15.05.2025 / 10:30
StoryEditor

Carrefour przebija Żabkę!? Franczyza bez wkładu własnego i gwarantowane niemal 30 tys. dla każdego franczyzobiorcy

Carrefour ma spore doświadczenie we franczyzie. Obecnie jego sieć działa w ponad 30 krajach na świecie, gdzie 80 proc. wszystkich sklepów to placówki franczyzowe (fot. Carrefour Polska)

Carrefour swoją pierwszą franczyzową placówkę otworzył w naszym kraju blisko 20 lat temu. Teraz uzupełnia ofertę o nowy, utwardzony model franczyzowy. Poznaliśmy założenia nowego konceptu.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak wygląda rynek franczyzowy w Polsce?
  • Ile Carrefour ma sklepów we franczyzie?
  • Co oferuje Carrefour w ramach twardej franczyzy?
  • Gdzie pow...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.06.2025 / 08:49
StoryEditor
Sieć handlowa zarządzana przez Polaków rośnie jak szalona. W rok 208 sklepów
Sieć handlowa zarządzana przez Polaków rośnie jak szalona. W rok 208 sklepów (fot. Studenac)

Sieć handlowa Studenac osiągnęła imponujący wzrost sprzedaży poprawiając wyniki o 22 proc. To po części efekt otwarcia 140 nowych sklepów, ale też wzrostu sprzedaży LFL. Studenac jednak nie zatrzymuje się i chce w tym roku otworzyć kolejne 160 sklepów. Ile punktów sieć chce mieć do 2028 roku?

Z artykułu dowiesz się:

  • Sieć Studenac z dużym wzrostem sprzedaży, także LfL
  • Ogromy wzrost liczby sklepów w Studenac
  • Ile sklepów planuje mieć sieć Studenac do 2028 roku?
  • Polacy w zarządzie chorwackie sieci 

Sieć Studenac z dużym wzrostem sprzedaży, także LfL

Chorwacka sieć handlowa Studenac imponuje tempem rozwoju. Obecnie jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

W 2024 roku Studenac osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 816,5 mln EUR w 2024 r. Jest to aż o 22 proc. więcej niż w roku poprzednim. Warto także dodać, że przychody ze sprzedaży pro forma wzrosły o 24 procent w porównaniu do 2023 roku i wyniosły 871 milionów euro.

To po części efekt akwizycji i rozwoju sieci sklepów chorwackiego detalisty. Ale na uwagę zasługuje  też znaczny Wzrost sprzedaży "like-for-like" (LfL). W 2024 roku w porównaniu do wcześniejszego okresy było to aż 11 proc. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 82% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.06.2025 / 14:37
StoryEditor
Pomidorowy król z Włoch inwestuje w Polsce. Nasz kraj ma być bazą do ekspansji na cały region
Klaudia Łysek, dyrektor sprzedaży w Mutti Poland; Francesco Mutti, prezes Mutti i Juan Pablo Carnevale, dyrektor zarządzający Mutti Poland (fot. materiały prasowe)

Mutti, włoska firma specjalizująca się w produkcji przetworów pomidorowych i europejski lider w tej dziedzinie, postanowiła otworzyć spółkę w Polsce. Warszawskim biurem będzie kierował Juan Pablo Carnevale, który został mianowany dyrektorem zarządzającym Mutti Poland. Ma on za zadanie zbudować zespół, który będzie odpowiadał za umocnienie pozycji firmy w Polsce, a następnie jej ekspansję w całym regionie Europy Wschodniej.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego firma Mutti otwiera spółkę w Polsce?
  • Jaka będzie rola warszawskiego biura Mutti?
  • Kto został szefem Mutti Polska?
  • Jakie są pla...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. czerwiec 2025 15:20