18.09.2024 / 12:14
StoryEditor

Banki zapowiadają sektorową pomoc dla przedsiębiorców z terenów powodziowych

(fot. Grupa Muszkieterów)

Banki potwierdziły w trakcie wtorkowego Forum Liderów Banków Spółdzielczych przygotowanie “wspólnego sektorowego podejścia” wobec kredytobiorców - firm oraz osób fizycznych, które ucierpiały w wyniku powodzi. Pod uwagę brane jest m.in. moratorium i odroczenia w spłacie kredytów.

- Uruchomiliśmy doraźną pomoc w ramach sektora bankowości spółdzielczej. Są prowadzone odpowiednie zbiórki. W tej sprawie ukaże się stosowny komunikat obu izb: Związku Banków Polskich oraz Krajowego Związku Banków Spółdzielczych – potwierdził dr Tadeusz Białek, prezes Prezes Związku Banków Polskich, w rozmowie z portalem Bank.pl.

 

Doraźna pomoc oraz moratoria kredytowe dla poszkodowanych przez klęskę żywiołową

Jak podkreślił Białek, obecnie chodzi przede wszystkim o działania nakierowane na bieżącą pomoc dla osób poszkodowanych. Prezes ZBP przedstawił również wstępne propozycje działań, omawianych przez banki. 

Rozwiązania te mają obejmować kredytobiorców - zarówno firmy, jak i osoby fizyczne. Wśród rozwiązań brane są pod uwagę moratoria (na zasadzie wakacji pozaustawowych) i odroczenia w spłacie kredytów.

Tadeusz Białek zaznaczył, że w obliczu trwającej klęski żywiołowej chodzi o “podjęcie jednolitego frontu pomocy i środowiskowe skoordynowanie działań” - podobnie, jak miało to miejsce w przypadku moratorium w trakcie pandemii Covid-19. Wówczas rozwiązanie przygotowane w ramach ZBP “zadziałało wyjątkowo skutecznie” - przypomniał prezes, podkreślając, że z moratorium covidowego skorzystało blisko 1,2 mln przedsiębiorstw i osób fizycznych.

Prezes ZBP zaznaczył również, że przygotowywana pomoc dotyczyć będzie powiatów dotkniętych powodzią i osób, które tej pomocy potrzebują.

 

Banki chcą przywrócić dostęp do bankomatów i bankowości zdalnej w rejonie powodzi

Zarząd Związku Banków Polskich poinformował, że pomoc dla powodzian prowadzona jest obecnie przez banki oraz ich pracowników na terenie całego kraju.

“W wielu bankach komercyjnych i spółdzielczych prowadzone są zbiórki pieniędzy oraz artykułów pierwszej potrzeby. Robimy wszystko, aby jak najszybciej zapewnić naszym klientom dostęp do placówek na terenach powodziowych oraz zapewnić dostęp do gotówki poprzez sieć bankomatów własnych i sieci partnerskich. Jednocześnie staramy się podejmować działania mające na celu ułatwić naszym klientom dostęp do bankowości zdalnej. Musimy to jednak robić z zachowaniem wszelkich procedur bezpieczeństwa, mając jednocześnie świadomość, że wiele osób które straciły często majątek życie straciło również wszelkie dokumenty. Ponadto przygotowywane są specjalne działania związane z uruchomieniem kredytów klęskowych” - podkreślono w komunikacie zarządu ZBP.

“W tej trudniej sytuacji nie pozostawimy naszych klientów bez opieki. Dziękujemy naszym pracownikom z całej Polski za wszelkie inicjatywy pomocowe dyktowane odruchem serca. Pozostajemy w kontakcie z pracownikami banków na  terenach objętych powodzią (...). Podobnie jak w wypadku pomocy klientom i firmom podczas epidemii Covid-19 i innych zdarzeń losowych, banki przygotują programy mające na celu wsparcie klientów” - zapowiedział zarząd Związku Banków Polskich.

 

02.09.2025 / 14:40
StoryEditor
InPost domaga się 100 mln zł od Allegro! Sprawę rozstrzygnie sąd arbitrażowy [AKTUALIZACJA]
Rafał Brzoska, prezes firmy InPost (mat. prasowe)

InPost zetrze się z Allegro w sądzie arbitrażowym. Właściciel największej sieci automatów paczkowych w Polsce naliczył ok. 100 mln zł kary liderowi rynku e-commerce w Polsce, jednak ten jej nie zapłacił.

- Naliczyliśmy 100 mln zł kary (za utrudnianie wyboru form dostawy - red.). Allegro tej kary nie zapłaciło, więc zgodnie ze ścieżką umowną poszliśmy do sądu arbitrażowego, któ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.09.2025 / 09:38
StoryEditor
Producent Milki trafi do sądu. Mondelez pozwany za wprowadzanie klientów w błąd
Producent Milki trafi do sądu. Mondelez pozwany za wprowadzanie klientów w błąd (fot. Facebook.com/Milka)

Mondelez, koncern znany m.in. z produkcji czekolad Milka trafi do sądu. Został pozwany za wprowadzanie w błąd klientów, którzy kupowali czekoladę Milka. Jak tłumaczy się spółka?

W artykule przeczytasz:

  • Downsizing żywności w wykonaniu Mondelez – Milka zmniejszyła się o 10 gram
  • Stowarzyszenia Konsumentów składa skargę na Mondelez za wprowadzanie klientów w błąd
  • Jak się tłumaczy Mondelez z downsizingu?
  • Producenci będą mieli obowiązek informowania o downsizingu żywności?
  • 80 proc. Polaków spotkała się z downsizingiem produktów
  • Dowsinzig masła, dżemów, a nawet chleba

– Niemieckie Stowarzyszenie Konsumentów pozywa Mondelez za wprowadzające w błąd opakowania czekolady Milka. Jej zawartość maleje, ale ceny rosną – donosi portal retaildtail.eu.

Downsizing żywności w wykonaniu Mondelez – Milka zmniejszyła się o 10 gram

Organizacja konsumencka oskarża Mondelez o to, że niektóre tabliczki czekolady Milka w ostatnim czasie zmieniły swoją gramaturę. Tabliczka nie ma już 100 gram, ale 90. Oczywiście producent nie „chwalił się” tym zabiegiem.

Jak wskazuje Stowarzyszenie Konsumentów z Hamburga, samo opakowanie i wygląd pozostały identyczne, a sama tabliczka stała się cieńsza o około milimetr. Co więcej, tuż przed tym zabiegiem downsizingu, znacznie wzrosły ceny detaliczne.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. wrzesień 2025 03:59