24.03.2020 / 14:52
StoryEditor

7 zasad higieny, które powinny obowiązywać klienta w sklepie

(Biedronka / Jeronimo Martins Polska)
Do sklepów nie powinny wybierać się osoby starsze, jako grupa najwyższego ryzyka oraz dzieci, które łatwo mogą rozwlekać chorobę. Po potrzebne produkty warto wybrać się w godzinach, w których jest najmniej klientów. W dzisiejszych czasach, warto zaopatrzyć się w większą ilość jedzenia i innych potrzebnych na bieżąco artykułów, by ograniczyć wizyty w sklepie. Podczas zakupów należy też zachować środki ostrożności - podaje topagrar.pl.

Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) oraz SANEPID wskazują na podstawowe zasady, jakie powinni zachować konsumenci podczas zakupów. Oto one:

1. Unikaj przeb...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) oraz SANEPID wskazują na podstawowe zasady, jakie powinni zachować konsumenci podczas zakupów. Oto one:

1. Unikaj przebywania w miejscach zatłoczonych, utrzymuj odstępy w kolejkach, najlepiej na około 1,5 m. Jeśli sklep jest niewielki, niech w środku nie przebywają więcej niż dwie osoby.

2. Pamiętaj o higienie kichania i kasłania, w szczególności przy pakowaniu żywności luzem, tj. pieczywa, orzechów i owoców.

3. Do pakowania żywności używaj jednorazowych rękawic foliowych oraz torebek. Niehigieniczne jest przebieranie i dotykanie produktów, które są przeznaczone do spożycia bez mycia i obróbki termicznej (np. pieczywo, bułki, suszone owoce).

4. W miarę możliwości kupuj pakowane owoce i warzywa, które będziesz spożywać bez obróbki termicznej.

5. Unikaj produktów wystawionych na ladach, bez żadnych osłon.

6. Jeśli możesz, płać kartą – gotówkę dotyka bardzo wiele osób i może się na niej przenieść wirus.

7. Po powrocie z zakupów dokładnie umyj ręce. Powtórz tę czynność, gdy rozpakujesz nabyte produkty i rozlokujesz je w szafkach.

17.07.2024 / 19:47
StoryEditor
Resort klimatu zapowiada obniżenie stawki opłaty produktowej dla opakowań w systemie kaucyjnym. Jakie będą nowe stawki?
Looking up woman holding two glass bottle with water
Ministerstwo Klimatu i Środowiska urealni stawki opłaty produktowej opakowań objętych systemem kaucyjnym, m.in obniżone zostaną stawki opakowań szklanych wielokrotnego użytku.

Jak poinformował resort klimatu "nowelizacja rozporządzenia ma na celu urealnienie stawek opłaty produktowej dla opakowań objętych systemem kaucyjnym przez uwzględnienie masy op...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Jak poinformował resort klimatu "nowelizacja rozporządzenia ma na celu urealnienie stawek opłaty produktowej dla opakowań objętych systemem kaucyjnym przez uwzględnienie masy opakowań przy określaniu wysokości opłaty.

W obowiązującej wersji rozporządzenia stawki zostały określone w równej wysokości dla każdego z rodzaju opakowań, w poszczególnych latach.

Zdaniem resortu klimatu "duża masa opakowań szklanych w porównaniu z masą butelek PET czy puszek o tej samej pojemności, i wynikająca z tego mała ich liczba przypadająca na 1 kg danego rodzaju opakowania powoduje, że stosowanie go może stać się mniej atrakcyjne dla wprowadzających, stąd potrzeba urealnienia wysokości tej opłaty."

Ministerstwo wyjaśnia, że przyjmując zasadę, iż zaśmieca ilość opakowań a nie ich masa niezbędne jest urealnienie wysokości opłaty dla opakowań znacznie cięższych w porównaniu z pozostałymi.

Przyjęto standardowe masy półlitrowych opakowań objętych systemem kaucyjnym:

1) butelka PET – 13 g,

2) puszka na napoje – 14 g,

3) szklana butelka – 315 g.

Tak więc na 1 kg opakowań przypadać będzie:

1) 77 sztuk butelek PET,

2) 71 sztuk puszek,

3) 3 sztuki butelek szklanych.

Ministerstwo klimatu i środowiska ocenia, "że ze względu na dużą dysproporcję w ilości opakowań szklanych przypadających na 1 kg masy opakowań objętych taką samą opłatą produktową, aktualna stawka może wpłynąć niekorzystnie na poziom użycia tego rodzaju opakowań."

W projekcie rozporządzenia zaproponowano obniżenie stawki opłaty produktowej dla opakowań szklanych wielokrotnego użytku do kwoty 0,01 zł za rok 2025, 0,05 zł z rok 2026 i 0,25 zł za rok 2027. (PAP)

 

16.07.2024 / 13:32
StoryEditor
Trwa dobra passa na polskim rynku nieruchomości handlowych. Popyt napędzają nowe marki, ruch klientów i dobre obroty
Galeria handlowa, centrum handlowe, klienci, ruch, schody ruchome
Jak wynika z podsumowania sytuacji w sektorze nieruchomości handlowych w Polsce, dokonanego przez międzynarodową agencję doradczą Cushman & Wakefield, w II kwartale bieżącego roku na rynek trafiło osiem nowych obiektów handlowych, a w budowie pozostaje ok. 400 tys. mkw. powierzchni. Dobrym rezultatom po stronie podaży towarzyszy niesłabnące zainteresowanie ze strony nowych marek, a także dobre wyniki sprzedaży detalicznej, odwiedzalności centrów handlowych i ich obrotów.

Duża aktywność developerów

W II kwartale 2024 roku deweloperzy oddali do użytku ok. 124 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej, która obejmowała osiem nowych inwest...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Duża aktywność developerów

W II kwartale 2024 roku deweloperzy oddali do użytku ok. 124 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej, która obejmowała osiem nowych inwestycji, trzy rozbudowy istniejących obiektów oraz dwie przebudowy.

– Okres pomiędzy kwietniem a czerwcem to niezwykle intensywny czas dla polskiego sektora nieruchomości handlowych. W II kwartale rynek wzbogacił się o parki handlowe otwarte w Jastrzębiu-Zdrowiu, Olsztynie, Świebodzinie, Tychach, Zawierciu i Zgorzelcu. Ponadto działalność rozpoczęła Galeria Starówka w Lesznie oraz Castorama w Białej Podlaskiej.

Dodatkowo w tym czasie zakończyła się rozbudowa Dekady w Grójcu oraz parku Nowa Górna w Łodzi. Z kolei przebudowie uległy trzy budynki po dawnym sklepie Tesco, których miejsce zajęły dwa parki handlowe i Leroy Merlin w Poznaniu. W rezultacie całkowita nowoczesna powierzchnia handlowa w Polsce sięga już 16,4 mln mkw., a do końca tego roku rynek prawdopodobnie powiększy się jeszcze o kolejne ok. 250 tys. mkw. – komentuje Ewelina Staruch, Senior Analyst, Cushman & Wakefield.

Jak wynika z danych Cushman & Wakefield, na koniec czerwca w budowie pozostawało ok. 400 tys. mkw. powierzchni, która zostanie oddana do użytku w latach 2024-2026. Z tego 300 tys. mkw. powierzchni w budowie przełoży się na 29 nowych obiektów, a pozostałe 100 tys. mkw. przypadnie na rozbudowy i przebudowy istniejących obiektów.

Obecnie prowadzone są rozbudowy dziewięciu budynków handlowych, m.in. obiektu Designer Outlet Kraków, parku Brama Pomorza w Chojnicach, czy też Galerii Hosso w Policach. Najwięcej powierzchni najmu będącej obecnie w budowie dostarczy Nowa Sukcesja w Łodzi (35 tys. mkw.), park handlowy Silwana w Gorzowie Wielkopolskim (26 tys. mkw.) i BIG Ostróda (25 tys. mkw.).

Trzy nowe brandy w Warszawie

W II kwartale roku polski rynek handlowy przywitał trzy nowe brandy, a wszystkie otwarcia miały miejsce w Warszawie. Debiutu doczekała się piekarnia Luca wywodząca się z Rumunii, która na swoją pierwszą lokalizację wybrała budynek Polna Corner. Ponadto w stolicy pojawił się nowy craft bar Veselka z Ukrainy debiutujący w Browarach Warszawskich, a w Fabryce Norblina otworzył się pierwszy sklep stacjonarny Answear.com.

– Dynamika sprzedaży detalicznej w II kwartale 2024 roku była dodatnia i według najnowszych danych opublikowanych przez GUS wyniosła 4,1 proc. r/r w kwietniu oraz 5,0 proc. r/r w maju. Dla porównania, II kwartał poprzedniego roku notował wysokie spadki sięgające -7,3 proc. r/r w kwietniu i -6,8 proc. r/r w maju. Ten pozytywny trend na pewno nie umknie uwadze marek konsumenckich i może skłonić je do bardziej śmiałych planów ekspansji o kolejne lokalizacje na mapie handlowej Polski – komentuje Ewelina Staruch.

Rośnie ruch w centrach i parkach handlowych

– Odwiedzalność w centrach i parkach handlowych pomiędzy kwietniem a czerwcem wyniosła średnio ok. 430 tys. klientów w przeliczeniu na jeden obiekt, co w porównaniu do 2023 stanowi 5-proc. wzrost liczby odwiedzających r/r, zaś zestawiając 2022 rok wzrost ten wyniósł 16 proc.. Najlepsze wskaźniki zmian odwiedzalności rok do roku odnotowały najmniejsze centra poniżej 20 tys. mkw. powierzchni najmu oraz te największe liczące ponad 60 tys. mkw. – komentuje Ewa Derlatka-Chilewicz.

W kwietniu 2024 średnie obroty najemców centrów handlowych sięgnęły 1084 PLN netto na mkw., a w maju przekroczyły 1050 PLN netto. Obroty w drugim kwartale 2024 roku były nominalnie średnio wyższe o 2 proc. w porównaniu do 2023 roku, a po uwzględnieniu inflacji realne średnie obroty odpowiadają zeszłorocznym poziomom. Podobnie jak w przypadku odwiedzalności najmniejsze i największe centra handlowe odnotowały najlepsze wyniki (roczne, realne wzrosty odpowiednio o 5 proc. i 2 proc.).

27. lipiec 2024 11:53