14.02.2022 / 11:26
StoryEditor

Mediana zarobków pracowników handlu i usług to ponad 3 tys. zł brutto. Wyraźna luka płacowa między mężczyznami i kobietami

Pracownica sklepu sieci Biedronka (materiały prasowe)
Z nowych danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w październiku 2020 roku mediana wynagrodzeń pracowników handlu i usług wyniosła w przypadku kobiet ok. 3 tys. zł i nieco więcej w przypadku mężczyzn. Luka płacowa wyniosła ponad 10 proc.

GUS zawarł wyliczenia w swojej publikacji „Struktura wynagrodzeń według zawodów w październiku 2020 r.”. Mediana wynagrodzeń to tzw. wynagrodzenie środkowe. Dzieli ona osoby pob...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.09.2024 / 12:06
StoryEditor
Przetasowania w sojuszu zakupowym Biedronki. Epic Partners zostanie wzmocniony przez Auchan i Intermarche!
Sklep sieci Biedronka (fot. ArDanMe/Shutterstock)

Międzynarodowa grupa zakupowa Epic Partners, w skład której wchodzi m.in. Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, traci jednego członka. Za to zyskała kilku innych, silnych sojuszników. Jak obecnie wygląda skład grupy?

W Epic Partners doszło do kilku zmian. Grupę opuszcza Systeme U - duży, francuski operator sieci detalistycznej Super U. Drogi Epic i Systeme U rozchodzą się zaledwie po dwóc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.10.2024 / 08:35
StoryEditor
Kluczowe trendy na rynku FMCG w 2025 r. wg. NielsenIQ. Co druga osoba będzie częściej chodzić do dyskontów!
Polacy twierdzą, że częściej będą chodzić na zakupy do dyskontów (fot. Magda Wygralak/Shutterstock)

Z najnowszego raportu NielsenIQ wynika, że rosnące ceny żywności pozostają największym zmartwieniem dla większości polskich konsumentów. Twierdzi tak co trzeci ankietowany (35 proc.), w porównaniu z 41 proc. w ubiegłym roku. Jednocześnie aż 44 proc. respondentów zapowiada, że będzie częściej robić zakupy w sklepach dyskontowych. To świetne informacje dla Biedronki, Lidla, Netto i Aldiego, poniekąd także dla Dino, ale złe dla reszty rynku.

Autorzy badania podkreślają, że w Polsce widać oznaki rosnącego zaufania i odporności konsumentów - i to pomimo faktu, że nadal rosną koszty życia. Obecnie 18 proc. polskich kon...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08. październik 2024 23:44