14.04.2023 / 15:08
StoryEditor

Inflacja w marcu jednak nieco niższa niż w szybkim szacunku GUS. A co działo się z cenami żywności?

Drożeje praktycznie wszystko, ale w przypadku niektórych produktów wzrosty cen są zdecydowanie wyższe (fot. Shutterstock)
Inflacja konsumencka wyniosła w marcu 16,1 proc. w ujęciu rocznym - podał w piątek Główny Urząd Statystyczny. To o 0,1 punktu procentowego mniej niż wynikało z opublikowanego wcześniej przez urząd tzw. szybkiego szacunku. Jednak jest to odczyt bardziej pesymistyczny od tego, czego spodziewali się ekonomiści (mediana pierwotnych prognoz wynosiła 15,8 proc.).

GUS podał, że w marcu w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku ceny towarów podskoczyły o 17,1 proc., a usług o 13,3 proc. Z kolei w porównaniu do poprzedniego miesi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.11.2025 / 16:26
StoryEditor
Właściciel Sinsay i Reserved pozyskuje wielomiliardowe finansowanie. Co oznacza to dla dostawców i logistyki?
Sklep Sinsay w ukraińskim Lwowie (fot. AS project/Shutterstock)

Grupa LPP podpisała umowy kredytowe z międzynarodowym konsorcjum banków, zapewniając sobie dostęp do wielomiliardowych środków na rozwój i stabilizację działalności. Jednocześnie wdraża rozszerzony model finansowania dla dostawców, który ma usprawnić przepływy płatnicze. Jakie znaczenie mają te decyzje i jak mogą wpłynąć na funkcjonowanie rynku w najbliższych latach?

Grupa LPP zawarła z konsorcjum międzynarodowych instytucji finansowych umowę kredytową obejmującą kredyt inwestycyjny do 505 mln euro oraz kredyt odnawialny do 2,8 mld zł. Wśród...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.11.2025 / 14:19
StoryEditor
Dino otworzyło 3000. sklep! Polska sieć szybko goni Biedronkę
Dino ma już 3000 sklepów (fot. Dino, Shutterstock)

Stało się to, co już od wielu miesięcy wydawało się bardzo prawdopodobne - Dino przed końcem roku zdołało przekroczyć symboliczną granicę 3 tys. sklepów. Firma z Krotoszyna nadal uruchamia nowe placówki w imponującym tempie. Kiedy może dojść do "mijanki" na szczycie z Biedronką?

Barierę 1 tys. placówek Dino pokonało w 2019 r. Z kolei granicę 2 tys. sklepów polskiej firmie udało się przebić w 2022 r. Na kolejne duże świętowanie, czyli uruchomienie skle...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. grudzień 2025 12:08