07.07.2022 / 10:50
StoryEditor

Webinar WH Fokus: Franczyza w handlu przyciąga obcokrajowców. Obejrzyj nagranie!

Na zdj. sklep sieci Żabka w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Własny biznes w Polsce - współpraca franczyzowej sieci sklepów z obcokrajowcami, to tytuł webinara, który odbył w się w czerwcu br. w ramach programu WH Fokus Wydawnictwa Gospodarczego. Gościliśmy na antenie Damiana Rybaka, Dyrektora Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców sieci Żabka i Julię Arustamovą, franczyzobiorczyni z Ukrainy prowadzącą sklep w ramach tej sieci w Warszawie.

Goście programu odpowiedzieli m.in. na pytania od czego zacząć własny biznes w Polsce osobom pochodzącym spoza naszego kraju, jakie możliwości daje działanie w ramach sieci franczyzowej oraz jakie są prawa i obowiązki franczyzobiorcy. 

Obejrzyj nagranie z webinarium!

Prelegenci wypowiedzieli się też na temat praktycznych aspektów prowadzenia własnego sklepu w ramach sieci franczyzowej.

Julia Arustamova, prowadząca sklep Żabka w Warszawie podzieliła się swoim doświadczeniem. O franczyzie sklepu spożywczego zaczęła myśleć w momencie, gdy znalazła się w Polsce i musiała sama się utrzymać. Jak podkreśliła, inwestycja we własny sklep – w przypadku sieci Żabka – była stosunkowo niewielka. Na start wystarczyło 5 tys. zł.

– Prowadzę sklep w wynajętym lokalu, tych pieniędzy wystarczyło na pełne zatowarowanie placówki. Więcej nic nie musiałam dokładać – powiedziała Julia Arustamova.

Damian Rybak, Dyrektor Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców sieci Żabka zaznaczył z kolei, że franczyza w handlu przyciąga osoby przedsiębiorcze. Spóła ma dużą grupę aplikujących kandydatów, łącznie nawet do kilkudziesięciu tysięcy rocznie. 

W ocenie naszego rozmówcy, w porównaniu do innych branż takich jak np. hotelarstwo czy gastronomia handel detaliczny w branży spożywczej jest bezpieczną przystanią. 

– W tym roku otworzymy kilkaset kolejnych sklepów, w tym we współpracy z obcokrajowcami – zapowiedział Damian Rybak, dyrektor rozwoju i wsparcia franczyzobiorców sieci Żabka. 

Obecnie pod szyldem Żabka działa kilkudziesięciu franczyzobiorców - obcokrajowców, a zainteresowanie współpracą z siecią rośnie.

Wśród cudzoziemców franczyzobiorców są osoby pochodzące z Ukrainy, Włoch, Francji, Czech, Białorusi, Kazachstanu czy Armenii.

Żabka jest jedną z najpopularniejszych franczyzowych sieci sklepów w Polsce. W 2021 roku przychody franczyzobiorców Żabki ze sprzedaży towarów do ostatecznego klienta wyniosły ponad 14 mld zł. Firma ma umowy z ponad 7,2 tys. drobnych przedsiębiorców, którzy prowadzą ponad 8300 sklepów.

Rocznie sklepy tej sieci odwiedza około 3 mln klientów, a potencjał do wzrostu jest spory, ponieważ 15 mln Polaków do najbliższego sklepu Żabka ma zaledwie 500 metrów. Tylko w 2021 roku do sieci dołączyło 1100 sklepów, a firma chce utrzymać to tempo rozwoju.
 

21.04.2024 / 15:03
StoryEditor
Producentów i dystrybutorów soków oraz dżemów czeka duża zmiana. Teraz nie będą mogli już nic ukryć przed konsumentami
napoje, soki, produkcja
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące miodu, soków i dżemów. Do tej pory mieszanki miodowe musiały zawierać na etykietach jedynie informację, czy miód pochodzi z UE. To się wkrótce zmieni. Ta zmiana dotknie także producentów soków i dżemów.

W przyszłości producenci i dystrybutorzy będą musieli informować na etykiecie, jaką część miodu każdy kraj stanowi w mieszance. Kraje UE mogą jednak zdecydować, że należy zgłosi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.04.2024 / 19:56
StoryEditor
Erli poprawia wyniki. Czy ta firma ma szanse stać się drugą platformą e-commerce w Polsce?
Dobre wyniki finansowe Erli za 2023 r., to w dużej mierze zasługa uruchomionej przez firmę aplikacji zakupowej (fot. materiały prasowe)
Erli chwali się rekordowymi wynikami za 2023 r. Firma zamknęła go z łączną liczbą transakcji przekraczającą 3,6 mln o wartości blisko 740 mln zł, co oznacza wzrosty o odpowiednio 133 i 60 proc. proc. rdr. Erli znacząco – o 130 proc. – poprawiło też przychody netto, które wzrosły do 91 mln zł. Prezes firmy Adam Ciesielczyk zdradza, że cele Erli na rok bieżący są jeszcze bardziej ambitne.

Lepsze wyniki finansowe Erli szły w parze ze wzrostem liczby sprzedawców działających na platformie – zwiększyła się ona z 14 tys. na koniec roku 2022 do 22 tys. na koniec roku ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. maj 2024 14:57