11.07.2022 / 08:13
StoryEditor

Niemal wszystkie produkty spożywcze w sklepach drożeją dwucyfrowo. Niektóre ceny rosną o połowę [BADANIE]

Niebawem ceny w sklepach powoli zacznie stabilizować gasnący popyt (fot. Shutterstock)
Masło podrożało w rok o 48 proc., mięso o 30,5 proc., używki o 24,6 proc., owoce o 23,6 proc., a napoje o 18,1 proc. - wynika z najnowszego badania UCE Research i Wyższych Szkół Bankowych, w ramach którego przeanalizowano czerwcowe oferty 50 popularnych artykułów w blisko 40 tys. sklepach należących do 63 sieci handlowych. Ceny wzrosły we wszystkich monitorowanych kategoriach poza pieczywem (9 proc.).

– W czerwcowym odczycie inflacji widać już oddziaływanie wojny w Ukrainie. Efekty te materializują się głównie poprzez wysokie ceny nośników energii i zwiększenie awersji do ryz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

wiadomoscihandlowe.pl
08.12.2025 / 14:05
StoryEditor
Te sieci zadebiutowały w Polsce w 2025 roku. Arabskie kosmetyki, odzież z odzysku i Chińczycy, którzy próbują ponownie
Litewska firma MV Group rusza w Polsce z budową sieci sklepów z alkoholem premium pod marką Bottlery (fot. Mv Group)

Choć mijający rok nie przyniósł wielkich debiutów na polskim rynku handlowym, wejście kilku graczy z pewnością zasługuje na uwagę. Który z nich waszym zdaniem był najistotniejszy?

Zaprezentowana kolejność jest przypadkowa, ale postanowiliśmy wybrać najciekawsze naszym zdaniem debiuty na polskim rynku handlowym w 2025 roku. Dla niektórych graczy to kole...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.12.2025 / 16:59
StoryEditor
Siedem sieci franczyzowych, jedna aplikacja. Eurocash tworzy zintegrowaną gigaapkę
Eurocash chce, żeby wszystkie organizowane przez Grupę sieci franczyzowe miały jedną aplikację zakupową (fot. Shutterstock)

Grupa Eurocash w ramach strategii na lata 2026-2027 chce połączyć w jeden zintegrowany ekosystem wszystkie prowadzone przez siebie sieci franczyzowe, tj. Abc, Delikatesy Centrum, Duży Ben, Euro Sklep, Gama, Groszek i Lewiatan. Mają one mieć jednego operatora, jednolite standardy, politykę cenową i narzędzia. Kluczowym z tych narzędzi będzie aplikacja zakupowa.

Nowa strategia Grupy Eurocash zakłada transformację z hurtownika w operatora sieci franczyzowych. W ramach tej transformacji Eurocash kładzie duży nacisk na cyfryzację, czyli wd...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. grudzień 2025 04:14