09.05.2024 / 12:22
StoryEditor

Z InPost Pay korzysta 1,5 mln użytkowników aplikacji

Paczkomat InPostu (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Rozwijana przez InPost usługa łącząca płatność i dostawę przyciągnęła do tej pory 1,5 mln użytkowników aplikacji. Według operatora systemu, usługa pozwala na zwiększenie konwersji zakupowej i obniżenie liczby porzuconych koszyków do 70 proc.

InPost Pay jest prostym, jedno-klikowym proces zakupowym, który implementują u siebie sprzedawcy internetowi, a korzystają z niego kupujący. Podczas procesu zakupowego klient sklepy wybiera opcję "Utwórz koszyk z InPost Pay", a następnie przechodzi do InPost Mobile, aby sfinalizować zakup.

InPost Pay skraca ścieżkę zakupową

Aplikacja automatycznie proponuje preferowaną formę dostawy oraz metodę płatności na podstawie danych zapamiętanych podczas rejestracji. Dodatkowo, wszystkie informacje dotyczące zamówień są dostępne w jednym miejscu.

Aplikacja eliminuje główne trudności e-commerce w Polsce. Rozwiązanie zwiększa konwersję zakupową i obniża liczbę porzuconych koszyków o 30-70 proc., w zależności od branży w jakiej działa sprzedawca, dodatkowo pomaga w zdobywaniu nowych klientów. Blisko 85 proc. użytkowników InPost Pay stanowi nową grupę klientów dla partnerów e-commerce.

Większa konwersja w e-commerce

– Branża e-commerce cały czas się rozwija, dlatego obszar ten stanowi ważne pole do rozwoju dla wielu gałęzi biznesu. Obecnie głównym wyzwaniem polskiego handlu internetowego jest zwiększenie konwersji i zminimalizowanie liczby porzuconych koszyków. Usprawnianie ścieżki zakupowej to ważny krok, który powinien podjąć każdy sklep internetowy – mówi Szymon Wałach, wiceprezes zarządu ds. digital i strategii InPost.

InPost Pay umożliwia dokonanie płatności kartami płatniczymi oraz Blickiem i wybór formy dostawy realizowanej przez firmę kurierską InPost. Przesyłka może zostać zamówiona do paczkomatu, punktu PUDO współpracującego z firmą lub dostarczona pod wybrany adres przez kuriera.

10.11.2025 / 17:37
StoryEditor
CCC przejmie kontrolę nad spółką odzieżową. Ma prawie 200 sklepów
Sklep sieci Kaes (fot. Kaes)

Grupa CCC dostała zgodę UOKiK na przejęcie kontroli nad spółką MKRI. Do pełnej konsolidacji ma dojść na początku przyszłego roku.

- Dostaliśmy bezwarunkową zgodę na przejęcie MKRI. Przebadamy firmę jeszcze raz dokładnie, zrobimy pełne due diligence, a potem będzie przejęcie pakietu większościowego i pełna ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.11.2025 / 10:00
StoryEditor
Flagowy sklep Netto poszedł z dymem! Pożar doszczętnie strawił sklep w Grodzisku Mazowieckim
Netto 4.0 w Grodzisku Mazowieckim (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)

Flagowy koncept 4.0 sieci Netto przestał istnieć. Sklep w Grodzisku Mazowieckim, w którym testowano nowe rozwiązania, spłonął. Na szczęście obyło się bez ofiar.

Sklep spłonął w nocy z 4 na 5 listopada. Strażacy dostali wezwanie przed godziną 2 w nocy.  

- Ogniem objęta była większa część budynku o wymiarach 60 na 30 metrów. Poża...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. listopad 2025 05:32