17.03.2022 / 10:36
StoryEditor

Uchodźcy z Ukrainy szukają zatrudnienia. Co oferuje im polski rynek pracy?

Firmy logistyczne chcą zwiększać zatrudnienie (Shutterstock)
W obliczu trwającej wojny w Ukrainie, na mocy ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy, polscy pracodawcy zatrudniający obywateli tego kraju zyskają nowe ułatwienia. O tym, w jakich obszarach polskiej gospodarki i w jakiej skali możliwe jest zatrudnianie obywateli Ukrainy – czytamy w „Tygodniku Gospodarczym PIE”.

W ubiegłych latach wiele niedoborów kadrowych na polskim rynku pracy uzupełniali Ukraińcy, którzy traktowali pracę w Polsce jako sposób na szybkie podreperowanie domowego budżet...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.04.2024 / 08:36
StoryEditor
Polacy piją coraz mniej piwa. Czy nadchodzący sezon spełni oczekiwania producentów?
Czy nadchodzący sezon piwny przełamie złą passę producentów? (fot. Sean Mullowney/Unsplash)
Nastroje producentów piwa nie należą do pozytywnych. Wynika to z postępującego z roku na rok spadku wolumenu sprzedaży złotego trunku. W zeszłym roku sprzedaż spadła o niemal 7 proc. w porównaniu do 2022 r. Do tego dochodzą podwyżki akcyzy i sukcesywny wzrost ogólnych kosztów prowadzenia działalności. Przed nami kluczowe dla branży miesiące letnie. Dla producentów będą one kolejnym, trudnym sprawdzianem.

Według danych firmy NielsenIQ oraz Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie, Polacy w 2023 roku kupili aż 400 milionów butelek i puszek piwa mniej niż w 202...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.05.2024 / 00:37
StoryEditor
Wejście Biedronki na Słowację oznacza większą presję na producentów i sieci detaliczne. Czy dyskonter przekona do siebie patriotycznego słowackiego konsumenta?
Ján Bilinský, prezes zarządu COOP Jednota Slovensko, fot. COOP Jednota Slovensko
Słowacki premier Robert Fico, komentując kilka tygodni temu wejście Biedronki na słowacki rynek oznajmił, że zwiększy to konkurencyjność na rynku, a tym samym jest to najlepszy sposób na obniżenie cen żywności. Do tych słów w wywiadzie dla dziennika „Prawda” odniósł się Ján Bilinský, prezes zarządu COOP Jednota Slovensko, sieci handlowej, która będzie jednym z największych konkurentów portugalskiego dyskontera.

Ján Bilinský wskazał, że spodziewa się, że Biedronka zawita na Słowację pod koniec tego roku lub na początku przyszłego. Co jego zdaniem w związku z tym zmieni się na ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. maj 2024 07:17