25.12.2021 / 17:39
StoryEditor

Biedronka, Lidl, Netto i Aldi mają większe udziały w rynku detalicznym niż sklepy małoformatowe. To kolejna ważna zmiana

Sklep dyskontowy sieci Action (Action)
Według danych firmy Nielsen po III kw. br. cztery sieci dyskontowe, czyli Biedronka, Netto, Aldi i Lidl wyprzedziły na polskim rynku detalicznym pod względem udziałów rynkowych małoformatowy kanał dystrybucji. Ostatnie miesiące przyniosły bardzo dynamiczny wzrost udziałów dyskonterów w handlu żywnością, sklepom tego rodzaju sprzyjały rynkowe trendy – klienci szukają niskich cen, a jednocześnie odwiedzają mniejszą liczbę sklepów, chcąc ze względów wygody i bezpieczeństwa kupić wszystko w jednym miejscu.

Jednocześnie operatorzy dyskontowi pomagają wymienionym trendom mocno inwestując w kampanie promocyjne i rabatowe, które mają zachęcać Polaków do odwiedzania ich sklepów. Według...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.06.2025 / 10:56
StoryEditor
Polakom znudziły się dyskonty? Nadchodzi rewolucja w polskim handlu, czy to jedynie chwilowy problem gigantów?
Dyskonty Willys walczą z Lidlem o pozycję lidera kanału dyskontowego rynku szwedzkiego (fot. Sebastian Rennack)

Rynek handlowy w Polsce przechodzi prawdziwą rewolucję. Dotychczasowi królowie, czyli dyskonty, zaczynają odczuwać silną presję ze strony konkurentów. Na horyzoncie pojawili się nowi gracze, a raczej starzy gracze z nowymi strategiami – sieci convenience i hipermarkety, które coraz mocniej rozpychają się na rynku, zmieniając dynamikę zakupów Polaków.

Dyskonty na zakręcie? Widać symptomy spowolnienia

Analiza danych Proxi.cloud z maja 2025 roku, obejmująca ponad 1,4 mln konsumentów odwiedzających 42,6 tys. placówek 25 sieci...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.06.2025 / 10:00
StoryEditor
Śledztwo wokół Orlenu. Firma straciła niemal miliard złotych?
Logo Orlen (fot. Shutterstock)

Zakup większościowych udziałów w spółce Ruch przez Orlen stał się przedmiotem śledztwa prokuratorskiego. Wątpliwości dotyczą nie tylko zasadności transakcji, ale też trybu jej przeprowadzenia i skutków finansowych. Jak doszło do sytuacji, w której niemal miliard złotych może być nie do odzyskania?

16 czerwca Prokuratura Regionalna w Warszawie rozpoczęła śledztwo dotyczące zakupu akcji spółki Ruch przez Orlen. Informację tę przekazał w rozmowie z Polską Agencją Prasową pro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. lipiec 2025 01:23