Poczta Polska i Temu zacieśniają współpracę
Na początku czerwca Poczta Polska poinformowała, że zacieśnia współpracę z Temu, globalną platformą handlu elektronicznego typu "direct-from-factory". Taka współpraca ma na celu poprawę jakości usług, zwiększenie niezawodności procesu logistycznego i zapewnienie zasięgu dostaw w całym kraju. To natomiast ma przełożyć się na szybsze dostawy paczek z Temu dla klientów w całej Polsce.
– Poczta Polska jest naturalnym partnerem dla firm z rynku e-commerce. Współpraca z tak dużym, globalnym graczem, jak TEMU, dodatkowo umacnia naszą silną pozycję. Polacy bardzo chętnie korzystają z platform zakupowych, więc zadaniem Poczty Polskiej jest usprawnienie procesu, skracanie czasu dostaw i zapewnienie konkurencyjnych cen – deklaruje Piotr Szajczyk, wiceprezes Poczty Polskiej.
Więcej na ten temat przeczytasz w artykule: „Poczta Polska coraz bliżej z Temu. Skorzystają na tym Żabka i sklepy z Grupy Eurocash”.
Patrycja Sass-Staniszewska: współpraca Poczty Polskiej i Temu poza wiedzą rządu?
Jednak taka współpraca Poczty Polskiej i Temu budzi obawy Izby Gospodarki Elektronicznej. Niemal natychmiast po ogłoszeniu porozumienia między operatorem pocztowym i chińską platformą, swój apel w tej sprawie wystosowała Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. W jej opinii, taki ruch rodzi obawy o sytuację polskich małych i średnich firm działających w e-commerce.