18.09.2024 / 12:14
StoryEditor

Banki zapowiadają sektorową pomoc dla przedsiębiorców z terenów powodziowych

(fot. Grupa Muszkieterów)

Banki potwierdziły w trakcie wtorkowego Forum Liderów Banków Spółdzielczych przygotowanie “wspólnego sektorowego podejścia” wobec kredytobiorców - firm oraz osób fizycznych, które ucierpiały w wyniku powodzi. Pod uwagę brane jest m.in. moratorium i odroczenia w spłacie kredytów.

- Uruchomiliśmy doraźną pomoc w ramach sektora bankowości spółdzielczej. Są prowadzone odpowiednie zbiórki. W tej sprawie ukaże się stosowny komunikat obu izb: Związku Banków Polskich oraz Krajowego Związku Banków Spółdzielczych – potwierdził dr Tadeusz Białek, prezes Prezes Związku Banków Polskich, w rozmowie z portalem Bank.pl.

 

Doraźna pomoc oraz moratoria kredytowe dla poszkodowanych przez klęskę żywiołową

Jak podkreślił Białek, obecnie chodzi przede wszystkim o działania nakierowane na bieżącą pomoc dla osób poszkodowanych. Prezes ZBP przedstawił również wstępne propozycje działań, omawianych przez banki. 

Rozwiązania te mają obejmować kredytobiorców - zarówno firmy, jak i osoby fizyczne. Wśród rozwiązań brane są pod uwagę moratoria (na zasadzie wakacji pozaustawowych) i odroczenia w spłacie kredytów.

Tadeusz Białek zaznaczył, że w obliczu trwającej klęski żywiołowej chodzi o “podjęcie jednolitego frontu pomocy i środowiskowe skoordynowanie działań” - podobnie, jak miało to miejsce w przypadku moratorium w trakcie pandemii Covid-19. Wówczas rozwiązanie przygotowane w ramach ZBP “zadziałało wyjątkowo skutecznie” - przypomniał prezes, podkreślając, że z moratorium covidowego skorzystało blisko 1,2 mln przedsiębiorstw i osób fizycznych.

Prezes ZBP zaznaczył również, że przygotowywana pomoc dotyczyć będzie powiatów dotkniętych powodzią i osób, które tej pomocy potrzebują.

 

Banki chcą przywrócić dostęp do bankomatów i bankowości zdalnej w rejonie powodzi

Zarząd Związku Banków Polskich poinformował, że pomoc dla powodzian prowadzona jest obecnie przez banki oraz ich pracowników na terenie całego kraju.

“W wielu bankach komercyjnych i spółdzielczych prowadzone są zbiórki pieniędzy oraz artykułów pierwszej potrzeby. Robimy wszystko, aby jak najszybciej zapewnić naszym klientom dostęp do placówek na terenach powodziowych oraz zapewnić dostęp do gotówki poprzez sieć bankomatów własnych i sieci partnerskich. Jednocześnie staramy się podejmować działania mające na celu ułatwić naszym klientom dostęp do bankowości zdalnej. Musimy to jednak robić z zachowaniem wszelkich procedur bezpieczeństwa, mając jednocześnie świadomość, że wiele osób które straciły często majątek życie straciło również wszelkie dokumenty. Ponadto przygotowywane są specjalne działania związane z uruchomieniem kredytów klęskowych” - podkreślono w komunikacie zarządu ZBP.

“W tej trudniej sytuacji nie pozostawimy naszych klientów bez opieki. Dziękujemy naszym pracownikom z całej Polski za wszelkie inicjatywy pomocowe dyktowane odruchem serca. Pozostajemy w kontakcie z pracownikami banków na  terenach objętych powodzią (...). Podobnie jak w wypadku pomocy klientom i firmom podczas epidemii Covid-19 i innych zdarzeń losowych, banki przygotują programy mające na celu wsparcie klientów” - zapowiedział zarząd Związku Banków Polskich.

 

18.04.2025 / 10:12
StoryEditor
Polacy oszczędzają na świątecznych zakupach. Co czwarty nie zamierza wydać ani grosza na alkohol
W tym roku 24 proc. rodaków nie zamierza nic wydać na alkohol w ramach organizacji świąt wielkanocnych (pixabay)

Dla handlu okres przedświąteczny jest jednym z najważniejszych w roku, po letnich pikach. W tym roku jednak 24 proc. Polaków w ogóle nie uwzględnia alkoholu w swoich wielkanocnych wydatkach, który do tej pory miał znaczącą pozycję w koszyku zakupowym.

Jak pokazuje raport pt. „Świąteczne wydatki Polaków. Wielkanoc 2025”, autorstwa UCE RESEARCH i Shopfully (dawniej Grupa Offerista), w tym roku 24 proc. rodaków nie zamier...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.04.2025 / 09:52
StoryEditor
Chiński gigant e-commerce chce uruchomić e-supermarket spożywczy. Wiemy gdzie prowadzi testy
Chińczycy chcą uruchomic e-sklep w WIelkiej Brytanii (fot. Shutterstock)

Chiński gigant e-commerce JD.com testowo uruchomił witrynę sklepu o nazwie Joybuy. To supermarket spożywczy z produktami największych marek.

Sklep sprzedaje pełen asortyment żywności suchej i mrożonej, artykułów dla dzieci, produktów gospodarstwa domowego, napojów, kosmetyków, produktów do higieny osobistej, zdrowia,...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 08:25