07.03.2024 / 15:30
StoryEditor

Biedronka na Słowacji będzie Biedronką. Dlaczego sieć nie zdecydowała się na zmianę nazwy?

Luis Araujo, dyrektor generalny Biedronki
Sieć Biedronka pod koniec 2024 roku otworzy swoje pierwsze sklepy na Słowacji – potwierdził w czwartek, 7 marca 2024 roku Luis Araujo, CEO Biedronki. Firma wybrała tę nazwę ze względu na dużą rozpoznawalność marki u naszych południowych sąsiadów.

Biedronka czyli Lienka

Biedronka czy Lienka, takie nazwy nowej sieci handlowej, która lada moment zadebiutuje na Słowacji były nie tylko typowane przez dziennikarzy, ale rozważał je również zarząd spółki Jeronimo Martins. Ostatecznie zdecydowano się, że ekspansja sieci Biedronka będzie odbywać się pod jej własnym brandem, znanym z języka polskiego. – Chcemy, aby ta marka została utrzymana – podkreśla Luis Araujo.

Dodaje, że nazwa Biedronka niesie za sobą potężny ładunek pozytywnych emocji i dlatego zdecydowano się właśnie na nią. - Uwielbiamy markę Biedronka, ponieważ wywołuje w Polsce moc ciepłych uczuć – zaznacza szef sieci.

Ujawnia, że Jeronimo Martins będziemy kontynuować internacjonalizację Biedronki wykorzystując cały czas tę markę, przy czym nie planuje zatrzymywania się na Słowacji. Należy więc oczekiwać, że marka Biedronka pojawi się również w innych krajach. Pod uwagę w planach długoterminowych firma bierze m.in. Ukrainę. Wcześniej firma informowała, że jest zainteresowana rynkiem rumuńskim. Przypomnijmy, że drogerie Hebe należące do właściciela sieci Biedronka działają także na rynku czeskim. W tmtejszych centrach handlowych ruszyły dwie placówki oraz sklep internetowy.

Biedronka potrzebuje miejsca na rozwój

– Zdecydowaliśmy o rozpoczęciu procesu internacjonalizacji Biedronki, ponieważ Biedronka potrzebuje większego obszaru do rozwoju. Słowacja oferuje takie możliwości z uwagi bliskość geograficzną i kulturową. Wielu Słowaków przyjeżdża na zakupy do polski, zna naszą markę. Chcemy wykorzystać ten potencjał – mówi Luis Araujo.

Nad ekspansją czuwa Maciej Łukowski, członek zarządu spółki Jeronimo Martins Polska związany z siecią od 20 lat, który w ub. roku został dyrektorem generalnym nowej, słowackiej firmy.

Biedronka wykorzysta jego ogromne doświadczenie. Łukowski przez ostatnich 8 lat pracował nad rozwojem sieci Biedronka, najpierw jako dyrektor finansowy, a później jako dyrektor handlowy. Spędził również ponad pięć lat w portugalskich strukturach spółki Jeronimo Martins, gdzie również odpowiadał za finanse i handel w spółce Recheio.

Jak Biedronka podbije Słowację?

Nowy szef słowackiej Biedronki najpierw określi obszary funkcjonalne, nad którymi firma będzie pracować. Następnie planowany jest rozwój sieci logistycznej i tworzenie infrastruktury potrzebnej do obsługi sklepów i klientów. W większości z tych obszarów prace są już realizowane.

– To co musimy zrobić, to dostosować nasz model do specyfiki rynku słowackiego i potrzeb słowackich klientów – informuje CEO Biedronki.

Na Słowacji Biedronka już wybrała kilka lokalizacji pod przyszłe sklepy. Projekt rozwoju u naszych południowych sąsiadów opracowywany jest wspólnie z działem ekspansji polskiej spółki. Markety ruszą jeszcze w 2024 roku, a Biedronce zależy, aby otworzyć ich na początku jak największą liczbę.

– Liczymy, że po uruchomieniu sklepów projekt internacjonalizacji przejdzie w fazę operacyjną – podaje Luis Araujo.

Współpraca: Magda Głowacka

17.04.2024 / 08:59
StoryEditor
Circle K sprzedaje kawę za symboliczny grosz. Jakie warunki trzeba spełnić?
Logo Circle K (fot. Circle K Polska)
Rusza akcja „EXTRA poranki z kawą” na stacjach paliw Circle K w całej Polsce. Można odebrać kawę za jeden grosz, ale trzeba spełnić trzy warunki.

W ramach promocji codziennie, w godzinach między 7:00 a 9:00, będzie można kupić ulubioną kawę za symboliczną kwotę. Na stację trzeba jednak przyjść z własnym kubkiem wielorazow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.04.2024 / 12:42
StoryEditor
Czekolada zniknie ze sklepowych półek. Ziarna kakao zamkniemy w sejfach?
Cocoa farmer and member of the Asuadai Cocoa Farmers‘ Cooperative Society, Deborah Osei-Mensah, 30, photographed by a cocoa bean drying bench in Asuadai, Ahafo Region-Ghana. January 13, 2021.
Ceny kakao, kluczowego składnika czekolady, osiągają rekordowe poziomy – przekraczają 10 tys. dolarów za tonę, czyli trzykrotnie więcej niż w ubiegłym roku. Powodem jest deficyt surowca wynikający ze zmian klimatycznych, które negatywnie wpłynęły na zbiory w Afryce Zachodniej. Wysokie ceny na giełdach nie przekładają się jednak na dochody rolników uprawiających kakao, którzy żyją na granicy skrajnego ubóstwa. W Dniu Czekolady (12 kwietnia) warto zastanowić się nad przyszłością tego rynku.

Polacy uwielbiają czekoladę – jesteśmy w czołówce europejskiej i światowej, jeżeli chodzi o konsumpcję czekolady na jednego mieszkańca. Dodatkowo jak pokazują najnowsze dane z E...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. kwiecień 2024 20:36