07.07.2022 / 10:50
StoryEditor

Webinar WH Fokus: Franczyza w handlu przyciąga obcokrajowców. Obejrzyj nagranie!

Na zdj. sklep sieci Żabka w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Własny biznes w Polsce - współpraca franczyzowej sieci sklepów z obcokrajowcami, to tytuł webinara, który odbył w się w czerwcu br. w ramach programu WH Fokus Wydawnictwa Gospodarczego. Gościliśmy na antenie Damiana Rybaka, Dyrektora Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców sieci Żabka i Julię Arustamovą, franczyzobiorczyni z Ukrainy prowadzącą sklep w ramach tej sieci w Warszawie.

Goście programu odpowiedzieli m.in. na pytania od czego zacząć własny biznes w Polsce osobom pochodzącym spoza naszego kraju, jakie możliwości daje działanie w ramach sieci franczyzowej oraz jakie są prawa i obowiązki franczyzobiorcy. 

Obejrzyj nagranie z webinarium!

Prelegenci wypowiedzieli się też na temat praktycznych aspektów prowadzenia własnego sklepu w ramach sieci franczyzowej.

Julia Arustamova, prowadząca sklep Żabka w Warszawie podzieliła się swoim doświadczeniem. O franczyzie sklepu spożywczego zaczęła myśleć w momencie, gdy znalazła się w Polsce i musiała sama się utrzymać. Jak podkreśliła, inwestycja we własny sklep – w przypadku sieci Żabka – była stosunkowo niewielka. Na start wystarczyło 5 tys. zł.

– Prowadzę sklep w wynajętym lokalu, tych pieniędzy wystarczyło na pełne zatowarowanie placówki. Więcej nic nie musiałam dokładać – powiedziała Julia Arustamova.

Damian Rybak, Dyrektor Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców sieci Żabka zaznaczył z kolei, że franczyza w handlu przyciąga osoby przedsiębiorcze. Spóła ma dużą grupę aplikujących kandydatów, łącznie nawet do kilkudziesięciu tysięcy rocznie. 

W ocenie naszego rozmówcy, w porównaniu do innych branż takich jak np. hotelarstwo czy gastronomia handel detaliczny w branży spożywczej jest bezpieczną przystanią. 

– W tym roku otworzymy kilkaset kolejnych sklepów, w tym we współpracy z obcokrajowcami – zapowiedział Damian Rybak, dyrektor rozwoju i wsparcia franczyzobiorców sieci Żabka. 

Obecnie pod szyldem Żabka działa kilkudziesięciu franczyzobiorców - obcokrajowców, a zainteresowanie współpracą z siecią rośnie.

Wśród cudzoziemców franczyzobiorców są osoby pochodzące z Ukrainy, Włoch, Francji, Czech, Białorusi, Kazachstanu czy Armenii.

Żabka jest jedną z najpopularniejszych franczyzowych sieci sklepów w Polsce. W 2021 roku przychody franczyzobiorców Żabki ze sprzedaży towarów do ostatecznego klienta wyniosły ponad 14 mld zł. Firma ma umowy z ponad 7,2 tys. drobnych przedsiębiorców, którzy prowadzą ponad 8300 sklepów.

Rocznie sklepy tej sieci odwiedza około 3 mln klientów, a potencjał do wzrostu jest spory, ponieważ 15 mln Polaków do najbliższego sklepu Żabka ma zaledwie 500 metrów. Tylko w 2021 roku do sieci dołączyło 1100 sklepów, a firma chce utrzymać to tempo rozwoju.
 

29.04.2025 / 17:58
StoryEditor
Czy Polacy chcą zakazu reklam piwa bezalkoholowego? Wyniki badania nie pozostawiają złudzeń
Czy Polacy chcą zakazu reklam piwa bezalkoholowego? Wyniki badania nie pozostawiają złudzeń (fot. Shutterstock)

Połowa Polaków chciałaby zakazu reklamy dla obu wariantów. Wnioski z najnowszego badania IBRiS rzucają nowe światło na społeczne postrzeganie napojów "0 proc.". Dlaczego konsumenci są coraz bardziej nieufni wobec tych produktów?

Z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS wynika, że polskim konsumentom często zdarza się pomylić piwo bezalkoholowe z jego alkoholowym odpowiednikiem. Co trzec...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.04.2025 / 10:12
StoryEditor
Polacy oszczędzają na świątecznych zakupach. Co czwarty nie zamierza wydać ani grosza na alkohol
W tym roku 24 proc. rodaków nie zamierza nic wydać na alkohol w ramach organizacji świąt wielkanocnych (pixabay)

Dla handlu okres przedświąteczny jest jednym z najważniejszych w roku, po letnich pikach. W tym roku jednak 24 proc. Polaków w ogóle nie uwzględnia alkoholu w swoich wielkanocnych wydatkach, który do tej pory miał znaczącą pozycję w koszyku zakupowym.

Jak pokazuje raport pt. „Świąteczne wydatki Polaków. Wielkanoc 2025”, autorstwa UCE RESEARCH i Shopfully (dawniej Grupa Offerista), w tym roku 24 proc. rodaków nie zamier...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 06:49