22.03.2024 / 10:17
StoryEditor

Auchan, Biedronka, Lidl? Która sieć handlowa najmocniej zainwestowała w ceny?

W tym roku nadal będziemy obserwowali niewielkie podwyżki cen w sieciach handlowych. Ich przyczyny będą podobne, jak w latach ubiegłych, ale skala znacznie niższa (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Wartość przeciętnego koszyka zakupowego w 14 badanych przez ASM Sales Force Agency sieciach handlowych w Polsce wzrosła o około 6,5 zł od stycznia do grudnia 2023 r., co stanowi wzrost o 2,4 proc. To przyrost znacznie niższy niż rok wcześniej, kiedy średnia wartość koszyka między styczniem a grudniem 2022 roku wzrosła o ponad 12 proc. – wynika z rocznego raportu ASM Sales Force Agency.

Najnowszy raport ASM Sales Force Agency pokazuje wpływ inflacji na politykę cenową w sieciach handlowych w ubiegłym roku. Tylko w trzech na 14 analizowanych sieci średnia cena k...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.10.2025 / 17:03
StoryEditor
Dania gotowe szykują się na wojnę! Trendy związane z militaryzacją i budową zapasów będą zmieniać rynek
Każde danie gotowe przygotowywane dla sieci Żabka przechodzi skrupulatną kontrolę m.in. wagową (fot. mat.pras.)

Rynek dań gotowych będzie się nadal dynamicznie rozwijał, a przyczynią się do tego nie tylko trendy związane z wygodą i szybkością przygotowania, ale także kwestie związane z zagrożeniami militarnymi i cywilizacyjnymi, które motywują klientów do budowania zapasów, a tym samym poczucia bezpieczeństwa. Dania gotowe z dłuższym okresem przydatności będą ważnym elementem tworzenia domowych spiżarni.

Rynek dań gotowych w Polsce, warty w 2024 roku około 3,5 mld zł, staje w obliczu rewolucji napędzanej globalną niestabilnością, nowymi nawykami konsumpcyjnymi oraz rosnącą potrz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.10.2025 / 12:36
StoryEditor
Telewizja Republika wchodzi w handel. Co będzie sprzedawać spółka Goryla?
Telewizja Republika założyła spółkę Goryla, która ma się zająć sprzedażą gadżetów z logo stacjji, takich jak kawa (fot. sklep Gazety Polskij)

elewizja Republika utworzyła spółkę pod intrygującą nazwą Goryla, która ma się zajmować głównie handlem detalicznym. Wiemy, kto jest wśród udziałowców nowego podmiotu oraz czym ma się on zajmować.

W połowie października do Krajowego Rejestry Sądowego została wpisana spółka Goryla - informuje portal wirtualnemedia.pl.

Kto stoi za nową spółką Telewizji Republika...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. listopad 2025 13:45