07.08.2025 / 10:00
StoryEditor

Żappka - Aplikacja, która redefiniuje convenience

Żappka - Aplikacja, która redefiniuje convenience

Żappka, należąca do Żabki – lidera segmentu convenience w Polsce, w ubiegłym roku przeszła prawdziwą rewolucję, stając się jedną z najbardziej zaawansowanych aplikacji konsumenckich. Jest dziś osobistym asystentem codziennych spraw, który pozwala skutecznie oszczędzać czas i czerpać więcej przyjemności z zakupów. Jednocześnie, zapewniając przestrzeń dla innych spółek należących do Grupy Żabka, jest bramą do jej cyfrowego ekosystemu.

Żappka zadebiutowała na rynku w 2019 r. jako narzędzie wspierające program lojalnościowy sieci. Już w pierwszym miesiącu swojego działania, stała się jedną z najpopularniejszych bezpłatnych aplikacji w Google Play i App Store osiągając 1 mln użytkowników. Przez pierwsze lata koncentrowała się na mechanizmach nagradzania opartych o żappsy i personalizacji oferty produktowej, stopniowo wprowadzając nowe funkcje. W 2024 r. zyskała nowe oblicze. 

Żappsy – cyfrowa „waluta” z wartością dodaną 

Program lojalnościowy Żappka zyskał nowy wymiar. Żappsy wymieniać można teraz zarówno na produkty do odbioru w ponad 11 600 sklepach, ale jak i w strefie „Wszystko za Żappsy”, gdzie dostępne są również oferty partnerów z Grupy Żabka – Maczfit, Jush!, Delio oraz zewnętrznych np. Spotify, SkyS-howtime czy Traficar.

Mobilność w aplikacji – bilety i taxi 

Wprowadzono także funkcję zamawiania taxi bezpośrednio z poziomu Żappki. Usługa działa we wszystkich miastach, w których operuje FREENOW. Równolegle, aplikacja umożliwia zakup biletów komunikacji miejskiej w ponad 60 miastach w Polsce, a ich liczba wciąż wzrasta.

Bezpieczeństwo z Żappką 

Wprowadzenie możliwości zakupu ubezpieczeń to przykład, jak aplikacja może wykraczać poza handel detaliczny i budować ekosystem usług wokół zróżnicowanych potrzeb klienta. Użytkownicy aplikacji mogą obecnie skorzystać z ubezpieczeń turystycznych, komunikacyjnychi assistance, aż po ochronę środków transportu osobistego. Oferta została stworzona we współpracy z renomowanymi partnerami z branży finansowej, co gwarantuje wysoką jakość i bezpieczeństwo usług.

Centrum codziennych spraw 

Użytkownicy Żappki mogą za jej pośrednictwem załatwić szereg spraw, które jeszcze niedawno wymagały odwiedzenia wielu innych stron internetowych albo pobrania dodatkowych aplikacji. Teraz dzięki Żappce można zamówić np. catering dietetyczny Maczfit, a dzięki współpracy z partnerami logistycznymi łatwo odebrać przesyłkę. To rozwiązanie idealnie wpisuje się w trend „last mile convenience” – umożliwiając realizację usług w miejscu, do którego klienci zaglądają codziennie. Kolejnymi innowacyjnymi elementami jest czyszczenie i naprawa obuwia oraz naprawa urządzeń mobilnych – wszystko w obrębie jednej aplikacji.

Żappka to dziś nie tylko program lojalnościowy – to platforma multiusługowa, która stawia na wygodę. Dla branży handlowej to przykład skutecznego rozszerzania modelu biznesowego o elementy, które zwiększają lojalność klientów oraz znak, że convenience w retailu to więcej niż zapewnienie bogatego portfolio produktów – to połączenie usług, które stają się integralną częścią życia konsumentów.

 

 

07. sierpień 2025 10:02