22.08.2023 / 11:50
StoryEditor

Sprzedaż detaliczna w lipcu wzrosła czy spadła? Co dalej z konsumentem? Czy sklepy najgorsze mają już za sobą?

W lipcu 2023 r. sprzedaż detaliczna w cenach stałych była niższa niż przed rokiem o 4 proc., wobec wzrostu o 2 proc. w lipcu 2022 r. (fot. freestocks/Unsplash)
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, w lipcu 2023 r. sprzedaż detaliczna w cenach stałych była niższa niż przed rokiem o 4 proc., wobec wzrostu o 2 proc. w lipcu 2022 r. Natomiast w porównaniu z czerwcem 2023 r. notowano wzrost sprzedaży detalicznej o 1,9 proc. W okresie styczeń-lipiec 2023 r. sprzedaż zmalała r/r o 5,4 proc. (w 2022 r. wzrost o 8 proc.).

Według danych GUS, w lipcu 2023 r. największy spadek sprzedaży detalicznej w cenach stałych w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. utrzymał się w jednostkach z grupy „prasa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.04.2025 / 14:08
StoryEditor
Grupa Muszkieterów jak Dino? W tym roku sieć Intermarche chce zadebiutować z nowym formatem sklepów [TYLKO U NAS]
Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów, był gościem kongresu Retail Trends (fot. Wiadomoscihandlowe.pl)

Supermarkety Intermarche mają między 1,5 tys. a 2 tys. mkw. powierzchni. Sieć zakończyła właśnie prace nad nowym formatem, który będzie znacznie mniejszy i pozwoli jej wejść do miejsc, które do tej pory nie spełniały lokalowych wymogów Grupy.

Sieć Intermarche sporo waży w Grupie Muszkieterów w Polsce - generuje 60 proc. jej obrotów. Wraz z całym polskim oddziałem przeszła głęboką restrukturyzację i teraz - po wyjściu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.04.2025 / 18:49
StoryEditor
Carrefour sygnalizuje w Polsce odwrócenie trendu w przypadku sprzedaży. Jak to się udało? Czy sieć nadal zamyka sklepy na naszym rynku?
Na zdj. sklep sieci Carrefour w Hiszpanii (fot. nito/Shutterstock)

Na koniec pierwszego kwartału 2025 r. działało w Polsce 777 sklepów pod szyldem Carrefoura. Dla porównania, rok 2024 firma zakończyła z 783 sklepami w Polsce, a jeszcze kilka lat temu było ich niemal tysiąc. Zmniejszeniu liczby sklepów towarzyszył spadek sprzedaży.

Analizując wyniki Carrefoura w Polsce za pierwszy kwartał 2025 r. warto zwrócić uwagę na bazę porównawczą. Rok temu Wielkanoc przypadła na 31 marca i 1 kwietnia, a więc zakupy ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 03:35