02.01.2022 / 16:34
StoryEditor

Handel podwyższył marże niemal dwukrotnie. Sektor korzysta na inflacji i dodatkowo ją podbija

Wysoka inflacja to dla handlu dobra okazja do podwyższenia marż (fot. Shutterstock)
Średnia marża w handlu wzrosła z 2,3 proc. przed pandemią do 4 proc. w 2021 r. - czytamy na wyborcza.biz. Branża wykorzystała otoczenie gospodarcze, w tym zwłaszcza rosnącą w niepokojącym tempie inflację, do podwyższenia zysków. Uderza to w producentów, jak również w konsumentów.

Jak zauważa cytowany przez wyborcza.biz dr Maciej Grodzicki z Uniwersytetu Jagiellońskiego, wyższe marże w handlu to dodatkowy element podbijający i tak już wysoką inflację w Po...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.04.2024 / 17:42
StoryEditor
Właściciele sklepów się buntują! Nie chcą już płacić bankom za usługę cash back
Właściciele sklepów w Niemczech oburzają się, że oferując usługę cash back przejmują część zadań banków, za które te jeszcze pobierają od nich opłaty (fot. Shutterstick)
Możliwość wypłaty gotówki podczas robienia zakupów, czyli tzw. cash back, to jedna z usług dodatkowych świadczonych przez sklepy. Z jej tytułu banki pobierają jednak od detalistów opłaty, które – przynajmniej w Niemczech – zaczynają środowisko handlowe oburzać. Dlaczego?

Niemieckie Stowarzyszenie Detalistów (HDE) wezwało banki do zniesienia opłat pobieranych za wypłaty gotówki w sklepach – informuje portal lebensmittelpraxis.de.

Sklep j...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.04.2024 / 14:55
StoryEditor
Polska sprzeda w tym roku za granicę żywność za ponad 250 mld zł? Może się udać, ale tempo wzrostu spowolni
Polska może w 2024 roku przebić barierę 250 mld złotych w eksporcie produktów spożywczych (Fot. Pixabay.com)
Pomimo umocnienia się złotego, a co za tym idzie gorszych okoliczności eksportowych, wartość sprzedanych za granicę polskich produktów spożywczych po raz kolejny ma być rekordowa i przekroczyć w tym roku barierę 250 mld zł.

O sprawie pisze portal gazetaprawna.pl, który zaznacza, że w otoczeniu gospodarczym wciąż utrzymuje się kilka czynników, które mogą znacząco zaszkodzić polskiemu eksportowi prod...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. maj 2024 18:26