07.07.2023 / 18:29
StoryEditor

NAPOJE ENERGETYCZNE OD LAT 18. Największe sieci handlowe za, a nawet przeciw ograniczeniu sprzedaży i reklamy napojów z kofeiną i tauryną

Napoje energetyzujące (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Renata Juszkiewicz, prezes zarządu Polskiej Organizacji handlu i Dystrybucji wskazuje, że cel prozdrowotny przyświecający autorom poselskiego projektu ustawy wprowadzającej ograniczenia sprzedaży i reklamy napojów energetycznych wpisuje się w politykę sieci handlowych będących członkami POHiD. Szefowa organizacji wskazuje, że poważne kontrowersje budzi jedynie sam sposób osiągnięcia celu.

Renata Juszkiewicz, podkreśla w stanowisku, że sieci handlowe „zrzeszone w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji są od lat liderem transformacji żywieniowej, kształtującym p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.11.2025 / 19:34
StoryEditor
Ważą się losy podwyżki tzw. podatku cukrowego. Branża napojowa wstrzymuje oddech
Wg szacunków wyższy ”podatek cukrowy” spowoduje wzrost cen napojów o 9 do blisko 20 proc. w zależności od kategorii (fot. Shutterstock)

5 listopada w Sejmie odbyło się pierwsze czytanie projektu zmiany ustawy o zdrowiu publicznym. Dokument ten jest ważny dla branży napojowej, ale też dla konsumentów, ponieważ zakłada podniesienie tzw. podatku cukrowego, który w Polsce jak na razie obejmuje wyłącznie napoje. Partie opozycyjne mówią tej podwyżce stanowcze "nie".

Prawo i Sprawiedliwość (PiS) oraz Konfederacja stanowczo sprzeciwiły się rządowemu projektowi zaostrzenia przepisów dotyczących opłaty cukrowej, domagając się jego odrzucenia...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.11.2025 / 12:29
StoryEditor
Branża spirytusowa komentuje propozycje zmian w projektach dotyczących sprzedaży alkoholu. Jedno z nich popiera, ale…
Karol Stec (fot. materiały prasowe)

Branża napojów spirytusowych podkreśla, że z niepokojem obserwuje kierunek debaty dotyczącej regulacji sprzedaży i promocji napojów alkoholowych. Uważa, że temat nie powinien być przedmiotem politycznych sporów, a dialogiem o tym, jak walczyć z nadmiernym spożyciem. Co ciekawe, branża popiera część rozwiązań, ale głównie tych uderzających w rynek piwa.

Przedstawiciele producentów podkreślają, że konsumpcja alkoholu w Polsce na jednego mieszkańca spada. W 2024 r. statystyczny Polak spożył 8,8 l 100 proc. alkoholu, czyli o 1 lit...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08. listopad 2025 15:06