15.09.2023 / 12:21
StoryEditor

Kradzieże "zamykają" sklepy stacjonarne. Czy nowe przepisy wzmocnią ten trend w Polsce?

Firma analityczna McKinsey nie pozostawia złudzeń. Wskaźnik rezygnacji pracowników handlu detalicznego w 2022 r. był o ponad 70 proc. wyższy niż w innych branżach w USA. Dodatkowo według danych Korn Ferry przed 2020 r. rotacja pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze godzin – którzy stanowią większość siły roboczej w sklepach – oscylowała wokół 75 proc. Od tego czasu wskaźnik wzrósł do 95 proc., co doprowadziło do niedoboru personelu w sklepach.

Skąd się bierze odpływ pracowników z jednej z największych branż w USA? Przecież jeszcze dziś nawet osiem milionów mieszkańców Stanów Zjednoczonych pracuje w sklepach. Niskie pł...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.06.2025 / 15:21
StoryEditor
Konkurent Ikei i Jyska wprowadza innowacyjny koncept sklepu, który ma podbić galerie i parki handlowe
Sieć Agata stworzyła nowy format sklepów. Są mniejsze od dotychczasowych  i mają pozwolić sieci wejść do galerii oraz parków handlowych (fot. materiały prasowe)

Sieć Agata obejmująca dotąd wielkopowierzchniowe sklepy z meblami oraz artykułami wyposażenia wnętrz, nastawia się na ekspansję w galeriach i parkach handlowych. Chce jej dokonać za pośrednictwem nowego, mniejszego formatu sklepów. Wiemy kiedy i gdzie zostanie otwarta pierwsza Agata w wersji mini.

Sieć Agata stworzyła nowy format sklepu. Ma jej on pozwolić na dynamiczną ekspansję w kolejnych miejscowościach, do których Agata chce wejść, otwierając placówki w znajdujący...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.06.2025 / 09:53
StoryEditor
Ceny kawy w sklepach wystrzeliły w kosmos. Wzrost nawet o 25 procent! [RAPORT]
Ceny kawy w sklepach wystrzelił. Wzrost o 25 procent (fot. Shutterstock)

Kawa mielona w sklepach zdrożała o ponad 25 proc. Drastycznie rosną też ceny kawy rozpuszczalnej. Czy w najbliższym czasie ceny spadną czy dalej będą rosnąć?

W artykule przeczytasz:

  • O ile rosły ceny kawy w ostatnich miesiącach?
  • Jakie są przyczyny wzrostu ceny kawy?
  • Rosnący popyt podbija ceny kawy?
  • Czy do drożejącej kawy musimy się przyzwyczaić?

O ile wzrosły ceny kawy w sklepach w ostatnich miesiącach?

Z analizy Grupy BLIX i Hiper-Com Poland, opartej na danych UCE Research i Uniwersytetu WSB Merito wynika, że w maju 2025 r. kawa mielona zdrożała w sklepach o 25,1 proc. (rok do roku). Natomiast cena kawy rozpuszczalnej wzrosła o 20,3 proc.

W poprzednich miesiącach kawa też drożała, ale ta dynamika była mniejsza. W kwietniu wzrost cen kawy wynosił odpowiednio 16,6 proc. i 11,9 proc. Z kolei w marcu – 14,8 proc. i 12,2 proc., w lutym – 7,3 proc. i 5,7 proc., a w styczniu – 14,7 proc. i 13,1 proc. rdr.  

To także Cię zainteresuje: Rewolucja w zakupach korzystna dla Żabki. Sygnał alarmowy dla dyskontów [RAPORT]

Natomiast w całym 2024 roku kawa mielona podrożała średnio o 5,4 proc., a rozpuszczalna – o 1 proc. w porównaniu do 2023 roku. 

– Polscy kawosze konkurują z Chińczykami jako klienci i właśnie to dostrzegają w swoich portfelach – uważa dr Marek Szymański

Jakie są przyczyny tak znacznego wzrostu ceny kawy w sklepach?

Piotr Biela, współautor analizy z Grupy BLIX wskazuje, że ze tak znacznym wzrostem cen kawy w sklepach stoją dwa czynniki. Pierwszy z nich to zaburzenia podaży na globalnym rynku.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 73% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2025 06:03