07.03.2024 / 15:30
StoryEditor

Biedronka na Słowacji będzie Biedronką. Dlaczego sieć nie zdecydowała się na zmianę nazwy?

Luis Araujo, dyrektor generalny Biedronki
Sieć Biedronka pod koniec 2024 roku otworzy swoje pierwsze sklepy na Słowacji – potwierdził w czwartek, 7 marca 2024 roku Luis Araujo, CEO Biedronki. Firma wybrała tę nazwę ze względu na dużą rozpoznawalność marki u naszych południowych sąsiadów.

Biedronka czyli Lienka

Biedronka czy Lienka, takie nazwy nowej sieci handlowej, która lada moment zadebiutuje na Słowacji były nie tylko typowane przez dziennikarzy, ale rozważał je również zarząd spółki Jeronimo Martins. Ostatecznie zdecydowano się, że ekspansja sieci Biedronka będzie odbywać się pod jej własnym brandem, znanym z języka polskiego. – Chcemy, aby ta marka została utrzymana – podkreśla Luis Araujo.

Dodaje, że nazwa Biedronka niesie za sobą potężny ładunek pozytywnych emocji i dlatego zdecydowano się właśnie na nią. - Uwielbiamy markę Biedronka, ponieważ wywołuje w Polsce moc ciepłych uczuć – zaznacza szef sieci.

Ujawnia, że Jeronimo Martins będziemy kontynuować internacjonalizację Biedronki wykorzystując cały czas tę markę, przy czym nie planuje zatrzymywania się na Słowacji. Należy więc oczekiwać, że marka Biedronka pojawi się również w innych krajach. Pod uwagę w planach długoterminowych firma bierze m.in. Ukrainę. Wcześniej firma informowała, że jest zainteresowana rynkiem rumuńskim. Przypomnijmy, że drogerie Hebe należące do właściciela sieci Biedronka działają także na rynku czeskim. W tmtejszych centrach handlowych ruszyły dwie placówki oraz sklep internetowy.

Biedronka potrzebuje miejsca na rozwój

– Zdecydowaliśmy o rozpoczęciu procesu internacjonalizacji Biedronki, ponieważ Biedronka potrzebuje większego obszaru do rozwoju. Słowacja oferuje takie możliwości z uwagi bliskość geograficzną i kulturową. Wielu Słowaków przyjeżdża na zakupy do polski, zna naszą markę. Chcemy wykorzystać ten potencjał – mówi Luis Araujo.

Nad ekspansją czuwa Maciej Łukowski, członek zarządu spółki Jeronimo Martins Polska związany z siecią od 20 lat, który w ub. roku został dyrektorem generalnym nowej, słowackiej firmy.

Biedronka wykorzysta jego ogromne doświadczenie. Łukowski przez ostatnich 8 lat pracował nad rozwojem sieci Biedronka, najpierw jako dyrektor finansowy, a później jako dyrektor handlowy. Spędził również ponad pięć lat w portugalskich strukturach spółki Jeronimo Martins, gdzie również odpowiadał za finanse i handel w spółce Recheio.

Jak Biedronka podbije Słowację?

Nowy szef słowackiej Biedronki najpierw określi obszary funkcjonalne, nad którymi firma będzie pracować. Następnie planowany jest rozwój sieci logistycznej i tworzenie infrastruktury potrzebnej do obsługi sklepów i klientów. W większości z tych obszarów prace są już realizowane.

– To co musimy zrobić, to dostosować nasz model do specyfiki rynku słowackiego i potrzeb słowackich klientów – informuje CEO Biedronki.

Na Słowacji Biedronka już wybrała kilka lokalizacji pod przyszłe sklepy. Projekt rozwoju u naszych południowych sąsiadów opracowywany jest wspólnie z działem ekspansji polskiej spółki. Markety ruszą jeszcze w 2024 roku, a Biedronce zależy, aby otworzyć ich na początku jak największą liczbę.

– Liczymy, że po uruchomieniu sklepów projekt internacjonalizacji przejdzie w fazę operacyjną – podaje Luis Araujo.

Współpraca: Magda Głowacka

30.06.2025 / 19:28
StoryEditor
Potentat na rynku sklepów sportowych podbija kolejny rynek w naszym regionie Europy
Sieć Sports Direct liczy obecnie ponad 700 sklepów (fot. Shutterstock)

Sieć Sports Direct, będąca jedną z najważniejszych marek w portfolio brytyjskiej Grupy Fraser, chce zdobyć kolejny rynek. Otworzyła już na nim pierwszy sklep stacjonarny i ruszyła ze sprzedażą przez internet.

Założona w 1982 r. przez przedsiębiorcę Mike‘a Ashleya, sieć Sports Direct, która od tamtego czasu wyrosła na wiodącego gracza w detalicznej sprzedaży artykułów sportowyc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.06.2025 / 17:29
StoryEditor
Mega fuzja na rynku spożywczym zatwierdzona. Gigant planuje 19 mld euro przychodów
Fuzja Arla Foods i DMK Group zatwierdzona. Kiedy połączenie obu spółdzielni? (fot. Arla Foods)

Organy nadzorcze Arla Foods i DMK Group zatwierdziły połączenie obu firm mleczarskich. Nowy podmiot planuje osiągnąć łączny przychód aż 19 mld euro rocznie. Kto będzie zarządzać gigantem branży mleczarskiej? Kiedy dojdzie ostatecznie do połączenia?

W artykule przeczytasz?

  • Fuzja Arla Foods i DMK Group zatwierdzona
  • Jakie mają być efekty fuzji obu spółdzielni?
  • Kto będzie w zarządzie giganta mleczarskiego?
  • Kiedy dojdzie ostatecznie do fuzji Arla Foods i DMK?

Fuzja Arla Foods i DMK Group zatwierdzona przez organy nadzorcze

18 czerwca 2025 roku organy nadzorcze spółdzielni mleczarskiej DMK Group, DOC Kaas (holenderska spółdzielnia, która połączyła się z DMK w 2016 r.) i Arla Foods zagłosowały za planowaną fuzją obu podmiotów. Jest to ważny krok w ostatecznym połączeniu obu podmiotów branży mleczarskiej.

Wcześniej o planach fuzji napisaliśmy w artykule:

Powstaje mleczny gigant. Spółdzielnie Arla Foods i DMK łączą siły

Jakie mają być efekty fuzji Arla Foods i DMK Group?

– Zatwierdzenie przez organy decyzyjne potwierdza nasze wspólne przekonanie, że Arla i DMK Group są silniejsze razem. Łącząc nasze

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 77% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. lipiec 2025 00:48