Na początku czerwca Poczta Polska poinformowała, że zacieśnia współpracę z Temu, globalną platformą handlu elektronicznego typu "direct-from-factory". Taka współpraca ma na celu poprawę jakości usług, zwiększenie niezawodności procesu logistycznego i zapewnienie zasięgu dostaw w całym kraju. To natomiast ma przełożyć się na szybsze dostawy paczek z Temu dla klientów w całej Polsce.

– Poczta Polska jest naturalnym partnerem dla firm z rynku e-commerce. Współpraca z tak dużym, globalnym graczem, jak TEMU, dodatkowo umacnia naszą silną pozycję. Polacy bardzo chętnie korzystają z platform zakupowych, więc zadaniem Poczty Polskiej jest usprawnienie procesu, skracanie czasu dostaw i zapewnienie konkurencyjnych cen – deklaruje Piotr Szajczyk, wiceprezes Poczty Polskiej.

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule: „Poczta Polska coraz bliżej z Temu. Skorzystają na tym Żabka i sklepy z Grupy Eurocash”.

Patrycja Sass-Staniszewska:  współpraca Poczty Polskiej i Temu poza wiedzą rządu?

Jednak taka współpraca Poczty Polskiej i Temu budzi obawy Izby Gospodarki Elektronicznej. Niemal natychmiast po ogłoszeniu porozumienia między operatorem pocztowym i chińską platformą, swój apel w tej sprawie wystosowała Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. W jej opinii, taki ruch rodzi obawy o sytuację polskich małych i średnich firm działających w e-commerce.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 69% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.07.2025 / 17:13
StoryEditor
Skandal po reklamie z gwiazdą "Euforii". Hasło firmy odzieżowej szokuje
Kadr z reklamy z udziałem Sydney Sweeney (źródło: YouTube)

Nowa kampania reklamowa jednej z amerykańskich marek odzieżowych rozpaliła media społecznościowe i opinię publiczną. W roli głównej wystąpiła popularna aktorka, znana z serialu "Euforia”, której obecność w spocie wywołała lawinę oskarżeń. Czy w zabawie słownej ukryto kontrowersyjne przesłanie?

Sydney Sweeney, aktorka znana z produkcji takich jak "Euforia” czy "Tylko nie ty”, pojawiła się w kampanii reklamowej amerykańskiego producenta dżinsów – marki American Eagle. S...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.07.2025 / 11:10
StoryEditor
Media Expert nagradzał za oceny. Rzecznik Praw Dziecka złożył skargę na "dyskryminującą" promocję
Media Expert sklep

Czy promocje handlowe mogą prowadzić do nierównego traktowania dzieci? To pytanie wybrzmiało głośno po skardze, jaką Rzeczniczka Praw Dziecka skierowała do Rady Reklamy przeciwko kampanii Media Expert. Sprawa dotyczy akcji "Płacimy za oceny", która – według rzeczniczki – może wywoływać szkodliwe skutki psychologiczne. Na czym polegają zarzuty i jaka jest odpowiedź firmy?

Rzeczniczka Praw Dziecka, Monika Horna-Cieślak, złożyła do Rady Reklamy oficjalną skargę na działania promocyjne sieci handlowej Media Expert. Zastrzeżenia dotyczą kampanii "Pła...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 06:05