04.05.2024 / 14:18
StoryEditor

Auchan przejmuje sieć handlową. Detalista zainwestował 155 mln euro i ma zamiar wydać kolejne 100 mln

Sklep Auchan w Portugalii (Shutterstock)
Auchan Retail sfinalizował przejęcie 489 portugalskich sklepów należących do Grupo DIA. W sierpniu ub. roku spółki podały, że podpisały wstępną umowę, na mocy której DIA sprzeda 100 proc. udziałów w DIA Portugal Supermarkets. Kupującym jest Auchan Portugal.

Auchan kupił portugalską sieć sklepów spożywczych za 155 mln euro, ale kwota ta zostanie zmniejszona z powodu zadłużenia finansowego Grupy DIA. Szacuje się, że suma jaką otrzymają kontrahenci wyniesie około 72,7 mln euro.

Ponad 580 sklepów

W skład majątku portugalskiej Grupo DIA, poza sklepami własnymi i franczyzowymi działającymi pod markami Minipreço i MaisPerto, wchodzą trzy centra logistyczne oraz kontrakty, licencje i aktywa niezbędne do prowadzenia operacji.

Umowa pozwoli zwiększyć znacząco obecność Auchan w Portugalii. Liczba sklepów powiększy się ze 100 do 583. Ponadto francuska sieć będzie mieć 30 stacji benzynowych, cztery magazyny i sklep internetowy.

Inwestycje w rozwój i rebranding

Auchan rozważa inwestycję kolejnych 100 mln euro w rozwój i modernizację sklepów Minipreço. W komunikacie przesłanym przez Auchan podano, że na razie marki będą działać równolegle, a rebranding i połączenie systemów firm nastąpi stopniowo. Francuski detalista chce zlikwidować markę Minipreço.

Dzięki transakcji Auchan stanie się czwartym co do wielkości detalistą spożywczym w Portugalii. Obie sieci będą miały około 7 proc. rynku, dzięki czemu zrównają się z Intermarche i hiszpańskim Mercadoną.

01.12.2025 / 11:53
StoryEditor
W tej kategorii dyskonty rozbijają bank. Marki producenckie bez szans!
Grzegorz MechGrzegorz Mech
65 proc. - za taką część wolumenu sprzedaży mrożonych warzyw i owoców odpowiadają dyskonty (fot. Shutterstock)

Ludowa mądrość głosi: "Co lato uzbiera, to zima pożera". Można nieco żartobliwie powiedzieć, że w przypadku owoców i warzyw niekoniecznie "pożera", raczej mrozi i pozwala konsumentom cieszyć się ich smakiem w okresie zimowym.

Rynek mrożonych owoców i warzyw w okresie styczeń–sierpień 2025, rozumiany jako zakupy polskich gospodarstw domowych, był wart blisko 730 mln zł. W analizowanym okresie produkt...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.11.2025 / 23:15
StoryEditor
Powstała Grupa Maspo! Mega fuzja na polskim rynku FMCG łączy dwie hurtownie i dwie sieci franczyzowe
Paweł Wójciak, prezes Grupy Maspo

Firmy Mastermedia i Spiżarnia sfinalizowały fuzję, którą zainicjowały w maju 2025 r. Właściciele dwóch największych w Polsce firm zajmujących się hurtową dystrybucją żywności na rynki zagraniczne – ogłosili właśnie połączenie swoich organizacji tworzac Grupę Maspo o obrotach mocno przekraczających 2 mld zł.

Powstał Polski globalny dystrybutor artykułów FMCG

Mastermedia i Spiżarnia podpisały 25 listopada br. umowę finalizującą proces integracji obu podmiotów, otwierając tym samy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. grudzień 2025 05:42